کادیلاک CT5-V

خودروهای کادیلاک CT5-V و CT4-V معرفی شدند

شرکت خودروسازی آمریکایی کادیلاک از دو سدان جدید خود با نام‌های کادیلاک CT5-V و کادیلاک CT4-V رونمایی کرد. در ادامه مشخصات و امکانات این دو خودرو را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

شرکت کادیلاک که مدتی قبل در نمایشگاه خودرو نیویورک 2019 از سدان جدید خود با نام CT5 رونمایی کرده بود، اخیرا مدل اسپرت این خودرو را با نام CT5-V در کنار سدان جدید CT4-V معرفی کرد. خودرو کادیلاک CT5-V را می‌توان جایگزین سوپر سدان CTS-V دانست که از یک موتور 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ با قدرت 640 اسب بخار بهره می‌برد، اما در نسخه جدید شاهد موتور V8 نیستیم و از این رو می‌توان گفت که سدان جدید قدرت کمتری دارد. در ادامه با مشخصات و امکانات این سدان‌ها آشنا می‌شویم.

مشخصات کادیلاک CT5-V

کادیلاک CT5-V

کادیلاک CT5-V از یک موتور 3 لیتری V6 توئین توربو بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی معادل 355 اسب بخار و گشتاور 542 نیوتن‌متری تولید کند. قدرت تولید شده از این موتور توسط یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک به صورت استاندارد به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. البته مشتریان می‌توانند در هنگام خرید سیستم چهارچرخ محرک را نیز سفارش دهند. شرکت کادیلاک بر اساس استراتژی جدید خود تصمیم دارد تا خودروهای سری V را در دو مدل اقتصادی و عملکردی واقعی به بازار عرضه کند؛ در واقع مدل اقتصادی یا مقرون‌به‌صرفه مدل‌های V حدود 6 تا 7 هزار دلار نسبت به مدل اسپرت نسخه معمولی گران‌تر خواهند بود که البته یک مدل سطح بالا برای علاقه‌مندان به قدرت بیشتر در نظر گرفته شده است. مدل قدرتمندتر این خودرو از یک موتور 4.2 لیتری V8 توئین توربو جدید شرکت کادیلاک بهره خواهد برد که قدرتی معادل 550 اسب بخار تولید می‌کند.

کادیلاک CT5-V

مهندسان این شرکت خودروسازی آمریکایی شاسی عملکردی V-Series با تعلیق چند اتصالی در جلو و پنج اتصالی در عقب برای خودرو کادیلاک CT5-V در نظر گرفته‌اند. همچنین این خودرو از جدیدترین نسخه سیستم کنترل مغناطیسی سواری کادیلاک، عملکردی کشش با پنج حالت رانندگی و لانچ کنترل بهره می‌برد. سیستم کنترل حالات رانندگی خودرو که برای این خودرو در نظر گرفته شده است از حالتی تحت عنوان V-Mode برخوردار است که رانندگان به واسطه آن قادر خواهند بود از تجربه هندلینگ ویژه‌ای بهره‌مند شوند. از لحاظ سیستم ترمز نیز این خودرو به ترمزهای جلوی برمبو با دیسک‌های 13.6 اینچی مجهز شده است.

کادیلاک CT5-V

از ویژگی‌های ظاهر بیرونی کادیلاک CT5-V می‌توان به تریم تاریک در جلو پنجره، چهار سر اگزوز و کالیپرهای ترمز رنگی اشاره کرد. این خودرو از رینگ‌های 19 اینچی بهره می‌برد که در مدل دیفرانسیل عقب به لاستیک‌های عملکردی و در مدل چهار چرخ محرک به لاستیک‌های چهار فصل مجهز شده است. در داخل این خودرو شاهد صفحه آمپری متفاوت با بخش ویژه عملکردی هستیم. همچنین مشتریان هنگام خرید می‌توانند سیستم رانندگی خودکار سوپر کروز را سفارش دهند. نسخه معمولی این خودرو از پاییز سال جاری و نسخه اسپرت این خودروها نیز از اوایل سال 2020 میلادی به بازار عرضه می‌شود. هرچند تاکنون قیمت مشخصی برای کادیلاک CT5-V تعیین نشده است، اما انتظار می‌رود قیمت این خودرو از 50 هزار دلار شروع شود.

