سیستم عامل Aurora

هواوی سیستم عامل Aurora را جایگزین خوبی برای اندروید می‌داند

ظاهرا هواوی تصمیم خودش را برای انتخاب جایگزین سیستم عامل اندروید گوگل گرفته است. ظاهرا این کمپانی از سیستم عامل Aurora در گوشی‌های آینده‌ی خودش استفاده خواهد کرد.

گفته می‌شود شرکت چینی هواوی تصمیم گرفته تا در تابستان سال جاری٬ مذاکراتی را با مدیران بخش ارتباطات کشور روسیه انجام دهد و شاید از سیستم عامل Aurora به جای پلتفرم اندروید در گوشی‌هایش استفاده کند. این خبر روز جمعه توسط رسانه‌های روسیه‌ای منتشر شده است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که سیستم عامل خود شرکت هواوی به نام HongMeng OS (یا ArkOS در خارج از چین) نیز در مرحله‌ی پیشرفته‌سازی قرار دارد. این تحرکات برای مقابله با ممنوعیت استفاده از پلتفرم موبایلی گوگل که توسط دولت ایالات متحده وضع شده٬ انجام می‌گیرد. علاوه بر این ایالات متحده فروش فناوری از سوی کمپانی‌های آمریکایی به هواوی را نیز ممنوع کرده است.

به خاطر همین ممنوعیت‌ها٬ غول چینی در طول دو سال پیش رو تا 30 میلیارد دلار ضرر خواهد کرد. بنیانگذار و مدیرعامل هواوی٬ آقای رن ژنگفی عنوان کرده است که فروش تلفن‌های همراه هواوی نیز تا 40 درصد کاهش پیدا خواهد کرد. در حال حاضر ایالات متحده به هواوی مهلت 90 روزه‌ای را داده است٬ اما اگر در این مدت چین و آمریکا به توافق تجاری دست پیدا نکنند٬ این تحریم‌ها اعمال خواهد شد. این تحریم دربهای خروج شرکت‌هایی همچون گوگل را به روی هواوی باز می‌کند و این بدان معناست که دیگر گوشی‌های آینده‌ی شرکت هواوی قادر نیستند به فروشگاه Play Store گوگل و اپلیکیشن‌های داخل آن دسترسی پیدا کنند. همچنین٬ به‌روزرسانی‌های امنیتی را نیز از سوی گوگل دریافت نخواهند کرد و دسترسی آن‌ها به اپلیکیشن‌های ساخت گوگل نظیر Google Maps و Youtube نیز قطع می‌شود.

سیستم عامل Aurora چیست؟

گفته می‌شود سیستم عامل ساخت شرکت هواوی در ماه آگوست یا سپتامبر (پاییز) آماده می‌شود و نسخه‌ی بین‌المللی آن نیز در سه ماهه‌ی دوم سال آینده‌ی میلادی (2020) عرضه خواهد شد٬ اما همه چیز در حال حاضر گمانه‌زنی است. حالا به نظر می‌رسد تا آن زمان هواوی قصد دارد از سیستم عامل Aurora در گوشی‌های خودش استفاده کند. این سیستم عامل٬ بر پایه‌ی سیستم عامل لینوکسی متن باز Sailfish توسعه پیدا کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. هیچی جای اندروید رو نمی گیره

  2. برای نجات خودش هر کاری میکنه

  3. شبیه ساز اندروید باشه بازم خوبه

  4. امید وارم همیئن طوزر باشه