پژو 301

خط تولید آزمایشی پژو 301 طی یک تا دو هفته آینده راه‌اندازی خواهد شد

مدیرعامل شرکت صنعتی ایران خودرو گفت خط تولید آزمایشی پژو 301 طی یک تا دو هفته آینده به صورت رسمی رونمایی می‌شود و این خط تولید از سه ماه اول سال 99 آغاز به کار خواهد کرد.

هاشم یکه زارع، مدیرعامل شرکت صنعتی ایران خودرو عنوان کرد طی یک الی دو هفته آینده خط آزمایش تولید پژو 301 رونمایی خواهد شد و این خودرو بدون اتکا به شرکت پژو فرانسه در کشور به تولید انبوه خواهد رسید. وی افزود تولید خودرو Peugeot 301 به تعداد 10 هزار دستگاه از سه ماهه نخست سال آینده شروع خواهد شد و به تدریج این تعداد به 100 و سپس به 250 هزار دستگاه در سال می‌رسد.

میزان داخلی‌سازی خودرو پژو 301

مدیرعامل شرکت صنعتی ایران خودرو در خصوص داخلی سازی پژو 301 افزود هم‌اکنون میزان داخلی‌سازی این خودرو به 60 درصد رسیده است، اما زمانی که تولید انبوه این خودرو شروع شود، این میزان به 80 درصد افزایش پیدا می‌کند. البته نمی‌توانیم داخلی‌سازی این خودرو را به صورت کامل انجام دهیم و سرانجام به داخلی‌سازی 80 الی 85 درصدی دست پیدا خواهیم کرد. وی در خصوص تحویل خودرو پژو 2008 نیز عنوان کرد تعداد دستگاه‌هایی از این خودرو را که به فروش رسانده‌ایم، به مشتریان تحویل خواهیم داد و تاکنون حدود 85 درصد از مشتریان خودرو خودر را تحویل گرفته‌اند. تولید این خودرو نیز در دستور کار قرار دارد، اما این پروژه پس از تولید خودرو پژو 301 انجام می‌شود.

پژو 301

هاشم یکه زارع در خصوص ساخت قطعات های تک نیز بیان کرد قصد داریم ساخت قطعات های تک در داخل کشور انجام شود. البته صنایع دفاع نیز از ظرفیت‌های خوبی بهره می‌برد و بر اساس جلسه‌هایی که برگزار کردیم، قرار شد از این ظرفیت استفاده کنیم. برای ساخت داخل این قطعات می‌بایست سرمایه‌گذاری انجام شود و حتی ساخت داخلی قطعاتی که توجیه اقتصادی ندارند نیز باید با توجه به شرایط خاص انجام شود.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو در ارتباط با نحوه قیمت‌گذاری خودروها خاطرنشان کرد:

بر اساس قانون، هر قراردادی که وجود دارد، زمان تحویل مبنای قیمت‌ها است. به عنوان مثال اگر خودرویی در مهر سال 97 ثبت نام شده باشد با همان قیمت مهر سال قبل به مشتری تحویل داده خواهد شد. این نکته که گفته می‌شود مبنای قیمت‌ها بر اساس قیمت‌های بهمن سال گذشته است صحیح نیست. فروش‌های فوری نیز بر اساس قیمت روز خواهد بود و در این نوع فروش‌ها مبنای قیمت نیز همان زمان تحویل خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*