رستورانی عجیب در مکزیک که در و دیوارش را با استخوان های واقعی تزئین کرده اند !

رستوران‌ها معمولا سعی می‌کنند که استخوان حیوانات را به ظرف غذا محدود کنند و بر در و دیوار نمایش داده نمی‌شود. اما رستوران “اوئسو” (Hueso) که به زبان مکزیکی ترجمه آن همان “استخوان” می‌شود، دکور اصلی و مجسمه‌های داخل آن با عناصر اسکلت و استخوان ساخته شده است.

معمار “ایگناسیو کادنا” (Ignacio Cadena) طراحی زیبا و شبح وار این رستوران را بر عهده داشته است. طراحی این بنا شامل هزاران استخوان واقعی و مصنوعی حیوانات، در داخل ساختمانی نونما شده از دهه 1940 می‌شود.

قسمت بیرونی رستوران، که کادنا آن را “پوست” می‌نامد، نمای کاشی و سرامیک دست ساز دارد. این نما با الگوهای مارپیچ تزئین شده و شبیه دوخت و بخیه است. در داخل نیز، دیوارهای مشترک ترسناک با 10000 استخوان نقاشی شده و آلومینیوم آراسته شده است. این استخوان‌ها شامل جمجمه، فک و ستون فقرات و دیگر اسکلت‌ها می‌شود که به صورت تزئینات در قفسه و تابلوها استفاده شده است. اما هیچ کدام از این استخوان‌ها، استخوان انسان نیستند. آن‌ها در ترکیب با پوشش سفید رنگ دیوار و دکور داخل، به ما یادآوری می‌کند که انسان‌ها در گذشته‌های دور از چه چیزی به عنوان چنگال و قاشق استفاده می‌کردند.

دیوارهای آجری سفید و مبلمان از چوب رنگ پریده و صاف، مفهوم شبح مانندی را تکمیل می‌کند. یک تک استخوان حلق آویز شده بالای در ورودی قرار دارد که می‌تواند هشداری برای کسانی باشد که از استخوان و اسکلت خوششان نمی‌آید!

در ادامه شما را به دیدن گالری تصاویر این رستوران عجیب دعوت کرده و بعد از آن می خواهیم به این سوال در بخش نظرات پاسخ دهید : شما دوست دارید در این رستوران غذا میل کنید؟

منبع : designboom

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*