مقاومت گوشی اوپو رینو

تست مقاومت گوشی اوپو رینو (Oppo Reno) ؛ کوسه‌ی چینی زیر شکنجه

دست‌اندرکاران کانال یوتیوبی JerryRigEverything، این‌بار مقاومت گوشی اوپو رینو (Oppo Reno) را مورد سنجش قرار دادند. در ادامه خواهید دید که این دستگاه چگونه از زیر شکنجه‌ها جان سالم به در می‌برد.

چندی پیش کمپانی چینی اوپو، نخستین گوشی ها از سری Reno را معرفی کرد. مدل استاندارد اوپو رینو برخلاف مدل 10 ایکس زوم (Oppo Reno 10x zoom)، فاقد دوربین سوم در پنل پشتی خود است؛ اما همان مکانسیم پاپ آپ مثلثی شکل را برای میزبانی از دوربین سلفی دارد. حالا این دستگاه، تحت شکنجه‌های معروف JRE قرار گرفته است. با تماشای ویدیوی زیر، می‌توان ذهنیتی از دوام و مقاومت‌ گوشی‌ اوپو رینو به دست آورد.

نتیجه تست خش‌پذیری مطابق معمول بود و این بار هم گوریلا گلس، وظیفه محافظتی خود را انجام داد. در سطح 6 از مقیاس سختی موس (Mohs)، مقدار کمی خراش روی نمایشگر پدیدار شد و در سطح 7 بود که خش افتادگی، کاملا به چشم آمد. البته این موضوع در عملکرد حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ای، خللی وارد نکرد. در سنجش مقاومت به شعله، پیکسل‌های پنل آمولد دستگاه پس از 30 ثانیه، به صورت غیر قابل برگشت دچار تغییر رنگ شدند.

دوربین سلفی اوپو رینو نیز در تست‌های انجام شده، مقاومت خوبی نشان داد و در عملکرد مکانیسم پاپ آپ آن، مشکل خاصی دیده نشد. اما شاید مهم‌ترین آزمایش، مقاومت به خم‌شدگی باشد که گوشی های قبلی اوپو، سربلند از آن بیرون نیامده بودند. پنل عقب اوپو رینو هم در اثر فشار، تا حدی از فریم دستگاه جدا شد که می‌تواند به علت چسب ضعیف باشد؛ ولی با این حال آسیب فاجعه‌آمیزی به بار نیامد.

تست مقاومت گوشی اوپو رینو