تراشه کایرین 810 هواوی

هواوی تراشه کایرین 810 را معرفی کرد؛ هفت نانومتری و متمرکز بر هوش مصنوعی

کمپانی هواوی از جدیدترین چیپست موبایلی فوق میان رده خود با نام های‌سیلیکون کایرین ۸۱۰ (HiSilicon Kirin 810) پرده برداشت. با معرفی کایرین 810 حالا غول تکنولوژی چین نخستین کمپانی دنیاست که دو تراشه با فرایند ساخت 7 نانومتری را در اختیار دارد.

کایرین 810 یک تراشه هشت هسته‌ای است که از وجود دو هسته قدرتمند Cortex-A76 با فرکانس کاری 2.27 گیگاهرتز و شش هسته کم‌مصرف Cortex-A55 با فرکانس کاری 1.88 گیگاهرتز بهره می‌برد. از Mali-G52 هم باید به عنوان واحد پردازش گرافیکی آن نام ببریم.

اما NPU یا واحد پردازش عصبی این چیپست که دارای معماری جدید «هواوی داوینچی» است، مصرف انرژی کمتری دارد و در بنچمارک هوش مصنوعی، امتیاز 32280 را به ثبت رسانده؛ یعنی حتی بالاتر از امتیازی که برای تراشه‌های اسنپدراگون 855 یا اسنپدراگون 730 کوالکام ثبت شده است.

علاوه بر واحد پردازش عصبی، کایرین 810 از پلتفرم Huawei HiAi 2.0 هم بهره می‌برد که در بهبود عملکرد هوش مصنوعی نقش دارد. از دیگر موارد قابل ذکر، باید به پشتیبانی از حالت گیم پلاس (+Game) برای بهتر کردن تجربه گیمینگ اشاره کنیم.

تراشه کایرین 810 هواوی

تراشه کایرین 810 هواوی با فناوری هفت نانومتری TSMC به تولید رسیده؛ همان پروسه‌ ساختی که چیپست ‌های پرچمداری چون A12 بایونیک اپل و اسنپدراگون 855 کوالکام هم طی کرده‌اند. به ادعای کمپانی چینی، توانایی پردازش تصویر این تراشه موبایلی با پرچمداران برابری می‌کند. همچنین هواوی یک الگوریتم قدرتمند دید در شب را برای افزایش کیفیت و روشنایی تصاویر به کار برده است.

این چیپست اولین محصول از سری کایرین 800 محسوب می‌شود که تراشه‌هایی فوق میان رده هستند و بین دو سری کایرین 700 و کایرین 900 هواوی جای می‌گیرند. گوشی نوا 5 نیز نخستین دیوایس قدرت گرفته از تراشه هشت هسته‌ای و هفت نانومتری کایرین 810 است. ظاهرا هواوی 9X هم دومین گوشی هوشمند مجهز به آن خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. تک ک نمیفروشن ای کیو

  2. چی شده این کف کردیم خدایی