مشخصات کادیلاک CT4-V

کادیلاک CT5-V

کادیلاک CT4-V به عنوان یک سدان کامپکت جایگزین مدل ATS به شمار می‌رود که از لحاظ طراحی به مدل بزرگ‌تر خود یعنی کادیلاک CT5-V شباهت دارد. در بخش‌های جلویی شاهد جلو پنجره برجسته با چراغ‌های باریک و دی‌لایت‌های عمودی هستیم، اما در بخش‌های جانبی شباهتی با CT5-V مشاهده نمی‌شود. در کابین این خودرو نیز کاملا طرحی مشابه CT5-V قرار دارد، اما این خودرو از تغییراتی چون غربیلک فرمان جدید، تریم آلومینیومی مات و دوخت متضاد در کابین نسبت به مدل بزرگتر خود بهره می‌برد. هرچند امکانات سفارشی این سدان اعلام نشده است، اما انتظار می‌رود برای این خودرو نیز سیستم رانندگی خودکار سوپر کروز کادیلاک قابل سفارش باشد.

کادیلاک CT5-V

این خودرو موتوری ضعیف‌تر از مدل بزرگتر خود دارد؛ یعنی کادیلاک برای این خودرو یک موتور 2.7 لیتری 4 سیلندر توربو در نظر گرفته است که می‌تواند قدرتی معادل 320 اسب بخار و گشتاور 500 نیوتن‌متری را تولید کند. طبق استراتژی جدید کادیلاک خودروهای سری V در دو مدل اقتصادی و عملکردی واقعی به بازار عرضه می‌شوند که این مدل مقرون‌به‌صرفه بوده و مدل عملکردی آن در آینده معرفی خواهد شد. گفتنی است این موتور همان پیشرانه‌ای است که برای نخستین بار در شورلت سیلورادو به‌کار گرفته شده بود. قدرت تولیدی از این موتور به کمک یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک در حالت استاندارد به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و مشتریان می‌توانند سیستم چهار چرخ محرک را نیز برای این خودرو سفارش دهند که البته مدل چهارچرخ محرک از کمک‌فنرهای سوپاپ‌دار ZF MVS برخوردار خواهد بود.

کادیلاک CT5-V

تمامی مدل‌های CT4-V از ترمزهای جلوی برمبو با دیسک‌های 12.6 اینچی و دیفرانسیل عقب لغزش محدود بهره می‌برند که البته دارای قابلیت‌های عملکردی نیز هستند. همچنین این خودرو از سیستم  انتخاب حالات مختلف رانندگی به نام  V-Mode سود می‌برد که به راننده این امکان را می‌دهد تا حالت رانندگی را بر اساس سلیقه خود تنظیم کند. برای این خودرو رینگ‌های 18 اینچی در نظر گرفته شده است که در مدل دیفرانسیل عقب از لاستیک‌های عملکردی و در مدل چهار چرخ محرک از لاستیک‌های چهار فصل بهره می‌برد. هرچند این خودرو قدرت کمتری دارد، اما بر اساس اعلام شرکت کادیلاک به دلیل مجهز بودن به شاسی عملکردی و توزیع وزن نزدیک به 50-50 در پیچ‌ها عملکرد بسیار مناسبی را ارائه خواهد داد. همچنین کادیلاک CT4-V همانند مدل CT5-V بر روی نسل جدید پلتفرم آلفای جنرال موتورز طراحی شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. آبی از لحاظ شیک بودن خیلی بهتره