شرکت رنو

شرکت رنو دیگر نمی‌تواند شریک راهبردی ایران باشد

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت کم‌کاری و بدقولی شرکت‌هایی چون رنو تجربه‌ای برای ما شد تا در آینده با دقت بیشتری شرکای تجاری خارجی خود را انتخاب کنیم و دیگر شرکت رنو شریک راهبردی ایران نخواهد بود.

سعید زرندی، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص اینکه اخیرا اعلام شد شرکت رنو هنگام خروج از ایران حدود 65 میلیون یورو را از کشور خارج کرده است، عنوان کرد چنین موضوعی قابل اجرا نیست و من آن را صحیح نمی‌دانم، اما اینکه با وجود تحریم‌ها و فشار بین‌المللی این خودروساز فرانسوی نسبت به تعهدات خود بدقولی کرده است را قبول دارم که البته چنین موضوعی را باید تجربه قرار دهیم تا در آینده با چنین مشکلاتی مواجه نشویم.

شرکت رنو دیگر یک شریک راهبردی نیست

رنو

سعید زرندی در ادامه افزود در جلسه‌های متعددی که با وزیر صنعت و سایر همکاران این وزارتخانه برگزار کرده‌ایم، موضوع بدقولی شرکت‌هایی چون رنو مطرح گردید تا اگر شرایط مجددا عادی شد دیگر روی این شرکت‌های خارجی به عنوان شریک راهبردی و قابل اطمینان حساب نکنیم. در واقع کم‌کاری و بدقولی خودروسازانی چون رنو تجربه‌ای برای ما شد تا در آینده با دقت بیشتری شرکای تجاری خارجی خود را انتخاب کنیم. معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص افزایش عمق داخلی‌سازی محصولات به ویژه در صنعت قطعه‌سازی خودرو عنوان کرد:

هدف ما افزایش حداکثری ساخت داخل است و در این خصوص از تمام ظرفیت استفاده خواهیم کرد. عمده صنعت قطعه سازی ایران، توانمند است و در رتبه‌بندی‌هایی که انجام می‌دهیم، حوزه قطعه‌سازی جزو 7 گروه نخست قرار دارد. ضمن اینکه ما در قطعه سازی مزیت داریم و در مواردی هم کمک‌های خوبی ارائه کرده‌اند. در حال حاضر نیز که فراخوان ساخت قطعات مورد نیاز را اعلام کرده‌ایم، همین قطعه‌سازان شرکت کرده‌اند، گوشه کار را گرفتند و دارند کمک می‌کنند تا قطعه سازی به شرایط مناسب برسد.

باید مانع انحصار در صنعت قطعه‌سازی شویم

سعید زرندی در ادامه افزود گزارش‌هایی که دریافت کرده‌ایم به خوبی انحصارهای انجام شده در صنعت قطعه‌سازی کشور را نشان می‌دهند، اما بررسی‌هایی که انجام داده‌ایم حاکی از آن است که این انحصار به آن شدتی که در رسانه‌ها عنوان شده است نیست و برای جلوگیری از آن اقداماتی را در نظر گرفته‌ایم تا مجددا در آینده با چنین مشکلاتی مواجه نشویم. این مقام مسئول تاکید کرد تمرکز ما در سال جاری بر روی رفع مشکل توزیع در کشور خواهد بود و اجرا کردن سامانه توزیع جزو اصلی‌ترین برنامه‌های ما محسوب می‌شود تا بتوانیم توزیع و رصد توزیع کالا را به صورت الکترونیکی انجام دهیم. البته این طرح در حوزه توزیع لاستیک اجرایی شد و به کمک آن بحران‌های احتمالی این حوزه را مدیریت کردیم.

سعید زرندی در خصوص قیمت‌سازی‌های دلالان در بازار خودرو تاکید کرد:

در حوزه‌هایی چون خودرو، حضور بعضی دلال‌ها باعث شد تا قیمت‌های کاذب ایجاد شود و به واسطه همین قیمت‌های کاذب بازار را ملتهب می‌کردند. حتی در بعضی از شبکه‌های مجازی تا چند هزار درخواست غیر واقعی را اعلام و فضا را به نوعی القا می‌کردند که دارد اتفاق ویژه‌ای رخ می‌دهد. کاری که وزیر صنعت برای ساماندهی قیمت‌ها و اجرایی شدن سامانه توزیع و رصد کالا به صورت الکترونیکی پیشنهاد داد، از سوءاستفاده‌ها جلوگیری می‌کند که انتظار داریم قسمتی از این سامانه در سال 98 به نتیجه برسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. طرف تو ده راه نمیدادند سراغ خونه کدخدا رو میگرفت