سامسونگ گلکسی فولد 2

گوشی انعطاف پذیر سامسونگ گلکسی فولد 2 شبیه موتورولا Razr خواهد بود

سامسونگ گلکسی فولد 2 (Samsung Galaxy Fold 2) احتمالا نام یکی از گوشی های انعطاف پذیر آتی این شرکت کره‌ای است. به تازگی به اطلاعات مفیدی درباره سبک طراحی جدیدترین گوشی منعطف سامسونگ پی برده‌ایم.

اگر تصور می‌کنید سبک طراحی دو گوشی منعطف تجاری کنونی، سامسونگ گلکسی فولد و هواوی میت ایکس، چندان خلاقانه نیست، بد نیست بدانید دست طراحان برای نمایش خلاقیت خود در این زمینه بسیار باز است. به همین دلیل انتظار داریم به زودی، ابتدا نمونه‌های اولیه و سپس محصولات تجاری انعطاف پذیر متعددی را با سبک‌های طراحی کاملا متفاوت مشاهده کنیم.

گوشی انعطاف پذیر سامسونگ به داخل تا می‌شود. مکانیزم تاشوندگی اولین گجت منعطف هواوی، برخلاف محصول رقیب کره‌ای خود، به بیرون است. این نوع طراحی به مراتب دشوارتر بوده و نیاز به مراقب از گوشی را به خاطر قرارگیری نمایشگر در معرض برخورد اشیای مختلف با آن افزایش می‌دهد.

حدود یک ماه پیش اعلام کردیم گوشی منعطف موتورولا Razr دیگر گوشی های انعطاف پذیر را از یادها خواهد برد! شرکت شارپ نیز مشغول توسعه یک نمونه اولیه با طراحی کاملا منحصربه‌فرد است. بعد از این که مشخص شد سامسونگ یک گوشی منعطف شبیه میت ایکس هواوی عرضه می‌کند، این مرتبه نوبت به انتشار خبری درباره تصمیم این شرکت کره‌ای به منظور توسعه یک گوشی انعطاف پذیر شبیه به موتورولا Razr رسید! این گوشی بر یک محور افقی خم می‌شود.

از بین بی‌شمار پتنت به ثبت رسیده توسط سامسونگ درباره گجت‌های منعطف، یکی از آن‌ها به چنین دستگاهی تعلق دارد، به همین دلیل نمی‌توان سبک طراحی سامسونگ گلکسی فولد 2 را کپی‌برداری از موتورولا دانست. جانشین اولین گوشی انعطاف پذیر سامسونگ به نمایشگری 6.7 اینچی مجهز خواهد شد.

مزیت‌های سبک طراحی متفاوت سامسونگ گلکسی فولد 2

سامسونگ گلکسی فولد 2

مکانیزم تاشوندگی به داخل بر محوری افقی، به طراحی یک گوشی منعطف جمع و جورتر ختم می‌شود. رندر ویدیویی موتورولا موتو RAZR 2019 یک گوشی شگفت‌آور را نشان داد، چرا که با وجود تا شدن نمایشگر به داخل، همچنان ضخامت بسیار کمی دارد. البته نمی‌توان بر اساس یک رندر ویدیویی درباره شکل واقعی گوشی در دنیای واقعی اظهار نظر کرد، اما در هر صورت، تا شدن روی محوری افقی، بهینه‌تر محسوب می‌شود. از کاهش هزینه‌های ساخت گوشی، که به ارزان‌تر شدن و افزایش میزان فروش آن کمک خواهد کرد، نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.

گفته می‌شود بعد از تا شدن سامسونگ گلکسی فولد 2 یک نمایشگر 1 اینچی کوچک به منظور مشاهده ساعت، تاریخ و نوتیفیکیشن‌ها در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

تفاوت دیگر سامسونگ گلکسی فولد 2 با اولین گوشی منعطف این شرکت، ابعاد نمایشگر آن در حالت باز شدن تای دستگاه است. بعد از باز کردن تای گلکسی فولد (بر محور عمودی آن)، یک نمایشگر 7.3 اینچی، بزرگتر از اندازه صفحه نمایش تبلت‌های مرسوم، رو به رویتان قرار می‌گیرد. این اندازه در سامسونگ گلکسی فولد 2 به 6.7 اینچ خواهد رسید که هم‌اندازه گوشی هوشمند گلکسی اس 10 5G و (گوشی معرفی نشده) گلکسی نوت 10 پلاس (پرو) است. در نتیجه گوشی انعطاف پذیر جدید نسبت به قبل به میزان قابل توجهی کوچک‌تر و فشرده‌تر خواهد بود.

سامسونگ گلکسی فولد، بعد از جمع‌آوری از دست مشتریان به خاطر مشکلات متعدد نمایشگر آن و در ادامه باز طراحی گوشی، اکنون آماده عرضه مجدد است. سامسونگ اعلام کرده این گوشی، در تاریخی بعد از نیمه‌های مرداد، قابل خرید خواهد بود. با در نظر گرفتن این بازه زمانی، انتظار نداریم سامسونگ گلکسی فولد 2 به زودی رونمایی شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*