وان پلاس 7T پرو

آخرین اخبار وان پلاس 7 تی پرو – OnePlus 7T Pro ؛ مشخصات فنی، قیمت و زمان عرضه

وان پلاس 7T پرو پرچمدار بعدی شرکت وان پلاس خواهد بود. در این مطلب تصمیم داریم به بررسی ویژگی‌ها، قابلیت‌ها، مشخصات فنی، قیمت، زمان معرفی و تاریخ عرضه وان پلاس ۷ تی پرو (OnePlus 7T Pro) بپردازیم.

وان پلاس ۷ تی پرو را می‌توان مدلی ارتقا یافته در مقایسه با بهترین گوشی وان پلاس تا امروز دانست که تا انتهای سال 2019 معرفی خواهد شد. این شرکت چینی، چند ماه پیش وان پلاس 7 پرو را مجهز به ویژگی‌هایی منحصربه‌فرد، با اختلافی قابل توجه به نسبت به مدل‌های قبلی، معرفی کرد. انتظار داریم وان پلاس 7T پرو در عین حفظ قابلیت‌های منحصربه‌فرد مدل قبلی همچون نمایشگر دارای نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی و دوربین سه گانه باکیفیت، به قابلیت‌های بیشتری مجهز شود.

گفته می‌شود برای وان پلاس 7 نیز جانشینی با نام 7T در راه است. در این مدل، ویژگی‌های وان پلاس 7 پرو به مدل پایه آورده خواهد شد. حال که قرار است وان پلاس 7 تی شبیه مدل پرو خانواده OnePlus 7 باشد، باید در انتظار معرفی قابلیت‌های جدیدی در وان پلاس 7T پرو باشیم. پیش از شروع بررسی این گوشی در نظر داشته باشید اطلاعات ذکر شده در این مطلب بر اساس شایعات و اخبار غیر موثق بوده و نمی‌توان به طور کامل روی آن‌ها حساب کرد، هر چند تجربه نشان داده نباید اهمیت آن‌ها را دست کم گرفت!

دوربین زیر نمایشگر وان پلاس 7T پرو

وان پلاس 7T پرو

دنیای گوشی های هوشمند به سمت جاسازی عناصر مختلف زیر نمایشگر می‌رود. بعد از حذف کلید هوم از زیر صفحه نمایش‌ گوشی های هوشمند به خاطر نیاز به کاهش حاشیه‌های اطراف نمایشگر، اسکنر اثر انگشت که همواره در این دکمه قرار می‌گرفت، اکنون (در تعدادی از مدل‌ها) زیر نمایشگر تعبیه می‌شود. انتظار داریم تعداد دستگاه‌های مجهز به این فناوری به زودی افزایش پیدا کند.

اکنون برای کاهش بیشتر حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش، نوبت به خلاص شدن از شر عناصر لبه بالایی بدنه رسیده است. بعد از پیاده‌سازی راهکار قرار دادن اسپیکر روگوشی زیر نمایشگر توسط شرکت‌هایی همچون ال جی، رفته رفته زمزمه‌های تعبیه کردن دوربین سلفی زیر نمایشگر نیز شنیده می‌شود. این بزرگترین سنسور لبه بالایی بدنه بوده و حذف آن کمک زیادی به تمام صفحه کردن گوشی های هوشمند می‌کند. ممکن است وان پلاس 7T پرو اولین گوشی مجهز به این فناوری باشد.

وان پلاس بخشی از یک خانواده بزرگ است. BBK را باید مالک این شرکت به همراه چند گوشی‌ساز چینی بزرگ دیگر همچون اوپو دانست. با توجه به سرمایه‌گذاری و تمرکز زیاد Oppo روی تکنولوژی دوربین زیر نمایشگر، احتمال استفاده از این فناوری در محصولات دیگر شرکت‌های تحت اختیار هلدینگ BBK در صورت حاصل شدن نتیجه‌ای قابل قبول، بالا است. چند روز پیش گوشی اوپو با دوربین سلفی زیر صفحه نمایش در یک ویدیوی تبلیغاتی رخ نشان داد، پس تا امروز نتایجی حاصل شده است.

