کروز کنترل بی ام و

کروز کنترل بی ام و از قابلیت تشخیص چراغ قرمز بهره خواهد برد

کروز کنترل بی ام و از قابلیت جدیدی بهره خواهد برد که به کمک آن می‌تواند چراغ قرمز را تشخیص داده و بدون اینکه راننده بخواهد خودرو را نگه دارد، این سیستم به صورت اتوماتیک خودرو را متوقف خواهد کرد.

امروزه سیستم‌های کروز کنترل به میزان چشمگیری پیشرفت کرده‌اند و در بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها برای رانندگان کارایی زیادی دارند، اما در خیابان‌ها و محیط‌های شهری از کارایی آنها کاسته می‌شود و می‌توان دلیل اصلی این افت کارایی را وجود چراغ‌های راهنمایی متعدد در سطح شهر دانست. سیستم‌های کروز کنترلی که در حال حاضر در خودروهای پیشرفته قرار دارند، قادر نیستند که چراغ‌های راهنمایی را تشخیص دهند و به همین دلیل رانندگان باید در محیط شهری بسیار دقت کرده و پشت چراغ قرمز توقف کنند. این عدم کارایی باعث می‌شود تا رانندگان و عابران پیاده با خطر جدی مواجه شوند؛ چراکه بعضا رانندگان با بی‌دقتی از چراغ قرمز عبور کرده و باعث وقوع حوادث مرگباری می‌شوند.

قابلیت تشخیص چراغ قرمز در کروز کنترل بی ام و

شرکت خودروسازی آلمانی بی ام و قصد دارد نسل جدیدی از کروز کنترل را طراحی کند که از توانایی تشخیص چراغ راهنمایی بهره می‌برد. کروز کنترل بی ام و اخیرا در رویداد فناوری نکست‌جن (NextGen) شهر مونیخ آلمان به معرض نمایش درآمد. شرکت بی ام و این سیستم را بر روی یک خودرو مورد آزمایش قرار داد که با موفقیت توانست با مشاهده چراغ قرمز و پیش از آنکه راننده ترمز کند، خودرو را نگه دارد و زمانی که چراغ سبز شد، راننده فقط دکمه ادامه را بر روی فرمان فشار داد تا خودرو با همان حالت قبل از توقف به راه خود ادامه دهد.

کروز کنترل بی ام و

شرکت بی ام و در این سیستم کروز کنترل برای آنکه بتواند وضعیت چراغ‌های راهنمایی را تشخیص دهد، به جای استفاده از اطلاعات چراغ‌های راهنمایی از دو دوربین تعبیه شده در جلو خودرو استتفاده می‌کند. همچنین با توجه به اینکه چراغ‌های راهنمایی در سطح بین‌المللی اعم از عمودی و افقی دارای یک استاندارد ویژه هستند، این سیستم قادر خواهد بود به آسانی در تمامی کشورها کارایی خود را ارائه کند. علاوه بر این، در تقاطع‌های پیچیده، نواحی بیش از یک چهارراه و یا نقاطی که چراغ‌های راهنمایی زیادی قرار دارند، این سیستم برای اینکه اشتباه نکند، از اطلاعات نقشه برای تعیین موقعیت خودرو استفاده می‌کند تا تشخیص چراغ‌ها به درستی انجام شود.

کروز کنترل بی ام و

بی ام و تاکید می‌کند که رانندگان همچنان مسئولیت رانندگی را به صورت کامل در اختیار دارند و حتی با چنین سیستمی نیز مسئولیت عبور از چراغ قرمز بر عهده راننده خواهد بود و باید به مسیر توجه کند؛ چراکه این سیستم فقط برای آسان‌تر شدن رانندگی ساخته شده است. تاکنون مسئولان شرکت بی ام و در خصوص زمان عرضه این سیستم اطلاعاتی را منتشر نکرده‌اند، اما طبق اعلام آنها سخت افزار مورد نیاز این قابلیت در خودروهای جدید این شرکت چون بی ام و ایکس 5 و ایکس 7 قرار دارد و زمانی که کروز کنترل بی ام و آماده شود، مالکان این خودروها می‌توانند با یک به‌روزرسانی نرم افزاری از این سیستم بهره‌مند شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اپشین های پراید:
    زه کنار خودرو😐
    آینه خای برقی😑
    ……

  2. البته واسه ما فرقی هم نداره