امکان هک تلگرام و واتس اپ

دستیابی هکرها به فایل‌های رسانه کاربران تلگرام و واتس اپ

اطلاعات جدید منتشرشده نشان می‌دهند که احتمال دستیابی هکرها به فایل های رسانه کاربران تلگرام و واتس اپ وجود دارد، اما آیا این موضوع واقعیت دارد؟

واتس اپ و تلگرام به لطف استفاده از رمزگذاری سرتاسر (end-to-end encryption)، خود را به عنوان پیام‌رسان‌های ایمن معرفی می‌کنند، اما بر اساس اعلام متخصصین سیمانتک، هر دو پیام‌رسان دارای یک نقص هستند که باعث می‌شود هکرها بتوانند فایل‌های رسانه‌ای که از طریق پلتفرم، دریافت یا ارسال می‌کنند را دستکاری کنند.

امکان هک تلگرام و واتس اپ

مطابق با اعلام Alon Gat و Yair Amit که به عنوان معاون و مدیر ارشد فناوری سیمانتک فعالیت دارند، در صورتی که هکرها بتوانند از نقص امنیتی مربوطه بهره ببرند، قطعا می‌توانند اطلاعات حساس همانند تصاویر، فایل‌های ویدیویی، اسناد و حتی فایل‌های صوتی را دستکاری کنند؛ این مسئله بدان معناست که هکرها به طور بالقوه می‌توانند به پرونده‌های مختلف ارسال یا دریافت‌شده دسترسی داشته باشند و خرابکاری‌هایی همانند تغییر حساب بانکی در یک صورتحساب را انجام دهند. اینطور که پیداست، این اتفاق می‌تواند از طریق یک نرم افزار و در پس‌زمینه بدون اطلاع کاربران، انجام شود.

سخنگوی پیام‌رسان واتس اپ در پاسخ به این ادعا، اظهار داشت:

ما به دقت این مشکل را تحت نظر قرار دادیم و شباهت بسیار زیادی به سوالات قبلی دارد که در رابطه با تاثیر ذخیره‌سازی تلفن همراه بر روی اکوسیستم برنامه مطرح شده بود. واتس اپ از بهترین روش‌های ارائه‌شده توسط سیستم‌عامل‌ها برای ذخیره‌سازی رسانه‌ها استفاده می‌کند و انتظار می‌رود بروزرسانی‌ها در راستای توسعه مداوم اندروید، ادامه پیدا کند.