تعداد کاربران اینترنت

بیشترین تعداد کاربران اینترنت به کدام کشور تعلق دارد؟

بر اساس گزارش سالانه موسسه باند کپیتال در خصوص استفاده از اینترنت، بیشترین تعداد کاربران اینترنت به کشورهای هند و چین تعلق دارد و ایران نیز در این لیست به جایگاه 12 رسیده است.

اخیرا موسسه باند کپیتال گزارش سالانه‌ای را در خصوص فضای مجازی منتشر کرد که بر اساس آن، هم‌اکنون تعداد جمعیت آنلاین جهان از مرز 50 درصد عبور کرده و به آمار 3.8 میلیارد نفر رسیده است. این موسسه لیستی از برندهای ارزشمند جهان را منتشر کرد که در میان 10 برند ارزشمند جهان، 7 برند از جمله مایکروسافت، آمازون، اپل، آلفابت و فیس بوک در حوزه فناوری فعالیت دارند. همچنین از بین 30 شرکت برتر از لحاظ ارزش، 7 شرکت چینی قرار دارند که از این حیث یک رکورد محسوب می‌شود. طبق گزارش موسسه باند کپیتال مدت زمانی که کاربران برای مشاهده محتوای چند رسانه‌ای از طریق گوشی های هوشمند صرف می‌کنند با مدت زمان صرف شده برای این کار از طریق تلویزیون‌ها حدودا یکسان شده است که چنین موضوعی می‌تواند هشداری به شبکه‌های تلویزیونی باشد.

آمار بیشترین تعداد کاربران اینترنت در جهان

بر اساس گزارش سالانه موسسه باند کپیتال که در خصوص میزان استفاده از اینترنت منتشر شده است، نشان می‌دهد بیشترین تعداد کاربران اینترنت به کشورهای هند و چین تعلق دارد. پس از هند و چین، به ترتیب کشورهای آمریکا، اندونزی، برزیل، ژاپن، روسیه، مکزیک، آلمان، فیلیپین، انگلیس، ایران، نیجریه، فرانسه و ترکیه دارای بیشترین تعداد کاربران اینترنت در جهان هستند. ایران نیز با قرار گرفتن در جایگاه 12 این لیست جزو کشورهای برتر از حیث تعداد کاربران اینترنت محسوب می‌شود.

تعداد کاربران اینترنت

طبق آمار منتشر شده اپراتور تلفن همراه هندی Reliance Jio توانست در زمینه مصرف داده توسط مشترکان خود در سال 2018 با 307 میلیون نفر مشترک رکورد 17 اگزابایتی را به ثبت برساند. این میزان در حالی است که کل مصرف ترافیک اینترنت دنیا در ماه در سال 2010 حدود 21 اگزابایت بود و هم‌اکنون به آمار 122 اگزابایت افزایش پیدا کرده است. همچنین میزان نصب بلندگو هوشمند آمازون اکو که در 4 سال قبل به بازار عرضه شد در سراسر جهان از 47 میلیون واحد فراتر رفته است.

امروزه بسیاری از مردم از پوشیدنی‌های هوشمند استقبال می‌کنند که بر اساس آمار تعداد کاربران این گجت‌ها طی 4 سال گذشته با 2 برابر رشد همراه بوده و به مرز 52 میلیون نفر رسیده است. همچنین تعداد کاربران بازی‌های ویدیویی نیز در سال 2018 با رشد 6 درصدی به 2.4 میلیارد نفر افزایش پیدا کرده است. در سه ماهه نخست سال 2019 حدود 87 درصد از ترافیک وب جهانی رمزگذاری شد که این میزان در 3 سال قبل حدود 53 درصد بود که حاکی از افزایش قابل توجه آن است. هم‌اکنون فیس بوک حدود 43 درصد، یوتیوب 21 درصد و توییتر نیز 12 درصد از بازار خبر اینترنتی را در اختیار دارند که به همین دلیل جزو مهم‌ترین منابع کسب خبر در فضای مجازی به شمار می‌روند.