تبلیغات اینستاگرام

تبلیغات اینستاگرام از این پس در بخش Explore نیز نمایش داده می‌شوند

تبلیغات اینستاگرام بعد از نمایش بین پست‌های فید و استوری‌ها، از این به بعد قرار است در قسمت اکسپلور نیز نشان داده شوند. قبل از باز شدن یک عکس یا ویدیو در Explore، یک تبلیغ نشان داده خواهد شد.

احتمالا مدتی است از نمایش بیش از اندازه تبلیغات اینستاگرام در فید یا استوری خود خسته شده‌اید، اما بد نیست بدانید اینستاگرام پلتفرمی رایگان بوده و برای استفاده از آن هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید! این در حالی است که هزینه نگهداری چنین شبکه اجتماعی، سرسام‌آورتر از چیزی است که تصور می‌کنید!

البته نمی‌توان از درآمدزایی شرکت فیس بوک، مالک اینستاگرام، از محل فروش اطلاعات شخصی کاربران چشم‌پوشی کرد، اما حداقل، آن‌ها درآمدهایی نامشروع در پشت پرده هستند. در عمل، باید برای استفاده از اینستاگرام ماهیانه هزینه‌ای پرداخت کرده یا به تماشای تبلیغاتی که گاه و بی‌گاه بین پست‌های فید یا استوری‌های فالووینگ‌های شما نمایش داده می‌شوند بنشینید. درباره هزینه اشتراک ماهیانه اینستاگرام در صورت پولی شدن آن نمی‌توان اظهار نظر دقیقی داشت، اما مارک زاکربرگ، موسس و مدیر عامل فیس بوک، چندی پیش اشتراک ماهیانه شبکه اجتماعی فیس بوک (در صورت پولی شدن آن با حذف تبلیغات) را 11 دلار اعلام کرد.

نمایش تبلیغات اینستاگرام در فید اکسپلور

برای کاربرانی که از تماشای تبلیغات بیزار هستند، اخبار بدی داریم. اینستاگرام تصمیم دارد بیشتر از قبل، یک سری تبلیغات به خورد شما بدهد، چرا که از این پس، آن‌ها در فید Explore نیز نمایش داده خواهند شد.

مدیر کسب و کار شرکت اینستاگرام در گفتگو با وب سایت The Verge اعلام کرد بخش اکسپلور در شبکه اجتماعی تحت اختیار آن‌ها، قسمتی برای یافتن چیزهای جدید است، به همین آن‌ها اکنون (به خاطر تصمیم برای نمایش تبلیغات اینستاگرام در این مکان) خوشحال هستند! البته قرار نیست تبلیغات در لایه‌بندی و خانه‌های کوچک بخش Explore نمایش داده شوند، بلکه با لمس یک ویدیو یا تصویر در این قسمت مجبور به تماشای آن‌ها خواهید بود. به عبارای پیش از نمایش محتوای اصلی، تبلیغ نشان داده می‌شود، به همین دلیل ناگزیر به دیدن آن هستید.

منطق شرکت این است که هدف کاربران از ورود به قسمت اکسپلور، کشف چیزهای جدید است، حال این چیز جدید می‌تواند یک برند پوشاک یا کفش باشد! به عبارتی اینستاگرام وانمود می‌کند کاربران از نمایش تبلیغات قبل از نمایش محتوای اصلی یک ویدیو یا تصویر در قسمت Explore خوشحال می‌شوند، چرا که به این بهانه، با چیزی جدید آشنا خواهند شد، اما بعید می‌دانیم در عمل، کاربران این اجبار را دوست داشته باشند.

نباشد فراموش کرد استفاده از اغلب سرویس‌ها، وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌های کاربردی یا تفریحی که در سرتاسر دنیای مجازی وجود دارند، با پرداخت هزینه امکان‌پذیر است. حال که شرکت‌هایی همچون اینستاگرام امکان استفاده از پلتفرمی بسیار جذاب را به صورت رایگان فراهم کرده‌اند، باید تماشای تبلیغات را به جان خرید! هر عکس یا ویدیویی که بدون نگرانی از پر شدن فضای ذخیره‌سازی سرورهای اینستاگرام بارگذاری می‌کنید، هزینه‌ای روی دست این شرکت است! پس کمی منطقی باشید!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*