قیمت دنا پلاس اتوماتیک

قیمت دنا پلاس اتوماتیک چقدر خواهد بود؟ + لیست مشخصات

اخیرا ایران خودرو با صدور بخشنامه‌ای اعلام کرد خودرو دنا پلاس اتوماتیک را به مناسبت عید سعید فطر از روز شنبه 18 خرداد 98 به بازار عرضه می‌کند. از این رو در ادامه جزئیات قیمت دنا پلاس اتوماتیک و مشخصات آن را بررسی می‌کنیم.

شرکت ایران خودرو آنقدر سریع از دنا پلاس اتوماتیک و شرایط پیش فروش آن خبر داد که تاکنون جزئیاتی از شرکت سازنده گیربکس اتوماتیک این خودرو منتشر نشده است. همچنین این خودروساز داخلی از دنا پلاس اتوماتیک تصاویر رسمی و پروتوتایپی را منتشر نکرده و حتی نمایندگی‌ها نیز تصاویر مدل‌های دنده‌ای را برای بخشنامه فروش این خودرو مورد استفاده قرار دادند. با توجه به اینکه تصاویر رسمی از کابین این خودرو منتشر نشده است، ایران خودرو در خبری اعلام کرد این خودرو از لحاظ کنسول میانی و پنل دسته دنده با مدل دنده‌ای متفاوت خواهد بود.

دنا پلاس اتوماتیک در کد کلاس 706 به بازار عرضه می‌شود و از موتور 1.7 لیتری EF7 بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی معادل 115 اسب بخار و گشتاور 157 نیوتن‌متری تولید کند. قدرت تولید شده از این موتور توسط گیربکس 6 سرعته اتوماتیک با حالت تیپ ترونیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. حداکثر سرعت این خودرو 189 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است و این خودرو به ازای هر 100 کیلومتر مصرف سوخت ترکیبی 7.94 لیتر را به همراه دارد. از امکانات دنا پلاس می‌توان به دو کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، آینه‌های تاشونده برقی اتوماتیک، نمایشگر لمسی، فرمان هیدرولیک، سیستم تهویه اتوماتیک، چراغ روشنایی روز، ترمز ABS و EBD، کروز کنترل، دوربین و سنسور عقب، رهیاب ماهواره‌ای، صندلی‌های جلو برقی، سانروف (آپشن سفارشی)، رینگ آلومینیومی و آلیاژی و بلوتوث اشاره کرد.

قیمت دنا پلاس اتوماتیک

در شرایط کنونی نمی‌توانیم قیمت دقیقی برای خودرویی اعلام کنیم که موعد تحویل آن 1399 است، اما با توجه به جزئیات شرایط پیش فروش این خودرو می‌توان قیمت احتمالی آن را تعیین کرد. این خودرو از روز شنبه 18 خرداد 98 با مبلغ پیش پرداخت 80 میلیون تومان به متقاضیان عرضه می‌شود. از این رو بر اساس مصوبه‌های قبلی هیئت‌دولت برای اجرای طرح پیش فروش خودرو، خودروسازان می‌توانند حداکثر 50 درصد از قیمت مصوب خودرو را به عنوان پیش پرداخت از ثبت نام کنندگان دریافت کنند. هرچند معمولا این دستورالعمل از سوی خودروسازان به صورت کامل انجام نمی‌شود، اما طی تجربه‌های قبلی ایران خودرو به این دستورالعمل پایبند بوده است.

قیمت دنا پلاس اتوماتیک

به طور کلی اگر شرایط اقتصادی کشور ثابت باقی بماند و ایران خودرو برای تامین گیربکس اتوماتیک خودرو دنا پلاس با مشکل مواجه نشود، قیمت این خودرو ملی در بازه قیمتی 150 تا 170 میلیون تومان خواهد بود و با همین قیمت به مشتریان تحویل داده می‌شود. همچنین با توجه به قیمت‌های دنا پلاس معمولی و دنا پلاس توربو طی سال گذشته می‌توان قیمت دنا پلاس اتوماتیک را پیش‌بینی کرد.

لیست مشخصات دنا پلاس اتوماتیک

کد محصول706
نوع موتورEF7
حجم موتور1.7 لیتر
حداکثر قدرت موتور155 اسب بخار (6000 دور در دقیقه)
حداکثر گشتاور موتور157 نیوتن‌متر (4500 دور در دقیقه)
گیربکساتوماتیک 6 سرعته
حداکثر سرعت189 کیلومتر بر ساعت
میانگین مصرف ترکیبی7.94 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر
ترمزجلو دیسکی خنک شونده و عقب دیسکی
ترمز ضد قبل (ABS)4 کاناله با EBD
کیسه هوای ایمنیراننده و سرنشین
دوربین عقبدارد
سایر تجهیزات ایمنیسیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)، سیستم عیب‌یاب هوشمند (مالتی پلکس) قفل مرکزی با ریموت کنترل، کمربندهای ایمنی جلو سه نقطه‌ای با قابلیت پیش‌کشنده و تنظیم ارتفاع، هشدار دهنده موانع عقب
کروز کنترلدارد
سانروفعرضه به صورت آپشن
چراغ‌هاچراغ‌های جلو دارای لامپ LED و نئون و چراغ روز (Daylight) چراغ مه‌شکن جلو و عقب، چراغ‌ نقشه خوان و چراغ خطر سوم
آینه‌هاآینه‌های جانبی برقی، راهنمادار و تاشونده اتوماتیک
سیستم تهویهتنظیم اتوماتیک، کانال تهویه برای سرنشینان عقب
رینگ چرخ‌هاآلومینیومی
صندلی‌هاجابجایی‌های صندلی راننده و سرنشین جلو به صورت برقی، امکان نصب صندلی کودک در صندلی عقب
سیستم صوتی و تصویریدارای طرح جدید سیستم مالتی مدیا تصویری لمسی با رهیاب (GPS) دارای سیستم پاسخگویی به تلفن همراه (هندزفری موبایل) فرمان مجهز به کلید‌های کنترلی سیستم صوتی و هندزفری موبایل و کروز کنترل، بلندگوهای جلو و عقب، تیونر
تزئینات (تریم داخلی)تریم تک رنگ مشکی، تیم دو رنگ بژ و مشکی
سایر تجهیزاتستون فرمان تلسکوپی جمع‌شونده، سیستم روشنایی موقت در محیط‌های تاریک، فرمان هیدرولیک، نمایشگر دمای محیط، شیشه بالابر جلو و عقب برقی، تنظیم زاویه نور چراغ‌های جلو از داخل، چراغ داخل داشبورد، تودوزی مخمل، دسترسی به صندوق عقب از داخل، بازکن قفل در صندوق عقب از داخل، قطعات دکوراتیو طرح چوب،‌ چراغ‌های سقفی جلو و عقب، سیستم قطع سوخت خودکار، سیستم کنترل بخار بنزین

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. این بدبختا هم تقصیر نداره بابا خب قطعات گرون میشه

  2. تو ارزونی من آرزوی این ماشینو داشتم الان دیگه هیج

  3. خدا تومن خاهد بود