بهترین اپلیکیشن‌ های ویدیو کنفرانس

معرفی بهترین اپلیکیشن‌ های ویدیو کنفرانس رایگان برای تماس‌های دوستانه و ملاقا‌ت‌های رسمی

اپلیکیشن‌ های ویدیو کنفرانس به شما اجازه می‌دهند بدون در نظر گرفتن محدودیت‌های مکانی، در هر زمانی یک گفتگوی مجازی ایجاد کنید. نرم افزارهای ویدیو کنفرانس همچنین ابزارهایی ایده‌آل برای گرد هم آوردن دوستان کنار یکدیگر محسوب می‌شوند.

تا مدت‌ها پیش، اسکایپ تنها ابزار موجود به منظور برقراری تماس‌های تصویری و همچنین ویدیو کنفرانس بود، اما توسعه ابزارهای حرفه‌ای جدید برای برطرف کردن این نیازها، رفته رفته این برنامه را به حاشیه برده است. بهترین اپلیکیشن‌ های ویدیو کنفرانس که در ادامه معرفی می‌کنیم رایگان بوده و به کاربران اجازه می‌دهند جلسه‌ای به صورت مجازی ایجاد کنند یا با دوستان خود به صورت دست جمعی به گفتگو بپردازند. هر یک از این نرم افزارها ویژگی‌های منحصربه‌فردی ارائه می‌کند.

فراموش نکنید با وجود امکان برقراری تماس‌های تصویری ساده با این اپلیکیشن‌ های ویدیو کنفرانس بهتر است به این منظور از نرم افزارهایی همچون واتس اپ یا فیس تایم استفاده کنید.

دانلود بهترین اپلیکیشن‌ های ویدیو کنفرانس

بهترین اپلیکیشن‌ های ویدیو کنفرانس که در ادامه معرفی می‌کنیم فراتر از یک برنامه ویدیو چت ساده بوده و امکان ایجاد یک میزگرد مجازی را فراهم می‌کنند. با کلیک روی نام هر مورد به وب اپلیکیشن آن ارجاع داده خواهید شد. اغلب این نرم افزارها فاقد برنامه موبایل بوده و استفاده از آن‌ها تنها بر بستر وب امکان‌پذیر است.

ItsHello

منحصر به نسخه وب

اپلیکیشن‌ های ویدیو کنفرانس

عدم نیاز به ایجاد حساب کاربری کار با وب اپلیکیشن ItsHello را بسیار سریع می‌کند. ItsHello را می‌توان در بین اپلیکیشن‌ های ویدیو کنفرانس بی‌دردسرترین گزینه دانست. این ابزار برای ایجاد جلسه‌های اداری یا برقراری تماس‌های ویدیویی دوستانه کاربردی است.

کافی است بعد از ورود به وب سایت آن یک اتاق جدید برای خود ایجاد کرده و در ادامه آدرس اینترنتی (URL) آن را در اختیار دیگران قرار دهید. آن‌ها می‌توانند با استفاده از این آدرس به اتاق گفتگو وارد شوند. به طور همزمان شش کاربر می‌توانند درون یک اتاق قرار بگیرند. با هر مرورگر وب دارای پشتیبانی از WebRTC قادر به استفاده از این اپلیکیشن خواهید بود، در نتیجه در هر دو پلتفرم دسکتاپ و موبایل می‌توانید از آن بهره ببرید.

یکی از قابلیت‌های جالب ItsHello امکان اشتراک‌گذاری کل نمایشگر یا تنها یک پنجره متعلق به یک اپلیکیشن خاص در دستگاه خود با دیگر کاربران حاضر در اتاق است. این ویژگی برای ارائه آموزش به صورت مجازی شدیدا کاربردی خواهد بود. در نتیجه علاوه بر برقراری تماس‌های ویدیوی و برگزاری ویدیو کنفرانس، سومین کاربرد اساسی ItsHello ایجاد کلاس‌های آموزشی مجازی است.

Roundee

منحصر به نسخه وب

اپلیکیشن‌ های ویدیو کنفرانس

برای برگزاری یک جلسه مجازی رو در رو ItsHello ابزار مناسبی است، اما برگزاری جلسه‌های غیر حضوری حرفه‌ای‌تر، منوط به در اختیار داشتن ابزارهای بیشتر است. برای ملاقات‌های اداری مجازی یکی از اپلیکیشن‌ های ویدیو کنفرانس موجود Roundee محسوب می‌شود. اینجا ابزارهای حرفه‌ای زیادی به صورت رایگان در اختیار کاربر قرار می‌گیرند.

