گوشی ویوو iQOO نئو

ویوو iQOO نئو از راه رسید؛ یک گوشی گیمینگ مقرون به صرفه

کمپانی ویوو تازه‌ترین گوشی گیمینگ خود را معرفی کرد. این محصول با نام ویوو iQOO نئو (vivo iQOO Neo) از تراشه اسنپدراگون 845، یک باتری بزرگ، سیستم خنک کننده و بهینه‌سازی‌های نرم افزاری بهره می‌برد. در ادامه با مشخصات آی کیو او او نئو بیشتر آشنا خواهیم شد.

حدود چهار ماه قبل، ویوو گوشی iQOO را با شعار «هیولای درون» راهی بازار کرد؛ دستگاهی که برخوردار از شارژ پرسرعت 44 وات، تراشه پرچمدار کوالکام و حالت‌های نرم افزاری پرکاربردی بود. حالا ویوو iQOO نئو به عنوان مدل اقتصادی‌تر آن از راه رسیده است.

مشخصات گوشی ویوو iQOO نئو

پنل OLED دستگاه، سایز 6.38 اینچی و وضوح فول اچ دی پلاس دارد؛ ضمن اینکه حسگر اثر انگشت را زیر خود جای داده است. کمپانی سازنده، پاسخ‌دهی به تاچ را نیز در این محصول بهبود بخشیده تا هنگام گیمینگ و استفاده از جوی استیک داخلی، هیچ لگ و تاخیری احساس نشود.

گوشی ویوو iQOO نئو

شاید مهم‌ترین ویژگی این گوشی هوشمند، تجهیز به اسنپدراگون 845 باشد. هرچند که بیش از یک سال از عمر این چیپست می‌گذرد؛ اما از قدرت آن نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. تراشه کوالکام در این دستگاه، با 6 یا 8 گیگ رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی، همراهی می‌شود.

درباره مشخصات اپتیک ویوو iQOO Neo باید به یک دوربین 12 مگاپیکسلی در جلو و دوربین سه‌گانه در پنل پشتی اشاره کنیم. این مجموعه متشکل از دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، لنز زاویه باز 8 مگاپیکسلی و سنسور عمقی 2 مگاپیکسلی است.

اما گوشی گیمینگ ویوو از وجود سیستم خنک کننده‌ی خاصی هم بهره می‌برد؛ شامل یک محفظه بخار و یک قطعه آلومینیمی که بین دو ورقه گرافیتی چند لایه‌ای قرار گرفته‌اند. کمپانی چینی ادعا می‌کند که با این سیستم، حرارت ویوو iQOO نئو تا 3 درجه سانتی‌گراد کمتر از سایر گوشی های مجهز به اسنپدراگون 845 خواهد بود.

قابلیت‌هایی برای افزایش پرفورمنس دستگاه نیز تحت عنوان Multi-Turbo پیش‌بینی شده است که شامل AI Turbo ، Center Turbo ، Net Turbo ، Cooling Turbo و چند مورد دیگر می‌شود. از دیگر مشخصات گوشی جدید ویوو باید به برخورداری از Funtouch OS 9 اشاره کنیم که نسخه سفارشی اندروید پای است. باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی دستگاه هم که از فست شارژ 22.5 وات پشتیبانی می‌کند، تنها در عرض 30 دقیقه تا 50 درصد شارژ می‌شود.

قیمت ویوو iQOO نئو برای نسخه پایه 6/64 گیگابایتی، 260 دلار اعلام شده است. نسخه 8/128 گیگ اما با رقمی معادل 335 دلار به فروش می‌رسد. این محصول در رنگ‌های مشکی و بنفش موجود خواهد بود و علاقه‌مندان برای سفارش دادن آن به صورت آنلاین، باید از تاریخ هشتم ژولای (17 تیر) اقدام کنند.