وب سایت سیستم عامل HongMeng

وب سایت سیستم عامل HongMeng هواوی راه‌اندازی شد

وب سایت سیستم عامل HongMeng طبق گزارش‌های جدید راه‌اندازی شده است. البته در رسمی بودن این وب سایت هنوز شک و شبهه‌هایی وجود دارد.

هواوی سخت مشغول توسعه پلتفرم موبایل اختصاصی خود است. طبق اخباری که از حدود دو سال پیش به گوش می‌رسند، هواوی مدت‌ها است برنامه‌هایی برای کسب استقلال در دنیای نرم افزارهای موبایل دارد، اما تحریم هواوی توسط آمریکا، این شرکت را مجبور کرد ایده‌اش را سریع‌تر عملیاتی کند. اولین سیستم عامل هواوی HongMengOS نام خواهد داشت. این سیستم عامل در دیگر کشورهای دنیا خارج از چین، با نام ArkOS شناخته خواهد شد.

هواوی اکنون قادر به تولید گوشی اندرویدی جدید نیست و از حدود دو ماه دیگر، امکان توسعه آپدیت برای گوشی های کنونی خود را نیز از دست خواهد داد. به همین دلیل باید به فرآیند توسعه اولین سیستم عامل موبایل اختصاصی خود سرعت بدهد. در این راستا، هواوی توسعه‌دهندگان را به فعالیت در اکوسیستم نرم افزاری خود دعوت کرد تا به کمک هم، یک اکوسیستم سالم، متن باز و جهانی خلق کنند. بعد از این اتفاق نوبت به راه‌اندازی وب سایت سیستم عامل HongMeng است.

وب سایت سیستم عامل HongMeng

وب سایت سیستم عامل HongMeng احتمالا رسمی نیست!

اگر جزو طرفداران هواوی هستید، هنوز برای شادی کردن زود است، چرا که هنوز رسمی یا غیر رسمی بودن وب سایت سیستم عامل HongMeng مشخص نیست. به سه دلیل تصور می‌کنیم این وب سایت به دست طرفداران ساخته شده و بزرگترین گوشی‌ساز چینی پشت آن نیست:

  1. نام آدرس وب سایت سیستم عامل HongMeng به صورت hmxt.org است، در حالی که انتظار داریم شرکت از نامی سرراست‌تر در وب سایت سیستم عامل موبایل اختصاصی خود استفاده کند.
  2. محتوای جدیدی در این وب سایت وجود ندارد.
  3. اطلاعات ارائه شده در این وب سایت ناقص بوده و ویژگی‌های فنی سیستم عامل نام برده، به طور واضح تشریح نشده است.

وب سایت سیستم عامل HongMeng

به عنوان مقدمه‌ای بر پلتفرم موبایل تازه تاسیس هواوی، در وب سایت سیستم عامل HongMeng اعلام شده این سیستم عامل انحصاری بوده و به دست شرکت هواوی توسعه یافته است. طبق ادعای این وب سایت، هواوی از سال 2012 برنامه‌هایی به منظور توسعه یک سیستم عامل موبایل با نام Hongmeng در سر داشته است. شرکت در تلاش است آن را تا انتهای سال 2019 عرضه کند.

طبق اخبار قبلی، این سیستم عامل بعد از عرضه، طی چند ماه ابتدایی فقط در چند گوشی پایین‌رده مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دستگاه‌ها فقط در بازارهای کشور چین به فروش خواهند رسید. هدف شرکت، تست Hongmeng در عمل است. اما در حالت کلی، بزرگترین گوشی‌ساز چینی اهداف بسیار بزرگی از توسعه یک پلتفرم نرم افزاری جدید در سر دارد. هواوی در تلاش است به وسیله سیستم عامل‌های پلتفرم نرم افزاری خود، گوشی های هوشمند، کامپیوترهای خانگی، لپ تاپ‌ها، تبلت‌ها، تلویزیون‌ها و حتی خودروها را یکپارجه کند.

وب سایت سیستم عامل HongMeng

نکته بسیار مهم درباره سیستم عامل Ark، امکان نصب کردن اپلیکیشن‌های اندرویدی روی دستگاه‌های قدرت گرفته از آن است. به لطف کامپایلر Ark، که برنامه‌های اندرویدی را مجددا کامپایل و آماده اجرا روی سیستم عامل موبایل هواوی می‌کند، عملکرد تا نزدیک به 60 درصد بهبود پیدا خواهد کرد! شیائومی، ویوو و اوپو سیستم عامل هواوی را تست می‌کنند و این موضوع طی آزمایش‌های شرکت‌های نام برده تایید شده است.

در آن سوی، گوگل عقیده دارد سیستم عامل موبایل هواوی برای امنیت ملی آمریکا خطرناک خواهد بود، چرا که گوشی های هوشمند قدرت گرفته از سیستم عامل اختصاصی هواوی، به عنوان شاخه‌ای از اندروید، در ابتدا باگ‌های فراوانی داشته و چند صد میلیون کاربر را در معرض خطر قرار می‌دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*