آزمایش جهانی واکسن اچ آی وی

آزمایش جهانی واکسن اچ آی وی آغاز می‌شود؛ به امید درمان ایدز

محققان قصد دارند یک واکسن اچ آی وی (HIV) را به صورت جهانی روی هزاران نفر آزمایش کنند. آیا نتیجه‌ی این آزمایش درمان/پیشگیری از ایدز خواهد بود؟

ما بر این باوریم زمان آن در آینده‌ای نزدیک فرا می‌رسد تا دانشمندان و محققان موفق به کشف راه درمان اچ آی وی شوند. تا کنون یافته‌های امیدوارکننده‌ای صورت گرفته و اکنون به نظر می‌رسد محققان شرکت Johnson & Johnson آمادگی لازم برای آزمایش واکسن اچ آی وی (ایدز) را به دست آورده‌اند.

این واکسن اچ آی وی چهارظرفیتی بوده و از چهار جزء تشکیل می‌شود. این اجزای سازنده برای کمک به بالا بردن سیستم ایمنی بدن برای موبارزه با رشته‌های مختلف ویروس طراحی شده‌اند. در آزمایش‌های اولیه که روی حیوانات انجام شد٬ مشخص شد که دو سوم آزمایش‌ها موفق بوده‌اند٬ این بدان معناست که درمان یا پیشگیری 100 درصدی نیست و فعلا به میزان مشخصی کار می‌کند.

واکسن اچ آی وی روی 3,800 مرد آزمایش می‌شود

این آزمایش‌ها قرار است روی انسان‌ها انجام شود و اواخر سال جاری 3,800 مرد را پوشش می‌دهد. این آزمایش همچنین در سطح جهانی بوده و شامل مناطقی از اروپا٬ آمریکای جنوبی و آمریکای شمالی می‌شود که ایالات متحده نیز جزوی از آن‌هاست. به شرکت کنندگان در این آزمایش شش واکسن را در چهار دوره تزریق می‌شود و نتایج حاصل از آن در سال 2023 به دست خواهد آمد.

اینکه آیا واکسن اچ آی وی می‌تواند منجر به درمان/پیشگیری ایدز شود هنوز مشخص نیست٬ اما به طور کلی گام بسیار مثبتی در جهت درمان آن خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. واقعا خیلی خوش حال کننده هستش که این بیماری دارن کنار می زنن

  2. خدا نکنه درست شه هرکسی خلاف شرع میکنه حقشه

  3. امیدوارم موفق باشن

  4. امید واریم هرچ زود تر به درمان این ویروس نزدیک شیم

  5. امیدوارم به روزی برسیم که هیچ کس، حتی از پیری نمیره و افراد مسن هم بتونن جوانیشون رو به دست بیارن

    الان دموکراسی داره تو همه جای دنیا فراگیر میشه و حکومت های غیرانسانی کنار میرن

    بهترین موقع برای زندگی جاودانه همین الان هست

    انسان می تونه تو کل سیارات پخش بشه و زندگی دائمی داشته باشه

    با سپاس

    • مطمعن باش دلدل مرگ خیلی ها مشخصا پیری نیست

    • اینجوری خطرناک میشین رشد جمعیت

    • به نظر من خود طبیعت مرگ چیز بدی نمیتونه باشه و علل مرگ هستن که برای ما دردناک هستن در کل همه ی انسانها همیشه باید یا توسط بیماری یا تصادف یا پیری بمیرن و کلمه ای به اسم عمر جاودانه خود به خود مخالف دموکراسی هستش و یک دیکتاتور خوش سخن میتونه سالها بر مردم حکومت کنه..در مورد درمان ایدز هم به نظر من خیلی وقته شرکت های داروسازی به راه حل رسیدن ولی هنوز سرمایه دارها اجازه ورود این محصولات به بازار رو نمیدن تا با افزایش مبتلایان به این بیماری و سایر بیماری بتونن هم جیب مردم رو خالی کنن و هم بر مردم مسلط تر باشن