قیمت موبایل

قیمت موبایل تا 20 درصد کاهش پیدا خواهد کرد

رئیس کارگروه رجیستری تلفن همراه از تامین ارز برای واردات گوشی های موبایل خبر داد و گفت 3 میلیون دستگاه گوشی موبایل ثبت سفارش شدند که باعث می‌شود قیمت موبایل کاهش پیدا کند.

فلاح جوشقانی، رئیس کارگروه رجیستری تلفن همراه در مصاحبه‌ای با اشاره به اینکه طرح رجیستری مسافری وجود نخواهد داشت عنوان کرد هنگامی که طرح رجیستری گوشی های موبایل با اتصال دستگاه‌های گمرک، سازمان وزارت صنعت، معدن و تجارت در کنار اپراتورهای تلفن همراه به مرحله اجرا رسید، در گمرک برای مسافران سامانه‌ای تعریف شد تا امکان ثبت گوشی‌هایی که با خود به داخل کشور وارد می‌کنند فراهم شود، اما پس از نوسان‌های ارزی که واردات تجاری را محدود کرد، افرادی از طریق سامانه مسافری گوشی‌هایی را وارد، ثبت و به بازار عرضه می‌کردند که به سامانه رجیستری مسافری مشهور شد، اما در واقع سامانه‌ای برای این گونه فعالیت وجود ندارد.

کاهش قیمت موبایل در آینده‌ای نزدیک 

فلاح جوشقانی در ادامه افزود در حال حاضر ارز مورد نیاز برای واردات گوشی های موبایل به صورت تجاری تامین شده است. وی تاکید کرد حدود 3 میلیون گوشی موبایل نیز ثبت سفارش شده‌اند که چنین موضوعی می‌تواند قیمت موبایل را کاهش دهد. رئیس کارگروه رجیستری تلفن همراه افزود در حال حاضر قیمت تلفن همراه دارای حباب 20 درصدی است که با تامین نیاز بازار موبایل طی 2 ماه آینده شاهد کاهش 20 درصدی قیمت موبایل خواهیم بود. وی در پایان در خصوص دلیل بالا بودن قیمت تلفن همراه بیان کرد دلیل اصلی چنین موضوعی کمبود تعداد گوشی در بازار است که هم‌اکنون شرایط واردات آنها فراهم شده است. همچنین حدود 60 تا 70 شرکت واردکننده برای واردات موبایل ثبت سفارش کردند که نشان می‌دهد از این نظر در بازار انحصاری وجود ندارد.