فورد پوما مدل 2020

فورد پوما مدل 2020 معرفی شد؛ یک کراس اوور کوچک با ده‌ها تکنولوژی جدید

فورد پوما مدل 2020 (Ford Puma) به صورت رسمی معرفی شد. کراس اوور کوچک و جدید شرکت فورد از امکانات ایمنی و رفاهی متعددی برخوردار است. در ادامه با مشخصات و امکانات این کراس اوور آشنا می‌شویم.

شرکت فورد اروپا در سال‌های 1997 تا 2002 خودرو پوما کوپه را با دیفرانسیل جلو تولید و به بازار عرضه می‌کرد. هم‌اکنون این خودرو چند سالی است که از سبد محصولات فورد اروپا حذف شده است، اما حالا فورد، خودرو پوما را به عنوان یک کراس اوور کوچک به بازار برگردانده است. طراحان فورد پوما مدل 2020 را بر روی پلتفرم هاچ بک ساب کامپکت فیستا ساخته‌اند، اما ظاهر آن با این پلتفرم شباهتی زیادی نداشته و فقط برخی از بخش‌ها همانند پروفیل جانبی به فیستا شبیه است.

مشخصات فورد پوما مدل 2020

در نگاه اول به فورد پوما مدل 2020 شاهد اندازه کوچک آن هستیم که فقط کمی از خودرو فیستا بزرگ‌تر است. البته تاکنون جزئیات سایز این کراس اوور منتشر نشده است. فورد پوما نسبت به فیستا از طراحی ظاهری نرم‌تری بهره می‌برد و طراحان با افزایش ارتفاع آن سعی داشتند تا ظاهر یک کراس اوور واقعی را برای بیننده به وجود آورند. فورد پوما مدل 2020 همانند سایر محصولات اروپایی در تیپ اسپرت ST-Line نیز عرضه خواهد شد که تصاویر این مدل نیز مربوط به همین تیپ است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این تیپ می‌توان به جلوپنجره مشکی‌رنگ و منحصربه‌فرد آن اشاره کرد.

فورد پوما مدل 2020

طراحی داخلی فورد پوما به فیستا شباهت زیادی دارد، اما فضای داخلی به دلیل استایل کراس اوور این خودرو افزایش پیدا کرده است و ظرفیت صندوق بار نیز با در نظر گرفتن محفظه‌ای که در زیر کف صندوق قرار دارد حدود 456 لیتر است. طراحان برای آسان‌تر شدن شستشوی این محفظه در زیر آن یک حفره تخلیه در نظر گرفته‌اند. افرادی که خواهان فضای بار بیشتری هستند، می‌توانند صندلی‌های عقب را بخوابانند که همانند یک هاچ‌بک معمولی سطحی کاملا هموار را ایجاد می‌کند.

فورد پوما مدل 2020

شرکت فورد تکنولوژی‌های متعددی را برای کراس اوور جدید خود ارائه می‌دهد. یک صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی به صورت استاندارد برای فورد پوما مدل 2020 در نظر گرفته است که رانندگان قادر خواهند بود آن را بر اساس سلیقه خود تنظیم کنند. این صفحه آمپر دارای قابلیت اتصال به سیستم اطلاعاتی و سرگرمی SYNC3 فورد است که این بخش در یک صفحه نمایش لمسی مرکزی 8 اینچی ارائه می‌شود و قادر به پشتیبانی از کارپلی و اندروید اتو است. سیستم صوتی پریمیوم B&O با 10 بلندگو و در صندوق بار برقی با سنسور باز کردن خودکار جزو سایر ویژگی‌های مهم این خودرو شناخته می‌شوند. همچنین مشتریان این خودرو می‌توانند ماساژور صندلی‌ها را نیز برای این خودرو سفارش دهند.

فورد پوما مدل 2020

خودرو فورد پوما مدل 2020 از سیستم‌های ایمنی مهمی نیز برخوردار خواهد بود. از مهم‌ترین این سیستم‌ها می‌توان از سیستم حفظ حرکت میان خطوط، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری اتوماتیک، سیستم پیش از برخورد با قابلیت تشخیص عابر پیاده، سیستم پایش باد تایرها، کمک پارک نیمه اتوماتیک و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی نام برد. شرکت فورد برای این کراس اوور کوچک سیستم رانندگی خودکار CoPilot 360 نیز در نظر گرفته است که این توانایی را دارد تا به صورت خودکار توقف و حرکت کند. فورد اعلام کرده این سیستم برای نخستین بار در این کلاس عرضه خواهد شد.

فورد پوما مدل 2020

فورد پوما مدل 2020 از یک موتور 1 لیتری سه سیلندر توربوشارژ اکوبوست بهره می‌برد که می‌تواند دو سطح قدرت 123 اسب بخاری و 152 اسب بخار را تولید کند. هر دو مدل این موتور از یک تکنولوژی 48 ولت و سیستم هیبریدی نیز بهره می‌برند که قدرت هر دو مدل این موتور به صورت استاندارد به کمک یک گیربکس 6 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. ممکن است برای این خودرو یک گیربکس اتوماتیک نیز قابل سفارش باشد. برای این خودرو متاسفانه سامانه چهارچرخ محرک ارائه نخواهد شد و جزئیاتی از میزان مصرف سوخت این خودرو نیز منتشر نشده است.

فورد پوما مدل 2020

فورد پوما مدل 2020 به خانواده کراس هاچ‌بک‌ها و کراس اوورهای فورد اورپا اضافه خواهد شد؛ یعنی در کنار مدل‌های اکواسپرت، فییستا اکتیو، فوکوس اکتیو و کوگا قرار می‌گیرد تا شرکت فورد بتواند میزان فروش خود را افزایش دهد. شرکت فورد تاکنون در خصوص عرضه پوما به بازارهای آمریکا خبری را منتشر نکرده است، اما عرضه این خودرو در بازار آمریکا نیز دور از انتظار نخواهد بود. برخی از منابع خبری عنوان می‌کنند این خودرو برای نخستین بار در نمایشگاه فرانکفورت ماه سپتامبر 2019 در معرض نمایش قرار خواهد گرفت و فروش آن نیز تا پایان سال 2019 در اروپا شروع می‌شود. طبق اعلام فورد خودرو فورد پوما 2020 در کشور رومانی تولید خواهد شد.

تصاویر فورد پوما مدل 2020

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*