اپل واچ سری 5

همه چیز در مورد اپل واچ سری 5 – Apple Watch Series 5

اخبار و شایعات کمی از اپل واچ سری 5 (Apple Watch Series 5) در دست است؛ در هر صورت ما در این مقاله قصد داریم هرآنچه از نسل پنجم ساعت هوشمند اپل می‌دانیم را در اختیار شما بگذاریم.

از عرضه‌ی اولین نسل اپل واچ که در آوریل 2015 اتفاق افتاد٬‌ بیش از چهار سال می‌گذرد و از آن زمان این ساعت هوشمند سرعت بیشتری به خود گرفته٬ نمایشگر بزرگ‌تری با حاشیه‌ی کمتر را در بر می‌گیرد٬‌ یک باتری با عمر طولانی‌تری را ارائه می‌کند و به طور کلی پیشرفت‌های زیادی را نسبت به نسل اول خود داشته است.

حالا قرار است اپل در پاییز امسال٬ اپل واچ سری 5 را روانه‌ی بازار کند. به همین بهانه در این مقاله قصد داریم به بررسی اخبار و شایعات و هرآنچه در مورد گجت پوشیدنی آینده‌ی اپل می‌دانیم و شنیده‌ایم٬ بپردازیم.

قابلیت‌های جدید اپل واچ سری 5

  • اضافه شدن توانایی اندازه‌گیری نوار قلب در کشورهای بیشتر
  • یک گزینه با کیس سرامیکی که در سری 3 دیده بودیم٬ اما در سری 3 وجود نداشت
  • عملکرد سریع‌تر
  • عمر باتری نسبتا طولانی‌تر
  • طراحی آشنا با تغییرات اندک فیزیکی نسبت به نسل پیش

اپل خیلی برای درز نکردن اطلاعات اپل واچ سری 5 تلاش کرده است٬ به همین خاطر اطلاعات از آن زیاد نیست. شاید بهترین منبع٬ مینگ چی کو٬ یکی از تحلیلگران ارشد شرکت اپل باشد که دو ویژگی مهم اپل واچ 2019 را پیش‌بینی کرده است. نخستین و مهم‌ترین آن‌ها٬ اضافه شدن توانایی اندازه‌گیری نوار قلب به کشورهای بیشتر است٬ در حالی که تا پیش از این چنین قابلیتی تنها در اختیار کاربران آمریکایی قرار می‌گرفت. و دومین ویژگی٬ اضافه شدن یک کیس سرامیکی همانند آنچه در سری 3 دیده بودیم٬ اما در سری 4 حذف شده بود٬ است.

اپل واچ سری 5

دیگر تغییرات این نسل بیشتر روی عملکرد دیوایس متمرکز است. از این تغییرات می‌توان به عملکرد سریع‌تر٬ وعمر باتری نسبتا طولانی‌تر اشاره کرد. طراحی این دیوایس نیز بسیار شبیه به نسل پیشین خود بوده و تغییرات فیزیکی در آن اندک است.

نمایشگر همیشه روشن روی اپل واچ سری 5؟

یک سوال که ذهن بسیاری از طرفداران اپل را مشغول خود کرده٬ این است که آیا سرانجام ساعت هوشمند اپل از نمایشگر همیشه روشن بهره‌مند خواهد بود یا خیر؟ اگر این چنین باشد٬ هر زمانی که ساعت را روی مچ خود ببینید٬‌ می‌توانید اطلاعات لازم نظیر زمان را بدون روشن کردن صفحه اصلی مشاهده کنید.

اپل واچ سری 5

این قابلیتیست که رقبا روی ساعت‌های هوشمند خود از آن استفاده کرده‌اند٬ اما اپل تا به امروز چنین تصمیمی را اتخاذ نکرده است. از آنجایی که اپل واچ سری 5 پیشرفت چشمگیری در ارائه‌ی حجم باتری بیشتر مورد نیاز یک نمایشگر همیشه روشن را نداشته است٬ پس ما بعید می‌دانیم چنین قابلیتی در دسترس باشد.

نظارت بر خواب

یک قابلیت نظارت بر خواب پیشفرض را می‌توانیم جزوی از اپلیکیشن Apple Health و در راستای گسترده‌سازی بخش سلامت شرکت اپل بدانیم٬ بنابراین نظارت بر خواب را نیز می‌توانیم در میان دیگر قابلیت‌های جدید ببینیم. البته هنوز این خبر تایید نشده و ما نمی‌توانیم با قطعیت در مورد وجود چنین موردی در نسل آینده‌ی ساعت اپل صحبت کنیم.

زمان عرضه

در حالی که نسل اول اپل واچ در فصل بهار عرضه شد٬ اما در سال‌های اخیر اپل رویداد معرفی آن‌ها را همراه با آیفون‌های جدید خود به پاییز انتقال داده است؛ پس شکی نیست که اپل واچ سری 5 را نیز باید در پاییز پیش رو ملاقات کنیم. ظاهرا اپل قصد دارد همزمان با معرفی گوشی‌های خانواده آیفون 2019 خود از این ساعت هوشمند پرده بردارد. این رویداد می‌تواند در تاریخ 19 یا 20 شهریور ماه برگزار شود.

قیمت

اپل واچ سری 4 تغییرات بسیاری نسبت به نسل پیشین خودش داشت: آن از یک نمایشگر بزرگ‌تر و عملکرد بسیار سریع‌تر بهره‌مند بود که همین باعث افزایش قیمت زیاد آن با سری 3 بود. قیمت سری 3 هنگام عرضه 330 دلار و سری 4 نیز 400 دلار بود که افزایش 20 درصدی در قیمت داشت. اما در سری جدید ما انتظار افزایش قیمت زیادی را نخواهیم داشت. پیش‌بینی ما از قیمت این دیوایس به شرح زیر است:

  • اپل واچ سری 5 40 میلی‌متری وای فای = 400 دلار
  • اپل واچ سری 5 44 میلی‌متری وای فای = 430 دلار
  • اپل واچ سری 5 40 میلی‌متری وای فای + سلولی = 500 دلار
  • اپل واچ سری 5 44 میلی‌متری وای فای +‌ سلولی = 530 دلار

جدا از تمام شایعات٬ گمانه‌زنی‌ها و قیمت اعلام شده٬ آیا شما اصلا علاقه‌ای به خرید اپل واچ سری 5 دارید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. آخه اپل واچ به چ درد میخوره حتی بقیه ساعت های هوشمند من ک درک نمیکنم

  2. به نظرم به سری 4 تفاوت زیادی نداره
    بنده به شخصه تو مخصولات جدید اپل تا تغییر انقلابی نباشه خرید نمیکنم