عینک واقعیت افزوده سامسونگ

عینک واقعیت افزوده سامسونگ تحت پروژه Monitorless در دست توسعه قرار دارد

به تازگی اطلاعات مربوط به پتنتی درباره عینک واقعیت افزوده سامسونگ فاش شده است. با در نظر گرفتن پروژه Monitorless سامسونگ که به چند سال پیش برمی‌گردد، احتمالا ساخت این گجت پوشیدنی اکنون در دستور کار قرار دارد.

قرار بود عینک واقعیت افزوده جدید اپل تبدیل به بزرگترین پروژه آن بعد از گوشی های انقلابی آیفون شود، اما متاسفانه این پروژه متوقف شد. شهریور پارسال اعلام شد عینک واقعیت افزوده اپل محصول بزرگ بعدی این شرکت خواهد بود، اما اکنون باید این آرزو را به گور برده یا چندین سال دیگر برایش منتظر بمانیم!

در آن سو، سامسونگ چندی پیش پتنتی مربوط به یک عینک واقعیت افزوده را در دفتر ثبت اختراع و علامت تجاری آمریکا به ثبت رساند. عینک واقعیت افزوده سامسونگ بعد از باز شدن، به صورت خودکار روشن خواهد شد.

یک پروژکتور در گیجگاه عینک قرار گرفته و بر نمایشگر کوچک قرار گرفته روی لنز نور ساطع می‌کند. فریم عینک واقعیت افزوده بعدی سامسونگ ضخامت بالایی دارد، چرا که سازنده، سخت افزارهای گوناگونی را در اینجا قرار داده است. به عنوان نمونه باید به پردازنده‌های مبتنی بر معماری ARM اشاره کرد.

تصویر شماتیک عینک واقعیت افزوده سامسونگ

عینک واقعیت افزوده سامسونگ

چند سال پیش، سامسونگ ویدیویی درباره یک پروژه منحصربه‌فرد با نام Monitorless منتشر کرد. بر اساس اطلاعاتی که از پتنت اخیر این شرکت به دست آورده‌ایم، عینک واقعیت افزوده به تصویر کشیده شده در ویدیوی تبلیغاتی پروژه Monitorless شباهت زیادی به طرح مفهومی جدید دارد. کاربر، عینک را از طریق اتصال وای فای به یک گوشی هوشمند سامسونگ متصل می‌کند. عینک نیز از طریق امواج شبکه موبایل به یک سیستم کامپیوتر وصل خواهد شد. دلیل انتخاب عنوان Monitorless برای عینک واقعیت افزوده سامسونگ در اینجا مشخص می‌شود. از طریق این گجت پوشیدنی، کاربر قادر خواهد بود محتواهای روی مانیتور را از درون عینک تماشا کند.

نکته بسیار جالب درباره عینک واقعیت افزوده سامسونگ، امکان تبدیل آن به یک گجت پوشیدنی واقعیت مجازی به واسطه استفاده از شیشه‌های الکتروکرومی است. از طریق اعمال ولتاژ‌های مختلف، می‌توان میزان شفافیت این نوع شیشه‌ها را تغییر داد.

هدست واقعیت مجازی مخصوص موبایل سامسونگ، طرفداران بسیار زیادی نزد کاربران دارد. این گجت نیز فقط با گوشی های پرچمدار اخیر سامسونگ قابل استفاده است. با توجه به موفقیت در حوزه واقعیت مجازی، اکنون طبیعی است شرکت در پی خلق یک عینک واقعیت افزوده باشد. با توجه به توقف پروژه ساخت چنین محصولی از سوی اپل، سامسونگ تلاش خود را در این مسیر دو برابر خواهد کرد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. ایول سامسونگ

  2. تا چند سال دیگه برای تقلبی حرف ندارن

  3. خب اینم پیشرفت کرده دیگه

  4. به نظر میرسه عین قبلی ها بزرگ نیست خیلی