منحصربه‌فردترین ویژگی‌های آن را باید امکان ضبط ویدیوی جلسه و قابلیت نوت برداری دانست. در زمان استفاده از برنامه به صورت رایگان، کاربر برگزارکننده جلسه قادر است یک ساعت از رویداد را ضبط و در ادامه دانلود کند. به این ترتیب امکان آرشیو کردن همه جلسه‌های برگزار شده وجود خواهد داشت. در صورت عدم دانلود فایل‌های جلسه‌ها، آن‌ها برای سه ماه در سرورهای نرم افزار باقی خواهند ماند.

در زمان برقراری تماس یا برگزاری کنفرانس ویدیویی، برگزارکننده می‌تواند به وسیله فشردن کلیدهای Alt+N شروع به نوت برداری کند. بعد از اتمام جلسه می‌توان نوشته‌ها و فایل ویدیویی را با دیگران به اشتراک گذاشت. در این برنامه نیز در یک اتاق جلسه، شش کاربر به صورت همزمان می‌توانند حضور داشته باشند. مجددا دعوت دیگران به هر جلسه با ارسال آدرس اینترنتی متعلق به اتاق امکان‌پذیر خواهد بود.

پشتیبانی از قابلیت اشتراک‌گذاری صفحه نمایش، داشتن تخته سفید داخلی و امکان اشتراک‌‌گذاری جلسه یا مکالمه ویدیویی با دیگران بعد از اتمام، مهم‌ترین ویژگی‌های Roundee به عنوان یکی از اپلیکیشن‌ های ویدیو کنفرانس محسوب می‌شوند. از آن جایی که Roundee با Slack یکپارچه است، می‌توان از آن به منظور برگزاری جلسه‌های کاری برای پیشبرد پروژه‌های تیمی استفاده کرد.

Jitsi Meet

دارای هر سه نسخه وب، اندروید و آی او اس

Jitsi جزو قدیمی‌ترین و بهترین اپلیکیشن‌ های ویدیو کنفرانس محسوب شده و همیشه به عنوان یکی از جایگزین‌های مناسب اسکایپ از آن نام برده‌اند. Jitsi Meet را باید سرویس جدید این شرکت دانست که استفاده از آن راحت‌تر و ساده‌تر بوده و تجربه بهتری از برگزاری ویدیو کنفرانس به کاربران ارائه می‌کند. بعد از معرفی Jitsi Meet، بسیاری آن را جایگزینی بهتر برای Appear.in قلمداد کردند.

همانند ItsHello برای استفاده از Jitsi Meet نیز نیازی به ساخت حساب کاربری جدید نبوده و استفاده از برنامه به راحتی ساخت یک اتاق جدید امکان‌پذیر خواهد بود. در ادامه باید آدرس اینترنتی اتاق را برای ورود در اختیار دیگران قرار بدهید. در اینجا در مقایسه با ItsHello یک لایه امنیتی اضافه شده است، به طوری که افراد دارای آدرس اینترنتی اتاق، تنها در صورت دانستن پسورد قادر به ورود به آن خواهند بود. می‌توانید این رمز عبور را از مسیری متفاوت از مسیر ارسال URL برای مخاطبان ارسال کنید!

به عنوان یکی از قابلیت‌های جذاب آن می‌توان به امکان ضبط تماس یا کنفرانس ویدیویی و بارگذاری فایل مربوط به آن در دراپ باکس اشاره کرد. ویژگی مهم دیگر Jitsi Meet یکپارچگی با یوتیوب است، به همین دلیل می‌توانید از طریق آن یک لایو استریم ایجاد کرده یا به تماشای ویدیو پرداخت.

به خاطر ماهیت متفاوت جلسه‌های مجازی، احتمال پریدن افراد حاضر در جلسه داخل صحبت‌های یکدیگر بالا است، اما این مشکل به لطف ویژگی Raise Hand برنامه Jitsi Meet از بین رفته است. این قابلیت کمک می‌کند بدون قطع جملات فرد در حال صحبت، توجه بقیه را به خود جلب کرده و آن‌ها را از تلاش برای به دست گرفتن جلسه مطلع کنید.

