تراشه هلیو G90 مدیاتک

تراشه هلیو G90 در راه است؛ نخستین چیپست گیمینگ مدیاتک

پوستر تبلیغاتی تراشه هلیو G90 مدیاتک (MediaTek Helio G90)، آن را اولین چیپ کمپانی معرفی می‌کند که مختص گیمینگ است. البته این پوستر اطلاعات چندانی را از مشخصات فنی هلیو جی ۹۰ بروز نمی‌دهد؛ ولی از معرفی رسمی آن در آینده نزدیک حکایت دارد.

دور از ذهن نیست که تراشه هلیو G90 بر پایه هلیو P90 ساخته شده باشد؛ چیپستی که دارای یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای با دو هسته Cortex-A75 (فرکانس 2.2 گیگاهرتز) و شش هسته A55 (فرکانس 2.0 گیگاهرتز) است. واحد پردازش گرافیکی هلیو پی 90 هم، PowerVR GM9446 (با فرکانس 970 مگاهرتز) است که نسبت به Mali-G72 در تراشه هلیو پی 70، عملکرد بهبودیافته‌ی 15 درصدی دارد.

تراشه هلیو G90 مدیاتک

اما آیا چیپست هلیو جی 90 را نیز همین GPU همراهی خواهد کرد؟ مدیاتک می‌تواند تجربه گیمینگ را با افزودن یک حالت گیمینگ (مشابه تراشه‌های کایرین هواوی)، بهبود ببخشد. البته همچنان این احتمال وجود دارد که این تراشه را با یک GPU قوی‌تر ملاقات کنیم؛ مثلا با هسته‌های گرافیکی Mali-G76 یا G77 آرم. از پردازنده‌های گرافیکی پرچمداری که متعلق به سری جدید Furian هستند نیز نباید غافل شویم؛ این در حالیست که GM9446، عضوی میان رده از خانواده Rogue است.

این روزها شاهد افزایش محبوبیت موبایل های گیمینگ هستیم، ولی همواره یک انتقاد هم بر آن‌ها وارد بوده است؛ زیرا این گوشی ها دارای همان چیپستی هستند که در پرچمداران غیر گیمینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. به زودی اما با وجود تراشه هلیو G90 یا اسنپدراگون 855 پلاس، می‌توان انتظار مودهای اختصاصی و بهبود عملکرد سیستم خنک‌کننده را در گوشی های گیمینگ داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*