آداب و رسوم

عجیب‌ترین آداب و رسوم در کشورهای مختلف جهان

زمانی که به دور دنیا سفر می‌کنید، با فرهنگ‌های مختلفی مواجه خواهید شد که به نظر عجیب، غریب، نامانوس یا احمقانه به نظر می‌رسند. با گجت‌نیوز همراه باشید تا نگاهی بیندازیم بر عجیب‌ترین آداب و رسوم ملل مختلف در قرن 21ام.

گاهی اوقات شما به سختی می‌توانید برخی از این آداب و رسوم را درک کنید، در حالی که این سنت ها برای پیروان این فرهنگ‌ها خاص و بسیار مناسب به نظر می‌رسند. با این حال، یک چیز وجود دارد که وقتی این سنن را مشاهده می‌کنید باید در ذهن داشته باشید؛ تمام این آیین‌ها در سراسر جهان همیشه یک چیز مشترک دارند: هر مراسم به طور کامل فرهنگ محلی را بیان می‌کند.

 8 مورد از عجیب ترین آداب و رسوم در جهان

1. توماتینا (La Tomatina) در اسپانیا

آذاب و رسوم

همیشه در آرزوی یک مبارزه با مواد غذایی واقعی هستید؟ خب؛ این رویای شما ممکن است در این رسم قدیمی اسپانیایی‌ها تحقق یابد. لا توماتینا بزرگ‌ترین جنگ گوجه‌فرنگی در جهان است که سالانه در شهر والنسیای اسپانیا در چهارشنبه آخر آگوست برگزار می‌شود. هر کسی در خیابان‌ها به سمت دیگری گوجه‌فرنگی پرتاب می‌کند؛ البته این جشن مفرح را با یک جنگ گوجه‌فرنگی‌ای اشتباه نگیرید! توماتینا یکی از آداب و رسوم قدیمی مردمان آن منطقه است که تنها جنبه سرگرمی و خوش‌گذرانی دارد. شما باید برای پیوستن به جنگ گوجه‌فرنگی از پیش بلیط بخرید.

2. غلتاندن پنیر در انگلستان

آداب و رسوم

این سنت به مدت ۲۰۰ سال در گلوسستر برگزار شده‌است. هر ساله در روز دوشنبه در ماه می، شرکت کنندگان در بالای تپه کوپرز منتظر یک چرخ بزرگ ایستاده‌اند تا یک پنیر دوبل را از بالای تپه پایین بفرستند. وقتی پنیر شروع به حرکت می‌کند، همه سعی می‌کنند آن را به چشنگ آورند، در حالی که لیز می‌خورند، گیر می‌افتند و به سمت پایین پرتاب می‌شوند! اولین کسی که پنیر را می‌گیرد می‌تواند آن را نگه دارد و به این رقابت عجیب پایان دهد!

3. ریختن دارچین روی افراد مجرد در دانمارک

آداب و رسوم

وقتی ۲۵ ساله می‌شوید، مجرد هستید و در دانمارک جشن می‌گیرید، توصیه می‌کنیم که بهترین لباس‌های خود را نپوشید. یکی از آداب و رسوم دانمارکی‌ها این است که دوستانتان در روز تولد شما با یک دوش دارچین به شما حمله می‌کنند. اگر دارچین به اندازه کافی ترسناک نیست و اذیتتان نمی‌کند، باید 5 سال دیگر صبر کنید و وقتی تا آن زمان همچنان ازدواج نکردید. ادویه به فلفل تبدیل می‌شود!

4. سکه‌های شیرین در بولیوی

آداب و رسوم

اگر کلوچه و دسرهای شیرین را دوست داشته باشید، باید شب سال نو را در بولیوی جشن بگیرید. تمام فروشگاه‌های شیرینی و نانوایی‌ها برای این شب کیک‌ها و دسرهای خوش‌مزه آماده می‌کنند. با این حال، این کیک‌ها همه کیک‌های معمولی نیستند. در برخی از آن‌ها یک سکه پیدا خواهید کرد. آن‌ها بر این باورند که هر کسی که سکه‌ای در این شیرینی‌ها پیدا کند، در سال جدید خوش‌شانسی تمام‌نشدنی خواهد داشت. پس خود را آماده کرده که در این شب بسیاری از کیک را امتحان کنید.

