سیستم عامل watchOS 6

اپل از سیستم عامل watchOS 6 و tvOS 13 رونمایی کرد

رویداد خبری WWDC با هیجان در حال برگزاری است و اپل از دو سیستم‌عامل جدید خود به نام سیستم عامل watchOS 6 و tvOS 13 لحظاتی پیش رونمایی کرد.

سیستم عامل watchOS 6

جدیدترن سیستم‌عامل اپل برای ساعت‌های هوشمند خود، سیستم عامل watchOS 6 نام دارد که لحظاتی پیش رونمایی شد. این سیستم‌عامل برای تمامی ساعت‌های هوشمند اپل پاییز امسال به‌صورت رایگان عرضه می‌شود. اولین موردی که نظر ما را به خود جلب کرده، واچ قیس‌های جدید این سیستم‌عامل است.

سیستم عامل watchOS 6

واچ‌فیس‌های جدید نه‌تنها جذابند بلکه امکان شخصی‌سازی آنها نیز وجود دارد و می‌توانید قابلیت‌ها و ویژگی‌های مدنظرتان را به واچ‌فیس اضافه کرده و موارد غیرضرروی را حذف کنید.

سیستم عامل watchOS 6

اپل سه اپلیکیشن جدید نیز به سیستم عامل watchOS 6 آورده که شامل Audiobooks ،Voice Memos و ماشین حساب می‌شوند.

سیستم عامل watchOS 6

امکان جالبی نیز برای توسعه دهندگان در نظر گرفته شده تا بتوانند اپلیکیشن‌های مستقلی برای اپل واچ‌ها بسازند و این یعنی دیگر نیاز به اجرای اپلیکیشن بر روی آیفون و قدرت گرفتن از آن برای اجرای اپلیکیشن روی اپل واچ وجود ندارد. اپلیکیشن‌های مستقل اپل واچ از این پس بر روی نسخه‌ای ویژه از اپ استور در watchOS 6 عرضه خواهند

سیستم عامل watchOS 6

مد‌ل‌های مختلفی از API نیز در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفته تا در ساخت اپلیکیشن برای اپل واچ آزادی عمل بیشتری داشته باشند. یکی از این موارد امکان استریم موسیقی را فراهم می‌سازد و از این پس دارندگان اپل واچ بدون نیاز به آیفون می‌توانند آهنگ‌ها را از ساعت خود به هدست بی‌سیم استریم کرده و گوش دهند.

قابلیت‌های مختلفی برای بخش سلامت سیستم عامل watchOS 6 نیز اضافه شده که برای مثال می‌توان به قابلیت میکروفون برای رصد محیط و هشدار در صورت وجود صدای مخرب برای پرده گوش کاربر اشاره کرد.

سیستم عامل watchOS 6

قابلیتی نیز برای تنظیم و رصد چرخه فعالیت شبانه‌روزی کاربران اپل واچ و آیفون در نظر گرفته شده تا کاربران بتوانند میزان فعالیت روزانه و سوزاندن کالری را با جزئیات دقیق‌تری زیر نظر داشته باشند.

سیستم عامل watchOS 6

در کنار قابلیت‌های نرم‌افزاری، بندهای جدیدی نیز برای کاربران در نظر گرفته شده که پاییز به بازار عرضه می‌شوند.

سیستم‌عامل tvOS 13

سیستم‌عامل تلویزیون‌های هوشمند اپل به نام tvOS 13 نیز از راه رسیده تا دستی به رابط کاربری آن کشیده و قابلیت‌های جدیدی نیز به کاربران معرفی کند. اولین تغییر در صفحه خانه سیستم‌عامل است. چینش بخش‌های مختلف صفحه‌خانه کاملا تغییر یافته و منظم‌تر شده است.

سیستم عامل watchOS 6

امکان مدیریت چندکاربره نیز به سیستم‌عامل اضافه شده و چند کاربر می‌توانند تنظیمات مختص به خود را داشته باشند.

سیستم عامل watchOS 6

بخش گیمینگ نیز قابلیت‌های جدیدی به همراه دارد که مهم‌ترین آنها پشتیبانی از دسته‌های ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 برای تجربه بازی‌های مختلف است. اپل قصد دارد سرویس استریمینگ ویدیوی خود را نیز در اواخر سال 2019 عرضه کند که طبیعتا تلویزیون‌های هوشمند این شرکت میزبان اصلی این سرویس هستند.

سیستم عامل watchOS 6

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. این چ مرده خوریه وایییی