سیستم عامل هواوی

سیستم عامل هواوی تا پاییز امسال عرضه می‌شود

سیستم عامل هواوی که برای مقابله با تحریم گوگل توسعه پیدا کرده٬ قرار است تا پاییز امسال عرضه شود. ظاهرا این سیستم عامل یک نسخه‌ی چینی و یک نسخه‌ی بین‌المللی خواهد داشت.

در میان تمام دعواهای کوچک و بزرگ با مقامات آمریکایی٬ به نظر می‌رسد هواوی قصد دارد تا اوایل ماه آگوست سیستم عامل مخصوص خود را عرضه کند.

عرضه سیستم عامل هواوی در دو نسخه چینی و بین‌المللی

گزارش‌های منتشر شده توسط Global Times تایید می‌کند که سیستم عامل هواوی قرار است با نام HongMeng در چین و Oak در بازارهای چهانی در دسترس کاربران قرار گیرد. ریچارد یو٬ مدیرعامل هواوی تایید کرده است که این سیستم عامل موبایلی تا پاییز سال جاری میلادی آماده خواهد شد.

اخیرا هواوی سندی را در EUIPO (دفتر اتحادیه مالکیت معنوی اروپا) برای مالکیت نام‌های HUAWEI ARK OS و HUAWEI ARK و ARK و ARK OS به ثبت رسانده است. حالا به نظر می‌رسد این شرکت به دنبال آن است که جایگاه خودش را نه تنها در بازار داخلی٬ بلکه در بازارهای خارجی نیز تثبیت کند.

در اخباری مرتبط٬ گزارش شده است که گوگل به ایالات متحده نامه‌ای را ارسال کرده و در آن به خطرات بالقوه امنیتی اجرای یک سیستم عامل اختصاصی جدید روی دیوایس‌های هواوی اشاره کرده است. یکی از این ریسک‌های امنیتی این است که دیوایس‌های هواوی با این سیستم عامل اختصاصی٬ به‌روزرسانی‌های امنیتی را دیگر مستقیما از گوگل دریافت نکنند.