بازگشت انسان به ماه

ناسا برای بازگشت انسان به ماه با سه شرکت همکاری خواهد کرد

ناسا برای اجرای پروژه آرتمیس و بازگشت انسان به ماه با سه شرکت همکاری می‌کند که اخیرا اسامی این شرکت‌ها و وظایف هر یک از آن‌ها را در اجرای این ماموریت اعلام کرد.

پروژه آرتمیس ماموریتی است که ناسا برای بازگشت انسان به ماه در نظر گرفته است و بر اساس آن در سال 2024 میلادی فضانوردانی را به قطب جنوب ماه اعزام خواهد کرد. سازمان فضایی ناسا برای اجرایی این طرح سه همکار اول تجاری خود را برگزید که هر یک از این شرکت‌ها وظیفه‌های مهمی چون ارسال محموله‌های علمی و فناوری ناسا به ماه را بر عهده خواهند داشت.

بازگشت انسان به ماه

همکاران ناسا در پروژه بازگشت انسان به ماه

نخستین شرکتی که ناسا را در انجام پروژه آرتمیس همراهی خواهد کرد شرکت اوربیت بیاند (OrbitBeyond) خواهد بود که قرار است در سپتامبر 2020 میلادی 4 محموله باری را به یکی از دریاوارهای کره ماه به نام دریای رگبارها ارسال کند. گفتنی است دریای رگبارها به دلیل روان شدن گدارزه‌های به درون یک گودال برخوردی شکل گرفته است که خود این گودال نیز به علت برخورد یک جسم بسیار بزرگ بر سطح کره ماه ایجاد شده است. دو شرکت دیگر به نام‌های استروباتیک (Astrobotic) و اینتیوتیو ماشینز (Intuitive Machines) خواهند بود که می‌بایست فرودگرهای متعلق به خود را در تابستان سال 2021 میلادی به ماه بفرستند.

بازگشت انسان به ماه

ناسا برای هر سه شرکت که در این پروژه آنها را همراهی می‌کنند بودجه‌هایی را در نظر گرفته است تا قادر باشند به خوبی و در زمان مشخص شده وظایف خود را انجام دهند. از این رو ناسا به شرکت اوربیت بیاند بودجه‌ای حدود 97 میلیون دلار، به شرکت استروباتیک حدود 79.5 میلیون دلار و به شرکت اینتیوتیو ماشینز نیز حدود 77 میلیون دلار بودجه اختصاص خواهد داد. تاکنون مشخص نشده هر کدام از فرودگرها چه محموله‌ای را به ماه حمل خواهند کرد، اما ناسا اعلام کرد شرکت استروباتیک حدود 14 محموله، شرکت اینتیوتیو ماشینز حدود 5 محموله و شرکت اوربیت بیاند نیز 4 محموله را به سطح کره ماه ارسال می‌کنند. ناسا در اجرای پروژه بازگشت انسان به ماه در مراحل ابتدایی قرار دارد و در این پروژه بزرگ و مهم شرکت‌های معروفی چون بلو اوریجین و اسپیس ایکس نیز با ناسا همکاری خواهند کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. اون خودش به تنها می تونه انجامش بده

  2. توی ایتن پروژه عظیم فقط سه کشور؟؟

  3. درود بیکران به سازمان فضایى فوق پیشرفته ناسا و برایت آرزوى موفقیت دارم!!!
    🙂