فست شیر (Fast Share) در اندروید 10 جایگزین اندروید بیم می‌شود

گوگل در سیستم عامل اندروید 10 به پشتیبانی از اندروید بیم (Android Beam) پایان داد. قرار است این ویژگی، با قابلیت جدیدی به نام فست شیر (Fast Share) جایگزین شود.

اندروید بیم یکی از قابلیت‌های جالب سیستم عامل‌های پلتفرم اندروید برای جابه‌جایی داده است. این قابلیت از اندروید 10 حذف و با ویژگی جدیدی به نام فست شیر جایگزین شده است. بر اساس اولین بررسی‌ها به نظر می‌رسد از همان فناوری مورد استفاده در اپلیکیشن Google Files در فست شیر استفاده شده است.

اسکرین شات‌هایی از فست شیر در اندروید 10

این قابلیت بدون نیاز به اتصال به اینترنت کار می‌کند. همچنین با ورود به برنامه، فهرستی از دستگاه‌های پیرامون گوشی یا تبلت خود را مشاهده خواهید کرد. البته به این منظور، باید بلوتوث و سیستم موقعیت‌یابی جغرافیایی دستگاهتان را روشن کنید. بعد از تعیین دستگاه دریافت‌کننده فایل و در ادامه پذیرفته شدن این اتصال در دستگاه مقصد، انتقال فایل با استفاده از اتصال وای فای آغاز خواهد شد.

تصاویر، آدرس‌های وب (URL) و متن را با استفاده از این سیستم می‌توان منتقل کرد. تفاوت بسیار مهم فست شیر در مقایسه با اندروید بیم، محدود نشدن به گوشی های هوشمند است، به طوری که می‌توان از آن برای انتقال داده از گوشی های اندرویدی به ساعت‌های هوشمند، دستگاه‌های دارای سیستم عامل کروم و حتی گوشی های آیفون استفاده کرد.

به منظور دریافت فایل با استفاده از Fast Share باید آن را فعال‌سازی کنید، وگرنه دستگاه‌های مجاور، قادر به پیدا کردن شما نخواهند بود. حالتی تحت عنوان Preferred Visibility در نظر گرفته شده که به کاربران انتخاب شده اجازه می‌دهد حتی در زمان غیر فعال بودن فست شیر، برایتان داده‌هایی را ارسال کنند. در حال حاضر، این قابلیت فقط در گوشی های سری پیکسل گوگل که از نسخه‌های بتای اندروید 10 استفاده می‌کنند در دسترس است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. آخرش نفهمیدم چرا باید جی پی اس روشت کرد وقتی دو دستگاه نزدیک به هم فایل انتقال بدن کمی زیاد مشکوکه

  2. برای ما تغیری نمیکنه اندروید ده واسمون نمیاد