سریال مردگان متحرک

آیا ریک به سریال مردگان متحرک (واکینگ دد) باز می‌گردد؟

ریک گرایمز رهبر اتحاد چهار جامعه الکساندریا، هیلتاپ، کینگدام و اوشن ساید در پایان نیمه اول فصل نهم سریال مردگان متحرک (واکینگ دد) از داستان کنار گذاشته شد، اما چقدر احتمال دارد ریک به فصل 10 سریال The Walking Dead باز گردد؟

زمانی که اعلام شد ریک گرایمز قرار است با سریال مردگان متحرک خداحافظی کند بسیاری از بینندگان این ساخته AMC تعجب کردند؛ زیرا ریک یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های دنیای The Walking Dead و از ارکان سریال بود اما در نهایت امر فیلم‌نامه نویسان واکینگ دد او را در نیمه دوم فصل نهم از سریال حذف کردند. در فصل‌های قبلی وقتی ریک منجی‌ها و نیگان را بخشید و به آن‌ها اجازه داد تحت عنوان «سنگچووری» به جوامع آزاد ملحق شوند، اختلاف عقیده میان او و یارانش بالا گرفت تا نخستین قدم‌ها برای خط خوردن او از روند سریال و رسیدن به آن فداکاری بزرگ برداشته شود. پرسشی که ذهن بسیاری از هوادارن را به خود مشغول کرده، احتمال بازگشت ریک به فصل دهم سریال واکینگ دد است. حالا در این مطلب به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

مرگ ریک گرایمز را باری دیگر از نظر بگذرانید، یک هلیکوپتر بدن نیمه جان او را با خود می‌برد، درست؟ این هلیکوپتر مربوط به جامعه کامن ولف (Common wealth) است، جامعه‌ای که وضعیتی تقریبا دیکتاتوری دارد در نتیجه وقتی یک مرد به چنین ساختاری وارد شود، قادر نخواهد بود خیلی با دنیای بیرون ارتباط برقرار کند؛ در نتیجه مسئله پیوستن ریک به کامن ولف و زنده بودن او در خفا تقویت می‌شود، چون پس از مرگ ریک در سریال یک پرش زمانی چند ساله داریم و از سویی دیگر در پایان فصل نهم سریال واکینگ دد یک صدای رادیویی شنیدم که ممکن است مربوط به ریک گرامیز باشد.

منتظر بازگشت ریک به فصل دهم سریال مردگان متحرک باشیم؟

سریال مردگان متحرک

اندرو لینکلن، بازیگر نقش شخصیت ریک، پیش از پایان فصل هشتم به دلیل سقوط سریال، خواستار جدایی بود. وی به خواسته خود رسید و یک سه‌گانه سینمایی برای شخصیت ریک در نظر گرفته شد، اما این فیلم‌های تلویزیونی نمی‌توانند از خط داستانی اصلی که توسط رابرت کیرکمن نوشته شده فراتر برود و این بدان معناست که ما با خط داستانی کامن ولف مواجه هستیم. خط داستانی که سریال، حداقل پنج سال با وقایع آن فاصله دارد. از سوی دیگر، می‌دانیم که کمیک‌های واکینگ دد، هفته گذشته به صورت رسمی به پایان رسید و کامن ولف، آخرین خط داستانی بود. در نتیجه سه فرضیه درباره نحوه بازگشت ریک گرایمز به وجود خواهد آمد.

اگر نیگان به عنوان شخصیت اصلی داستان به کار خود ادامه ندهد که گویا تبدیل شدن نیگان به رهبر بعدی جوامع آزاد، خواسته بلقوه نویسندگان در زمام فعلی است، ریک گرایمز اجازه دارد تا در سه بازه زمانی به داستان بازگردد. نخست، ممکن است مقصد هلی کوپتری که در بالا از آن گفتیم، کامن ولف نباشد و با باری دیگر با یک خط داستانی جدید در سریال مواجه شویم که امکانش بسیار پایین است، چرا که شراط فعلی کاملا با خط داستانی کامن ولف هم‌خوانی دارد. البته مقصد مهم نیست؛ زیرا ریک در فصل دهم، که پنج الی هشت سال از زمان رفتنش می‌گذرد، می‌تواند در اوج نبرد نجوا کننده‌ها بازگردد. سازندگان برای بازه زمانی دوم می‌توانند اوایل فصل دهم را هدف بگیرد. صدای رادیویی مرموز پایان فصل نهم را به خاطر دارید؟ مگی یا ریک تفاوتی نمی‌کند، چرا که این پیام از سوی یک جامعه مجهز ارسال می‌شد و این جامعه، جز کامن ولف نمی‌تواند باشد.

آخرین بازه زمانی که از نظر داستانی هم معقول‌تر است، می‌تواند در فصل های دور همچون فصل 15 رخ دهد. یعنی فصل هایی که نبرد نجوا کننده به صورت کامل تمام شده و خط داستانی به صورت رسمی با کامن ولف برخورد می‌کند. آیا ما ریک پیر را به عنوان یکی از رهبران کامن ولف مشاهده می‌کنیم؟ شاید با خود بگویید که چرا در این سالیان دراز با الکساندریا تماس نگرفت. شاید شما ندانید، ولی کامن ولف در خط داستانی کامیک، یک جامعه آزاد نیست؛ زیر بنایی دیکتاتوری دارد و تنها به لطف این مخفی کاری‌ها و زیر بنای پیچیده خود، توانسته در طول این سالیان، به قدرتمندترین جامعه آزاد پس از فاجعه مردگان متحرک تبدیل شود.

همانطور که می‌بینید احتمال بازگشت ریک به سریال The Walking Dead بسیار بالا است، اما چگونگی این اتفاق موضوعی است که هنوز جوابی برای آن نداریم. نظر شما چیست؟ تئوری‌های خود پیرامون بازگشت اندرو لینکلن به سریال مردگان متحرک را با سایر کاربران گجت‌نیوز به اشتراک بگذارید.