البته این شرکت عقیده دارد همانند اولین نسل‌های اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر، کیفیت و توان دوربین زیر صفحه نمایش نیز پایین خواهد بود. بهره بردن از تکنولوژی‌های شرکت اوپو، از زمان تاسیس شرکت وان پلاس جزو استراتژی‌های آن‌ها بوده است، به همین دلیل احتمال مجهز شدن به فناوری نام برده در وان پلاس 7T پرو بالا است.

پشتیبانی از نسل پنجم شبکه موبایل (5G)

فناوری 5G

در حال حاضر، در مناطق محدودی از برخی شهرهای آمریکا و چند کشور دیگر، سیگنال‌های 5G را دریافت خواهید کرد، اما انتظار داریم گسترش آن روز به روز سرعت بیشتری بگیرد. تا انتهای سال جاری، مناطق زیادی تحت پوشش آنتن‌های مخابراتی نسل پنجم شبکه موبایل قرار خواهند گرفت.

از طرفی برای وان پلاس 7 پرو نیز یک مدل 5G عرضه شد. به همین دلیل بعید نیست شرکت، در وان پلاس 7T پرو هر دو مدل را تجمیع کرده و پرچمدار جدید را در یک مدل، با پشتیبانی از نسل پنجم شبکه موبایل، معرفی کند.

مشکل گوشی های هوشمند 5G کنونی نیاز به استفاده از مودم موبایل و همچنین آنتن‌های جداگانه در آن‌ها است. در نتیجه ابعاد و وزن دستگاه بالا می‌رود. پس انتظار داریم فقط برای وان پلاس 7T پرو (و نه 7T) مدلی با پشتیبانی از تکنولوژی 5G عرضه شود.

تمرکز روی قابلیت‌های نرم افزاری جدید

استفاده از نمایشگری لبه به لبه و فاقد ناچ (به لطف استفاده از دوربین سلفی پاپ آپی)، ظاهری کاملا متفاوت به وان پلاس 7 پرو در مقایسه با گوشی های قبلی این شرکت بخشید. استفاده از تراشه اسنپدراگون 855 سبب شد این گوشی علاوه بر ظاهر، از نظر توان پردازشی نیز نسبت به قبل بهبود قابل توجهی پیدا کند.

انتظار می‌رود سبک طراحی بدنه در وان پلاس 7T پرو تفاوتی با مدل قبلی آن نداشته باشد. با توجه به عدم معرفی تراشه پرچمدار جدید، اسنپدراگون 855 همچنان مغز متفکر آن خواهد بود. با توجه به عدم اعمال تغییر در طراحی بدنه و عناصر سخت افزاری اصلی، انتظار داریم افزایش قابلیت‌های نرم افزاری و بهبود تجربه کاربری، اصلی‌ترین تلاش وان پلاس در توسعه گوشی جدید باشد. یکی از مهم‌ترین انتظارات ما، بهبود الگوریتم‌های پردازش تصویر برای افزایش کیفیت و میزان شفافیت تصاویر ثبت شده توسط دوربین اصلی است.

سیستم عامل وان پلاس 7T پرو

اندروید کیو

تا زمان عرضه وان پلاس 7T پرو احتمالا اولین گوشی های هوشمند مجهز به اندروید 10 به صورت پیش‌فرض، معرفی شده‌اند. با این حال، بررسی گوشی های سری T پیشین وان پلاس نشان می‌دهد آن‌ها هرگز مجهز به سیستم عاملی متفاوت از مدل پایه خود نبوده‌اند، هر چند به‌روزرسانی سیستم عامل چند ماه بعد از معرفی برایشان منتشر شده است.

وان پلاس تی وی

مدیر اجرایی وان پلاس چندی پیش اعلام کرد این شرکت در حال برداشتن گام‌های بزرگی است و عرضه وان پلاس تی وی (OnePlus TV) یکی از مهم‌ترین اقدامات آن‌ها به شمار می‌رود. بر اساس شایعات قبلی، تلویزیون این شرکت چینی ممکن است تا انتهای سال 2019 رونمایی شود.

این تلویزیون از یک پنل ال سی دی استفاده کرده و از نظر کیفیت، با بهترین محصولات سامسونگ و ال جی قابل مقایسه نیست. در عوض، شرکت بیشتر روی قابلیت‌های نرم افزاری تلویزیون خود کار کرده تا تحولی اساسی در نحوه برقراری ارتباط بین گوشی‌ها و تلویزیون‌های هوشمند ایجاد کند.

