بوگاتی لاویتور

بوگاتی لاویتور جایزه طراحی کنکورسو دلگانسا را از آن خود کرد

بوگاتی لاویتور (Bugatti la voiture noire) توانست در رویداد کنکورسو دلگانسا که هر ساله برگزار می‌شود جایزه بهترین طراحی را کسب کند. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو هایپر اسپرت آشنا می‌شویم.

رویداد کنکورسو دلگانسا (Concorso d’Eleganza) به صورت سالانه و در هفته پایانی ماه می میلادی به عنوان گردهمایی خودروهای کلاسیک در سواحل دریاچه کومو واقع در ایتالیا برگزار می‌شود که در سال 2019 خودرو بوگاتی لاویتور این جایزه را از آن خود کرد. شرکت بوگاتی خودرو لاویتور را به مناسبت جشن 110 سالگی این شرکت و به عنوان بزرگداشت نسخه افسانه‌ای بوگاتی تایپ 57SC آتلانتیک طراحی کرده است. این خودرو که تک ساخت است در نمایشگاه ژنو خودرو 2019 معرفی شد. گفتنی است خودرو بوگاتی تایپ 57SC آتلانتیک خودرو شخصی ژان بوگاتی بود که طی جنگ جهانی دوم به صورت ناگهانی مفقود شد و از سرگذشت این خودرو نیز اطلاعاتی وجود ندارد.

جزئیاتی از بوگاتی لاویتور

شرکت ایتالیایی بوگاتی خودرو لاویتور (La Voiture Noire) را طبق خودرو بوگاتی شیرون طراحی کرده است که البته نام این خودرو در زبان فرانسوی به معنای خودرو سیاه است. این خودرو همانند بوگاتی شیرون از یک موتور 8 لیتری W16 چهار توربو بهره می‌برد که قدرتی معادل 1500 اسب بخار و گشتاور 1600 نیوتن‌متر ارائه می‌دهد. از این خودرو به عنوان گران‌ترین خودرو دنیا نیز نام می‌برند؛ زیرا خریدار این خودرو که اطلاعات دقیقی از آن منتشر نشده مبلغی حدود 16.7 میلیون یورو برای آن پرداخت کرده است. گفتنی است برخی فردیناند پچ (Ferdinand Piech)، رئیس سابق گروه فولکس واگن را خریدار این خودرو می‌دانند.

بوگاتی لاویتور

تاکنون مراحل ساخت بوگاتی لاویتور تمام نشده و مراحل نهایی آن در حال انجام است. تیم براوو (Tim Bravo)، رئیس بخش ارتباطات بوگاتی در این خصوص عنوان کرد تا زمانی که مراحل ساخت این خودرو تکمیل و به خریدار تحویل داده شود حدود 2.5 سال دیگر به طور می‌انجامد. همچنین تصاویری که از این مشاهده می‌کنید یک پروتوتایپ است که با هدف معرفی در نمایشگاه از یک موتور الکتریکی کوچک بهره می‌برد؛ از این رو خریدار واقعی این خودرو برای دریافت آن می‌بایست همچنان منتظر بماند.

تصاویر بوگاتی La Voiture