کابل ارتباطی زیردریایی

هواوی تجارت کابل ارتباطی زیردریایی خود را می‌فروشد!

پس از توفان تحریم‌ها که هواوی را در نوردید، حال این شرکت مشغول کوچک کردن خود و فروش بخشی از تجارت‌هایش است. به تازگی اخباری از فروش تجارت کابل ارتباطی زیردریایی هواوی به گوش می‌رسد که از جمله تلاش‌های غول چینی برای گذر از بحران است.

هواوی بهترین روزگار خود را سپری می‌کرد و برای کسب جایگاه پرفروش‌‌ترین سازنده گوشی هوشمند نقشه داشت که ناگهان توفان ترامپ آن را در برگرفت و موج تحریم‌ها به سویش روانه شد. تاثیر تحریم‌ها تا حدی بالا بود که تقاضا برای خرید گوشی‌های هواوی پایین آمد و دو سازنده اصلی گوشی‌ها برای این کمپانی،‌ یعنی فاکسکان و فلکس نیز تولید گوشی برای هواوی را متوقف کردند. حال خبر جدیدی مبنی بر تصمیم هواوی برای فروش تجارت کابل ارتباطی زیردریایی به گوش‌ می‌رسد که به نظر می‌تواند شروعی برای کوچک شدن بزرگترین سازنده تجهیزات مخابراتی در دنیا باشد.

جاسوسی و نگرانی درباره امنیت تجهیزات مخابراتی هواوی چندین سال است که گریبانگیر این کمپانی بزرگ چینی بوده و سرانجام به این اتهام در لیست سیاه آمریکا قرار گرفت. حال هواوی قصد دارد یکی از تجارت‌های مخابراتی خود که از شریان‌های ارتباطی اصلی در دنیا تلقی می‌شود را به کمپانی دیگری بفروشد.

کابل‌های ارتباطی که در بستر دریا قرار دارند زیربنای ترافیک اینترنت جهانی هستند. این تجارت در سلطه کمپانی آمریکایی SubCom، کمپانی ژاپنی NEC و کمپانی فرانسوی Alcatel-Lucent (که متعلف به نوکیا است) قرار دارد و هواوی داشت سهمی از این بازار کسب می‌کرد که این امر محقق نشد.

کابل ارتباطی زیردریایی

هواوی مرین سیستمز (Huawei Marine Systems) که هواوی مالک 51 درصد از آن است، در حوزه برقراری ارتباط از زیر آب فعالیت دارد و همچون گوگل، فیسبوک و مایکروسافت با کار گذاشتن فیبرنوری در بستر دریا و اقیانوس، پل ارتباط اطلاعات بین قاره‌ها را فراهم می‌کند. این کمپانی در سال 2009 توسط هواوی و کمپانی ارتباطی انگلیسی Global Marine Group که مالک 49 درصد دیگر است تاسیس و در قالب 90 پروژه، بیش از 50 هزار کیلومتر کابل کشی انجام داده است.

با این حال مدتی‌ می شود که به خاطر بدنامی هواوی که متهم به جاسوسی اطلاعات است، بستن قرارداد برای هواوی مرین سیستمز به شدت سخت شده و حفظ این تجارت دیگر برای هواوی سود آفرین نیست. کمپانی چینی هنگتانگ که در تجارت فیبرنوری فعال است قصد دارد تا سهم 51 درصدی هواوی را به مبلغی نامعلوم خریداری کند. ناگفته نماند کمپانی هنگتانگ بزرگترین کمپانی فعال در زمینه فیبرنوری و شبکه برق در چین محسوب می‌شود و پروژه‌هایی در شیلی، مکزیک و پاپوآ گینه نو داشته است.

به نظر شما فروش تجارت کابل ارتباطی زیردریایی توسط هواوی می‌تواند افتادن اولین مهره از دومینوی کوچک شدن این کمپانی بزرگ چینی باشد؟