هواوی نوا 5

سه گوشی هواوی نوا 5 ، نوا 5 پرو و نوا 5 آی رونمایی شدند+قیمت و مشخصات فنی

بزرگترین گوشی‌ساز چینی سه گوشی هواوی نوا 5 (Huawei Nova 5) و همچنین هواوی نوا 5 پرو و هواوی نوا 5 آی را به صورت رسمی رونمایی کرد. در ادامه ضمین آشنایی با این ۳ گوشی، قیمت و مشخصات فنی آنها آورده شده است.

هواوی با برگزاری رویدادی در شهر ووهان چین، از سه گوشی هوشمند جدید خانواده Nova 5 رونمایی کرد. محصولات سری Nova از زمان رونمایی جزو محبوب‌ترین میان‌رده‌های بازار بوده‌اند. این مرتبه نوبت به ارائه یک گوشی پرچمدار از سری نوا رسیده است.

هواوی نوا 5 پرو به لطف قدرت گرفتن از تراشه کایرین 980 یک پرچمدار تمام عیار است. نوا 5 آی را باید نسخه تغییر نام یافته گوشی پی 20 لایت 2019 دانست که از تراشه کایرین 710 قدرت گرفته و دارای حفره روی نمایشگر است. بیشتر ویژگی‌های نوا 5 از گوشی نوا 5 پرو الهام گرفته شده‌اند. خاص‌ترین ویژگی مدل پایه، قدرت گرفتن از یک تراشه 7 نانومتری میان‌رده یعنی چیپست جدید کایرین 810 است.

مشخصات فنی هواوی نوا 5 و نوا 5 پرو

گوشی هواوی نوا 5 به یک نمایشگر 6.39 اینچی از نوع اولد مجهز شده و از رزولوشن فول اچ‌دی پلاس (1080 در 2340 پیکسل) بهره می‌برد. در بالاترین قسمت نمایشگر، یک ناچ بسیار کوچک شبیه به قطره آب وجود دارد. صفحه نمایش گوشی نوا 5 پرو تفاوتی با مدل پایه ندارد. هر دو گوشی نام برده از اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر بهره می‌برند.

به عنوان دیگر ویژگی‌های مهم مربوط به نمایشگر هواوی نوا 5 و نوا 5 پرو باید به دریافت تاییدیه TUV، پشتیبانی از DCI-P3 و پشتیبانی از سیستم تضعیف‌نور دی سی اشاره کرد. در این روش، تضعیف نور صفحه نمایش اولد از طریق تنظیم ولتاژ صورت می‌گیرد، به جای این که از مدولاسیون پهنای تپش (Pulse-Width Modulation) بهره گرفته شود. این ویژگی به تازگی از طریق انتشار یک آپدیت، به گوشی هواوی پی 30 پرو نیز اضافه شده است.

هواوی نوا 5

تراشه کایرین 980، مغز متفکر گوشی های قدرتمند هواوی پی 30 پرو و هواوی میت 20 پرو، در هواوی نوا 5 پرو نیز وجود دارد. در آن سو با دومین تراشه 7 نانومتری این شرکت یعنی کایرین 810 رو به رو هستیم که مدل پایه از آن قدرت می‌گیرد. در تراشه کایرین 810 دو هسته از نوع Cortex A76 با سرعت 2.27 گیگاهرتز و شش هسته از نوع Cortex A55 با سرعت 1.8 گیگاهرتز وجود دارد. گفتنی است این تراشه همچون کایرین 970 و 980، به واحد شبکه عصبی مجهز شده است، به همین دلیل از هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند.

مدل پایه و پرو از نظر اختلاف دارند. با خرید هواوی نوا 5 مقدار حافظه اصلی و فضای ذخیره سازی داخلی در اختیارتان به ترتیب 6 گیگابایت و 128 گیگابایت خواهد بود، در حالی که این میزان در صورت در اختیار داشتن گوشی پرچمدار خانواده Nova 5 به 8 گیگابایت و 256 گیگابایت افزایش پیدا می‌کند. از کارت حافظه جانبی در هر دو مدل پشتیبانی می‌شود. هر دو گوشی به صورت پیش‌فرض همراه با اندروید 9 پای و رابط کاربری EMUI 9 عرضه خواهند شد. پشتیبانی از تکنولوژی GPU Turbo در هواوی نوا 5 و نوا 5 پرو به کاربران اجازه می‌دهد از آن‌ها همانند یک گوشی گیمینگ حرفه‌ای استفاده کنند.