انتظار داریم تمرکز شرکت وان پلاس در توسعه تلویزیون خود روی سه چیز قرار داشته باشد؛ سخت افزار باکیفیت، طراحی ظریف و رابط کاربری منحصربه‌فرد ویژگی‌های مورد انتظار از اولین تلویزیون وان پلاس محسوب می‌شوند. همچنین انتظار داریم این تلویزیون بیش از بقیه گوشی های هوشمند، با محصولات شرکت وان پلاس مخصوصا وان پلاس 7T پرو قابلیت یکپارچه‌سازی داشته باشد.

زمان عرضه وان پلاس 7T پرو

وان پلاس 7T پرو

طی چند سال اخیر، وان پلاس مدل T پرچمدارانش را در فصل پاییز عرضه کرده است. با بررسی تاریخ معرفی گوشی های قبلی می‌توان به نتیجه خوبی رسید:

  • وان پلاس 6 تی در روز بیست و نهم اکتبر (هفتم آبان) معرفی و در روز اول نوامبر (10 آبان) عرضه شد (سال 2018)
  • وان پلاس 5 تی در روز 16 نوامبر معرفی (25 آبان) و روز 21 همین ماه (30 آبان) به بازار تزریق شد (سال 2017)
  • تاریخ رونمایی و عرضه وان پلاس 3 تی به ترتیب 15 نوامبر (25 آبان) و 22 نوامبر  (2 آذر) بود (سال 2016)

این روال کار ابتدا نشان می‌دهد گوشی های وان پلاس، حداقل مدل‌های T، بلافاصله بعد از رونمایی به بازار عرضه می‌شوند. از طرفی طی دو سال اخیر، ماه نوامبر (آبان – آذر) تاریخ رونمایی و عرضه آن‌ها بوده است. به همین دلیل می‌توان برای وان پلاس 7T پرو نیز بازه زمان مشابهی را در نظر گرفت.

قیمت وان پلاس 7 تی پرو

بررسی قیمت وان پلاس 7T پرو با در نظر گرفتن محبوبیت گوشی های این برند به خاطر قیمت پایین آن‌ها جذابیت خاصی دارد. وان پلاس در کنار شیائومی، جزو معدود گوشی‌سازان تولیدکننده دستگاه‌های ملقب به قاتل پرچمدار هستند، گوشی های هوشمندی که با وجود داشتن مشخصات فنی و اغلب قابلیت‌های یکسان با دیگر محصولات بالارده بازار، به قیمت‌های به مراتب کمتری به فروش می‌رسند.

برای پی بردن به قیمت گوشی وان پلاس 7T پرو باز هم در نظر داریم به بررسی هزینه خرید محصولات قبلی این شرکت (از سال 2017) بپردازیم:

  • وان پلاس 5 تی: 500 دلار برای نسخه 64 گیگابایتی / 560 دلار برای نسخه 128 گیگابایتی
  • وان پلاس 6: 530 دلار برای نسخه دارای 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت ظرفیت داخلی / 580 دلار برای نسخه دارای 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت ظرفیت داخلی / 630 دلار برای نسخه دارای 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت ظرفیت داخلی
  • وان پلاس 6 تی: 550 دلار برای نسخه دارای 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت ظرفیت داخلی / 580 دلار برای نسخه دارای 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت ظرفیت داخلی / 630 دلار برای نسخه دارای 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت ظرفیت داخلی
  • وان پلاس 7: شروع قیمت از 550 یورو (ناموجود در آمریکا)
  • وان پلاس 7 پرو: 670 دلار برای نسخه دارای 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت ظرفیت داخلی / 700 دلار برای نسخه دارای 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت ظرفیت داخلی / 750 دلار برای نسخه دارای 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت ظرفیت داخلی

پیش‌بینی می‌کنیم قیمت نسخه پایه دو گوشی وان پلاس 7T و وان پلاس 7T پرو به ترتیب 550 دلار و 700 دلار باشد. این موضوع از نتیجه‌گیری قبلی ما مبنی بر عدم اعمال تغییر در سبک طراحی و مخصوصا قطعات سخت افزاری اصلی، ریشه می‌گیرد.