5. فستیوال بوفه‌ی میمون در تایلند

آداب و رسوم

در تایلند یک مراسم برگزار می‌کنند که شانس خوبی را در هنگام شرکت در آن، یعنی جشنواره بوفه میمون، به ارمغان می‌آورد. این فستیوال در آخرین یکشنبه ماه نوامبر برگزار می‌شود و نباید از دیدن میمون‌هایی که قوطی کوکا کولا را باز می‌کنند تعجب کنید. سرآشپزها ساعت‌ها وقت خود را صرف آماده کردن بوفه میومون‌ها می‌کنند و افراد محلی تنقلات، شیرینی، نوشیدنی و میوه به میمون‌ها ارائه می‌دهند. در طول این جشنواره، فعالیت‌های زیادی مربوط به میمون‌ها نیز وجود دارد: رقصیدن، لباس پوشیدن مانند میمون‌ها، ماسک‌های میمون و چیزهای دیگر.

6. جنگ پرتقال در ایتالیا

آداب و رسوم

طی کاراناوال ایوریا اهالی شهر ایوریا یک جنگ تاریخی بین مردم و یک ظالم حاکم را بازسازی می‌کنند. با این حال نبرد با اسلحه و شمشیر همراه نیست، به جای آن از پرتقال استفاده می‌کنند. بیش از ۵۰۰ تن میوه گندیده (به طور دقیق‌تر پرتقال‌هایی با کیفیت پایین) برای این «جنگ نارنجی-پرتقالی» خریداری می‌شود. این جشنواره یادآور بخشی از تاریخ ایتالیا و ستایشی برای مبارزه در راه آزادی است.

7. بیسکوییت با گلوله‌های انیسون (بادیان رومی) در هلند

آداب و رسوم

همه چیز واقعا عجیب و نامطبوع به نظر می‌رسد، این متن از هلندی ترجمه شده‌است و آن‌ها می‌خواهند این غذا را به گونه‌ای نام ببرند که در هنگام ترجمه وحشتناک به نظر برسد؛ بنابراین در کشورهای دیگر چنین خوراکی وجود ندارد. این غذا به طور سنتی برای جشن تولد یک بچه سرو می‌شود. روی بیسکوییت‌ها با کره پوشیده‌ می‌شود و دانه‌های انیسون در بالا پخش می‌شوند، این دانه‌ها برای پسرها سفید و آبی و برای دختران سفید و صورتی هستند.

8. شب کرامپوس در اتریش

آداب و رسوم

کریسمس شاد یا نه چندان شاد، شما تصمیم می‌گیرید که کریسمس به اتریش یا به مجارستان سفر کنید. در آنجا شما  سانتا کرامپوس بد ذات را ملاقات خواهید کرد. او یک نیمه بز و نیمه شیطان است که کودکان را می‌ترساند تا بچه‌های خوب و حرف گوش کنی شوید! طبق آداب و رسوم اجدادی، کرامپوس در شب قبل از ششم دسامبر در شهرها دیده می‌شود که به صورتک کرامپوس معروف است. در طول این شب مردم به تا حد امکان لباس‌های ترسناک می‌پوشیدند و فستیوال را در خیابان‌ها جشن می‌گیرند. در این مراسم صدها نفر نقش کرامپوس را در خیابان بازی می‌کنند. هر ساله بسیاری از گردشگران برای تماشای این مراسم به اتریش سفر می‌کنند.

عجیب، اما در عین حال سرگرم کننده هستند، نه؟ آیا شما هم هیجان‌زده هستید که یکی از این سنت‌ها را تجربه کنید؟ نظرات خود پیرامون این رسم‌های عجیب را با سایر کاربران گجت‌نیوز به اشتراک بگذاریذ.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. خوب،با حال بود. منتظر باشیم یکی از اینا توی ایران پیدا بشه. 😐

  2. بازم جای شکر داره ماایرانی ها یه عید نوروز داریم… هرچند دیگه مثل قدیما خوش نمیگذره.. بخاطر گرونیا مهمونی رفتنا مسافرتها خرید کردنامون خیلی کم شده..

  3. عجایب ما از همه بیشتره

  4. اگه پرتقالی بخوره تو صورت ی نفر خوب دیگه هیچیش نمیمونه

  5. اگه اینا زندگی میکنن ما چیکار میکنیم🤔🙁