پوسته تاریک گوگل کروم اندروید

امکان فعال سازی پوسته تاریک گوگل کروم اندروید در آخرین آپدیت میسر شد

نسخه 75 مرورگر گوگل کروم برای اندروید چندی پیش عرضه شد. از جمله مهم‌ترین قابلیت‌های این ورژن می‌توان به پوسته تاریک گوگل کروم اندروید اشاره کرد.

حدود سه ماه پیش و همزمان با انتشار نسخه 74 مرورگر گوگل کروم اندروید، یک پوسته تاریک به رابط کاربری این نرم افزار افزوده شد. تا امروز، قابلیت یاد شده زیر یک پرچم مخفی بود، به همین دلیل بیشتر کاربران از وجود حالت تیره در مرورگر اندرویدی گوگل کروم اطلاعی نداشتند، مگر این که با دنبال کردن وب سایت‌های خبری، از عرضه چنین قابلیتی مطلع می‌شدند. همراه با عرضه نسخه 75 گوگل کروم اندروید پوسته تاریک به منوی تنظیمات آن اضافه شد. به این ترتیب کاربران قادر به مشاهده و فعال‌سازی آن خواهند بود.

فعال‌سازی خودکار پوسته تاریک گوگل کروم اندروید

در نسخه 75 به صورت پیش‌فرض، پوسته تاریک گوگل کروم اندروید در صورت کاهش شارژ باتری و فعال شدن حالت Battery Saver فعال خواهد شد. با این حال می‌توان به دلخواه، زمان روشن یا تیره بودن رنگ رابط کاربری را بدون توجه به میزان شارژ باتری مشخص کرد. گوگل برای نمایش جدیت خود به منظور آوردن پوسته تاریک به رابط کاربری همه پلتفرم‌های نرم افزاری و برنامه‌های خود، عنوان روی تب‌ها را ثابت کرده و به رنگ سفید در آورده است تا در زمان مشکی بودن پس‌زمینه قابل خواندن باشند. در سمت چپ تصویر پایین، نسخه 74 گوگل کروم اندروید را مشاهده می‌کنید. در سمت راست، اسکرین شاتی از نسخه 75 را شاهد خواهید بود.

 پوسته تاریک گوگل کروم اندروید

یکی دیگر از قابلیت‌های نسخه جدید علاوه بر افزوده شدن پوسته تاریک گوگل کروم اندروید افزوده شدن قابلیت ایجاد پسورد است. از این پس، در زمان لمس کردن جعبه پسورد در یک وب سایت، فهرست پسوردهای ذخیره شده برای وب سایت کنونی نمایش داده خواهد شد. در کنار آن، گزینه “Suggest Strong Password” (پیشنهاد پسورد قوی) قابل رویت است. در صورت انتخاب این گزینه، پسوردی قوی به صورت خودکار برایتان ایجاد شده و در مرورگر برای استفاده‌های بعدی ذخیره خواهد شد. به عبارتی با وجود تعیین یک پسورد پیچیده، دردسری از بابت حفظ یا یادداشت کردن آن در جایی نخواهید داشت، چرا که پسورد منیجر مرورگر گوگل کروم اندروید تمامی رمزها را ذخیره می‌کند.

 پوسته تاریک گوگل کروم اندروید

نسخه 75 گوگل کروم برای اندروید، رابط کاربری برنامه‌نویسی Level 2 Web Share را به ارمغان آورده است. به لطف آن اکنون وب سایت‌ها می‌توانند فایل‌ها همچون تصاویر را از طریق منوی اشتراک‌گذاری خود سیستم عامل اندروید به اشتراک بگذارند. پیش از این، فقط متن‌ها و آدرس‌های اینترنتی (URL) به این شیوه قابل اشتراک‌گذاری بودند. البته وب سایت مورد نظر نیز باید از این قابلیت پشتیبانی کند.

موارد نام برده مخصوصا پوسته تاریک گوگل کروم اندروید اصلی‌ترین قابلیت‌های آپدیت جدید این مرورگر به شمار می‌روند و فهرست تمامی قابلیت‌های جدید این نسخه حاوی گزینه‌های بیشتری است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. ما که نفهمیدیم چی شد .
    یکم از ذهن دور بود