هواپیمای برقی

هواپیمای برقی آلیس با ظرفیت 9 نفر طراحی شد

شرکت هوانوردی اوییشن (Eviation) یک هواپیمای برقی با ظرفیت 9 نفر به نام آلیس (Alice) طراحی کرد که تا سال 2022 میلادی در حوزه حمل و نقل‌های منطقه‌ای به پرواز در خواهد آمد.

در حال حاضر برخی از شرکت‌ها بر روی ساخت هواپیماهای برقی تمرکز کرده‌اند و با توجه به اینکه مدت زیادی از توسعه وسایل نقلیه هوایی الکتریکی نمی‌گذرد، نمی‌توان پیشرفت چشمگیری را انتظار داشت، اما در همین مدت اندک نیز برخی از شرکت‌ها توانستند به دستاوردهای بسیار هیجان‌انگیزی برسند. اولین نمایش عمومی پرواز بزرگ‌ترین هواپیمای هیبرید-الکتریکی جهان در اوایل ماه جاری میلادی برگزار شد که نگاه‌های بسیاری را به خود جلب کرد. در همین راستا نیز شرکت اوییشن (Eviation) در نمایشگاه پاریس ایر (Paris Air) هواپیمای برقی 9 نفره خود را با نام آلیس (Alice) رونمایی کرد که با هدف ارائه خدمات حمل‌ونقل منطقه‌ای ساخته شده است.

سازندگان هواپیمای الکتریکی آلیس در حال حاضر قصد ندارند در حوزه مسافرت‌های هوایی تجاری و در مسافت‌های طولانی فعالیت کنند. در واقع آنها هدف از ساخت چنین هواپیماهایی را برای حمل‌ونقل‌های منطقه‌ای و مسیرهای کوتاه تا محدوده 1600 کیلومتر عنوان کردند. شرکت اوییشن برای توسعه سیستم‌های پیشران این هواپیما با شرکت‌های زیمنس (Siemens) و مگنیکس (magniX) همکاری کرده است که سرانجام برای این هواپیما یک موتور با خروجی 260 کیلو وات در نظر گرفته شد.

هواپیمای برقی

موتورهای پیشران هواپیمای الکتریکی آلیس دارای 12.2 متر طول هستند و حداکثر سرعت آنها 445 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. این هواپیمای الکتریکی می‌تواند 9 مسافر را با خود تا فاصله 1046 کیلومتری حمل کند. این هواپیما از بال‌هایی با طول 16 متر بهره می‌برد. شرکت سازنده آلیس قصد دارد با دریافت مجوزهای لازم در سال 2022 پروازهای تجاری خود را شروع کند.

تصاویر هواپیمای برقی آلیس