Jitsi Meet همچنین با تقویم‌های مختلفی مثل گوگل کلندر و مایکروسافت اوت لوک کلندر یکپارچه است، به همین دلیل می‌توان روی آن‌ها زمان‌های نیاز به برقراری جلسه‌های مجازی را مشخص کرد. می‌توان حتی از داخل این اپلیکیشن‌های تقویم یک مکالمه یا کنفرانس ویدیویی را آغاز کرد. برای ورود به وب سایت و استفاده از وب اپلیکیشن آن از لینک بالا استفاده کنید. نسخه Android و iOS برنامه را از این لینک‌ها دریافت کنید.

ProfiConf

منحصر به نسخه وب

اپلیکیشن‌ های ویدیو کنفرانس

در بیشتر اپلیکیشن‌ های ویدیو کنفرانس ، اتاق‌های گفتگو به شش نفر محدود می‌شوند. در صورت تمایل به داشتن اتاق‌هایی بزرگتر برای دعوت از افراد بیشتر، برنامه ProfiConf یکی از بهترین گزینه‌ها است. حین استفاده از نسخه رایگان آن قادر به افزودن 25 نفر به هر جلسه مجازی خواهید بود! در صورت استفاده از نسخه پریمیوم وب اپلیکیشن ProfiConf، این سقف به 250 نفر افزایش پیدا می‌کند.

یکی از ویژگی‌های ProfiConf عدم بروز مشکل حین استفاده از آن با وجود داشتن سرعت اتصال به اینترنت پایین است. این موضوع متاسفانه حین استفاده از بیشتر اپلیکیشن‌ های ویدیو کنفرانس به خاطر حجم بالای داده‌های تصویری رخ می‌دهد، اما ProfiConf به وسیله استفاده از الگوریتم‌های فشرده‌سازی خاص، مشکل را برطرف کرده است.

به عنوان دیگر ویژگی‌های مهم این نرم افزار ویدیو کنفرانس تحت وب می‌توان به امکان اشتراک‌گذاری فایل، اشتراک‌گذاری صفحه نمایش خود با دیگران و در اختیار داشتن تخته سفید برای نوت برداری اشاره کرد. در این برنامه، برگزارکننده جلسه قادر است یک اسلایدشو به دیگران نمایش بدهد. با در نظر گرفتن سقف 250 نفری هر اتاق ProfiConf و امکان نمایش اسلایدشو، علاوه بر ویدیو چت و کنفرانس ویدیویی، می‌توان از آن برای ارائه نیز استفاده کرد.

یکی از محدودیت‌های این برنامه سقف 45 دقیقه‌ای تماس‌ها و جلسات آن است. این موضوع با در نظر گرفتن تعداد بالای افراد حاضر در جلسه یک محدودیت جدی محسوب می‌شود.

Houseparty

دارای نسخه کروم، اندروید و آی او اس

اپلیکیشن‌ های ویدیو کنفرانس

Houseparty یک اپلیکیشن برقراری چت ویدیویی مجهز به یک شبکه اجتماعی در دل خود است. ایده توسعه این برنامه شروع تماس ویدیویی با دوستان خود و سپس باز گذاشتن در آن برای ورود دیگران است. به این ترتیب دوستانتان خواهند توانست سایر دوستان خود را به این اتاق گفتگوی ویدیویی بیاورند! البته می‌توان به وسیله قفل کردن اتاق، از هرج و مرج جلوگیری کرد.

داشتن زمان‌بندی سبب شده Houseparty با همه اپلیکیشن‌ های ویدیو کنفرانس تفاوت داشته باشد. همچنین اگر دو نفر از دوستانتان در یک اتاق گفتگو حضور دارند، برنامه اطلاعیه‌ای به شما ارسال خواهد کرد. می‌توان وارد این اتاق شد یا اطلاعیه برنامه را نادیده گرفت. در بین بهترین اپلیکیشن‌ های ویدیو کنفرانس Houseparty مناسب‌ترین گزینه برای ایجاد گفتگوهای شاد و دوستانه است. در صورت نیاز به برگزاری کنفرانس‌های اداری و رسمی، بهتر است از دیگر برنامه‌ها استفاده کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. مجازی جای همه چیو میگیره

  2. بعدم باید صد در صد روی گوشی نصب شه

  3. کار جالبیه و نت زیاد میبره

  4. من وقتی شروع کنم حرف زدن کم تر از دو ساعت حرف نمی زنم بعد این فقط تا ۴۵ دقیقه ست

  5. خود واتس اپ هم تماس چند تایی داره اون حالش بیشتره

  6. ایمو از همه بهتره