دوربین هواوی نوا 5 و نوا 5 پرو

دوربین سلفی دو گوشی مجهز به تراشه‌ 7 نانومتری خانواده Nova 5 دارای رزولوشن 32 مگاپیکسل و گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 است. از طریق فناوری ادغام چهار پیکسل درون یک پیکسل، این دوربین قادر است عکس‌های سلفی 8 مگاپیکسلی اما حاوی جزئیات و نور بسیار بالاتر به ثبت برساند. همچنین روی پنل پشتی هواوی نوا 5 و نوا 5 پرو یک دوربین چهارگانه مجهز به سنسور سونی IMX586 با رزولوشن 48 مگاپیکسل وجود دارد. سه سنسور دیگر از نوع اولترا واید، عمق میدان و مایکرو هستند. اولین مورد دارای رزولوشن 16 مگاپیکسل بوده و دو مورد آخر از رزولوشن 2 مگاپیکسل بهره می‌برند. به لطف وجود سنسور مایکرو، به جای عکاسی از سوژه‌های دور دست (در زمان وجود سنسور تله فوتو)، قادر به عکاسی از اشیای ریز خواهید بود.

هواوی نوا 5

به عنوان مهم‌ترین حالت‌های دوربین دو گوشی نام برده باید به Super Night Mode و Portrait Mode اشاره کرد. تشخیص نوع صحنه به کمک هوش مصنوعی، کمک زیادی به کاربر برای تنظیم پیکربندی عناصر مختلف دوربین بر اساس موقعیت‌های مختلف خواهد کرد.

هر دو گوشی به یک باتری 3500 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده‌اند. آن‌ها به لطف پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 40 واتی هواوی، همرده پرچمداران سری P سال جاری قرار خواهند گرفت. توان بالای سیستم شارژ دو گوشی سبب می‌شود طی نیم ساعت، باتری از 0 تا 85 درصد شارژ شود. به عنوان دیگر قابلیت‌های آن‌ها باید به پشتیبانی از تکنولوژی تماس بر بستر نسل چهارم شبکه موبایل (4G VoLTE)، استاندارد 802.11ac وای فای، بلوتوث نسخه 5.0، جی پی اس، یو اس بی نسخه C و جک 3.5 میلی‌متری اشاره کرد.

هواوی نوا 5

مشخصات فنی هواوی نوا 5 آی

نوا 5 آی را باید نسخه چینی گوشی هواوی پی 20 لایت 2019 دانست که چندی پیش مخصوص بازارهای برخی کشورهای اروپایی عرضه شد. این گوشی به یک نمایشگر هم اندازه دو مدل بالاتر از خود مجهز شده، اما نوع پنل از اولد به ال سی دی تقلیل یافته است. همچنین به جای ناچ، از یک حفره روی نمایشگر به منظور قرار دادن دوربین سلفی استفاده شده است. این حفره در گوشه بالا و سمت چپ صفحه نمایش قرار داشته و دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی را درون خود نگه می‌دارد.

هواوی نوا 5 آی

در اینجا نیز یک دوربین چهارگانه وجود دارد؛ سنسور 24 مگاپیکسلی اصلی در کنار یک سنسور 16 مگاپیکسلی سوپر واید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی از نوع عمق میدان قرار دارد. وجود سنسور TOF با در نظر گرفتن حضور یک سنسور عمق میدان کمی تعجبی است. اسکنر اثر انگشت در میانه نیمه بالایی پنل پشتی، در کنار ماژول دوربین اصلی قرار دارد.

مغز متفکر گوشی تراشه کایرین 710 است، چیپستی که اکنون یک جایگزین قدرتمند 7 نانومتری یعنی کایرین 810 برایش معرفی شده است. در کنار آن 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت ظرفیت داخلی وجود داشته و امکان قرار دادن کارت حافظه جانبی در نظر گرفته شده است. سیستم عامل پیش‌فرض هواوی نوا 5 آی اندروید 9 پای به همراه به‌روزترین نسخه رابط کاربری اختصاصی هواوی است. ظرفیت باتری گوشی 4 هزار میلی‌آمپر ساعت بوده و از طریق سیستم شارژ سریع عادی 10 واتی شارژ می‌شود.

خرید گوشی های خانواده هواوی نوا 5

مدل پرچمدار در سه نسخه عرضه خواهد شد. نسخه پایه دارای 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت ظرفیت داخلی است و به قیمت 435 دلار به فروش می‌رسد. دو نسخه دیگر دارای 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی هستند. به منظور خرید آن‌ها باید به ترتیب 495 دلار و 550 دلار پرداخت کنید. تفاوت نسخه گرانتر با وجود داشتن رم و حافظه اصلی یکسان، وجود ایرفون‌های بلوتوثی داخل جعبه است.

هواوی نوا 5 دارای یک نسخه مجهز به 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت ظرفیت داخلی بوده و برای خریدش می‌بایست 705 دلار پرداخت کنید. قیمت پایه نسخه آی نیز از 290 دلار آغاز می‌شود و برای نسخه مجهز به 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی به 320 دلار می‌رسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. رنگ سبزو میزد بهتر نبود؟؟

  2. داداش به نظرم اشتباه نوشتی قیمت هارو.. مدل پایه که میانرده هست نوشتی705دلار و مدل پرو که پرچمدار هستش همراه با ایرفون بلوتوثی و حافظه و رم بالاتر550دلار
    😐

  3. خدایی پا رو حق نزاری قیمتش جوریه که ارزششو داره

  4. مشخصات اس 9 رو داره با 400 دلار

  5. قیمتاش واقعا خوبه