سقف کاذب

سقف کاذب و کاربردهای آن در ساختمان

امروزه از سقف های کاذب در فضای داخل خانه و مکان‌های دیگر استفاده می‌شود. سقف کاذب را با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی و طراحی و زیبایی آن می‌توان انتخاب کرد. سقف های کاذب با قیمت‌های متفاوت در بازار وجود دارند.

از پرکاربردترین انواع سقف کاذب می‌توان به رابیتس اشاره کرد. رابیتس ورقی فولادی دارای شبکه می‌باشد که با مفتول آرماتوربندی به شبکه‌ای فرعی متصل می‌شود. مهم‌ترین ویژگی رابیتس این است که تقریبا تمامی ملات‌های مورد استفاده در ساخت و ساز به آن بدون ترک برداشتن می‌چسبد.

به طور کلی رابیتس به صورت برجسته و مسطح وجود دارد که از نوع برجسته آن در ابعاد کوچک و از نوع مسطح آن نیز در ابعاد بزرگ‌تر استفاده می‌شود. از کاربرد دیگر آن می‌توان به اندودکاری تاسیسات و کانال‌های کولر اشاره کرد.

سقف کاذب آکوستیک در ساختمان در واقع همان کار عایق صوتی را انجام می‌دهد اما با مصالحی چون پلاک‌های گچی و پارچه‌های چین دار و ورقه‌های مقوایی فشرده سفید که دارای سوراخ هستند معمولا ساخته می‌شوند. از سقف های کاذب آکوستیک در فضاهایی چون سالن‌های کنفرانس، سینما، استودیوهای موسیقی و… به عنوان عایق جهت جلوگیری از انعکاس صدا استفاده می‌شود.

یکی از روش‌های ساده و راحت برای ساخت سقف های کاذب استفاده از ورق آلومینیوم می‌باشد. در این روش پشت آن را از پشم شیشه می‌پوشانند. در برخی از مکان‌ها زیبایی و طرح و رنگ سقف های کاذب اهمیت بالایی دارد و برای ما مهم است که از چه طرح و رنگی استفاده شود. یکی از سقف های کاذبی که جلوه زیبایی خاصی به اتاق افراد می‌دهد ، سقف کاذب چوبی می‌باشد.

متداول‌ترین انواع سقف های کاذب در کشور ما، استفاده از قطعات از پیش ساخته شده گچی می‌باشد. بخش اصلی این نوع سقف‌ها آلومینیوم بوده که قطعات گچی در داخل آن قرار می‌گیرد. استفاده از این نوع سقف کاذب مزایایی دارد که باعث شده کاربرد آن به نسبت سایر سقف های کاذب بیشتر باشد.

برای کسب اطلاعات بیش‌تر در این زمینه می‌توانید با مشاورین و کارشناسان باتجربه ساختمون در تماس باشید و از مشاوره و راهنمایی‌های آنها بهره‌مند شوید و مناسب‌ترین انتخاب سقف کاذب را برای مکان مورد نظر داشته باشید.

از مهم‌ترین ویژگی‌های سقف های کاذب می‌توان به سبکی آن اشاره کرد. سبک بودن سقف های کاذب باعث سهولت در جا‌به‌جایی و نصب و اجرای آنها می‌گردد. به طوری که در صورت بروز هرگونه مشکل یا خرابی به راحتی آن را تعویض یا جا‌به‌جا نمایید.

سقف های کاذب می‌توانند به صورت ترکیبی مورد استفاده قرار گیرند یعنی چند نوع سقف کاذب در کنار هم به صورت طرح منظم و یا نامنظم قرار گیرند. نورپردازی خاص باعث زیباسازی سقف های کاذب می‌شود که یکی از روش‌های زیباسازی در سقف های کاذب محسوب می‌شود.

عوامل مختلفی در انتخاب انواع سقف های کاذب موثر هستند که می‌توان به دسترسی آسان به تاسیسات، سرعت در نصب و اجرای آن، کاربری فضا، شکل‌پذیری و قابل انعطاف بودن و ترکیب شدن با انواع سقف های کاذب، مقاومت در برابر حوادث طبیعی مانند آتش‌سوزی و جلوگیری از انتقال و انعکاس صدا و… اشاره کرد.

مهم‌ترین مزیت سقف های کاذب، قابل اجرا بودن روی اکثر سقف و فضای داخلی با تنوع فراوان در رنگ و طراحی می‌باشد. از دیگر مزیت‌های انواع سقف کاذب می‌توان به وزن سبک سقف های کاذب که شرایط را برای اجرا و جابه‌جایی آن راحت‌تر می‌کند اشاره کرد.

وزن سبک سقف های کاذب باعث می‌شود که فشار وارد بر ساختمان کاهش یابد و از بروز خسارات مالی و جانی در صورت وقوع حوادث ناگهانی جلوگیری کند. از سقف های کاذب در اکثر فضاهای ساختمان از جمله سرویس‌های بهداشتی، آشپزخانه، سالن‌های ورزشی و اتاق و فضاهای عمومی و کلیه فضاهایی که در ساختمان دارای سقف است، استفاده می‌شود. اجرا و نصب سقف های کاذب نیاز به تجربه و تخصص کافی دارد که حتما باید توسط افراد کاربلد و باتجربه در این زمینه اجرا شود.

وب سایت ساختمون مرجع معرفی کالاهای و خدمات ساختمانی از قبیل موزاییک، دوربین مدار بسته، کاغذ دیواری  و پنجره دو جداره، پنجره Upvc، درب اتوماتیک، درب ضد سرقت است.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالت به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*