برلیانس v5

برلیانس v5 بخریم یا ام وی‌ام x33؛ چینی‌های تازه وارد رقابت می‌کنند

زمان زیادی از ورود خودروسازهای کشور چین به بازار ایران نمی‌گذرد و خودروهای غول‌پیکری مانند برلیانس v5 و ام وی‌ام x33 در بازار ایران خودنمایی می‌کنند. اگرچه این دو خودرو از شرایط متفاوتی با یکدیگر دارند، اما در هر صورت می‌توان آنها را به عنوان دو شاسی بلند چینی با یکدیگر مقایسه کرد. بررسی‌های بازار نشان می‌دهد که قیمت برلیانس v5 با قیمت ام وی‌ام x33 تفاوت زیادی دارد و این می‌تواند نوعی تناقض در انتخاب آنها باشد.

اما در هر صورت اگر به فکر حضور در بازار خرید و فروش برلیانسv5 هستید یا می‌خواهید وارد حوزه خودروهای ام وی‌ام x33 بشوید، به ادامه این مطلب توجه کنید.

برلیانس v5 گران‌تر است یا ام وی‌ام x33؟

برای کسب اطلاعات بیشتر و بررسی دقیق‌تر قیمت این خودروها به سراغ سایت دیوار می‌رویم که قیمت‌های واقعی و مربوط به خریداران واقعی در بازار را نشان می‌دهد. در حال حاضر وضعیت بازار نشان می‌دهد که قیمت برلیانس v5 بین ۲۲۰ تا ۲۳۲ میلیون تومان متغیر است. از آنجایی که فعالیت این خودرو خیلی زیاد نیست، مدل‌های قدیمی‌تر آن با قیمت‌های ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان هم پیدا می‌شود. در طرف مقابل قیمت ام وی‌ام x33 در بازار بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان است و برای مدل‌های کارکرده آن هم قیمت‌های پایین‌تری داده می‌شود.

کدام یک بهتر است؟

اگر بخواهیم به طور کلی این خودرو را با یکدیگر مقایسه کنیم، باید نکات مثبت و منفی آنها را در مقابل یکدیگر قرار دهیم تا ببینیم که عکس‎العمل هر کدام از آنها در رانندگی به چه صورت است. از جمله نکات امیدوار کننده در مورد خرید ام وی‌ام x33 می‌توان به قیمت مناسب و پایین‌تر آن اشاره کرد. این در حالی است که قیمت در نظر گرفته شده برای خرید برلیانس v5 در حدود دو برابر است. اگرچه ظاهر در نظر گرفته شده برای طراحی بدنه خودرو در ام وی‌ام x33 قابل قبول است، اما ظاهر برلیانس حقیقتا زیباتر و دوست داشتنی‌تر است و می‌توان یکی از گزینه‌های لوکس بازار معرفی کرد.

برلیانس v5

هماهنگی بین گیربکس و موتور در هر دو خودرو قابل قبول است و شما مطمئن هستید که در مسیرهای شیب‌دار و در مسیرهایی با وضعیت متفاوت دچار مشکل نمی‌شوید. از جمله نکات نگران کننده در مورد ام وی ‌ام x33 این است که مصرف سوخت بالایی دارد. این در حالی است که شما با خرید برلیانس v5 صاحب یک خودرو می‌شوید که مصرف سوخت آن تنها 7.6 لیتر در هر 100 کیلومتر است به عنوان یک خودروی کم مصرف شناخته می‌شود. ظاهر خودروهای برلیانس مدرن و جدیدتر است و برای نسل جدید قابل قبول است. در مورد خودروهای ام وی‌ام، نسخه فیس لیفت جذابیت بیشتری دارد، اما هنوز هم در حد خودرو برلیانس v5 نیست.

رانندگی با کدام یک راحت‌تر است؟

برای درک کیفیت رانندگی با این دو خودرو، باید مشخصات فنی و فاکتورهای موثر در رانندگی دو خودرو را در نظر بگیریم. برلیانس v5 از یک موتور با حجم 1.6 لیتر بهره می‌برد که قادر به تولید حداکثر قدرت ۱۱۶ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۵۱ نیوتن متر است. این در حالی است که موتور استفاده شده در ام وی‌ام x33 حجمی معادل با ۲ لیتر دارد و قادر به تولید حداکثر قدرت ۱۳۹ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۸۲ نیوتن متر است.

ام وی ام ایکس 33

هر دو خودرو نیز سیستم فرمان و هدایت هیدرولیکی بهره می‌برند و برای سیستم ترمز خودرو از نوع ترمز ضد قفل دیسکی ABS و همچنین سیستم توزیع الکتریکی نیرو EBD استفاده شده است. سطح ایمنی در نظر گرفته شده برای هر دو خودرو قابل قبول است  و این رانندگی را برای شما راحت‌تر می‌کند. از لحاظ آپشن و امکانات رفاهی هم هر دو خودرو در یک سطح هستند و گزینه‌های مانند سیستم تهویه مطبوع، روکش روکش چرمی صندلی و سانروف دارند.

به عنوان نقطه نهایی زمانی که وارد برلیانس v5 می‌شوید می‌توانید طراحی ارگونومیک بخش‌های داخلی آن را به خوبی حس کنید و این شانس شما را برای یک تجربه رانندگی دلنشین بالا می‌برد. در این خودروها از سیستم تعلیق مک فرسون استفاده شده است که به خوبی ضربه ناشی از مسیرهای ناهموار را جذب می‌کند و تجربه خوبی به شما می‌دهد. نکته منفی در مورد هر دو خودرو این است که صداهای اضافی در داخل کابین وجود دارد که برای آنها غیر قابل قبول است.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالت به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. دیگه جای سرمایه گذاری نیست چین هم صرفا یهمدت میمونه

  2. چینی ها بازار خودروی ایرانم میگیرن به زودی

  3. هروقت پولش جور شد میخریم

  4. نکته جالب اینه که خودروسازی ایران، هنوز نتونسته یک کراس اوور یا شاسی بلند روانه بازار کنه!

    پس با چه رویی بعضی ها از خودروهای ایرانی دفاع می کنند؟؟؟

    با سپاس