آیفون 11 مکس

آیفون 11 مکس احتمالا این شکلی خواهد بود

تصاویر ماکت آیفون 11 مکس (iPhone 11 Max) منتشر شدند. این ماکت آیفون ۱۱ مکس یا همان آیفون ایکس آی مکس بر اساس موثق‌ترین اخبار درباره این گوشی ساخته شده و اطلاعات خوبی در اختیارمان قرار می‌دهد.

تا امروز، بخش قابل توجهی از ویژگی‌های ظاهری گوشی های آیفون سال 2019 به اثبات رسید‌ه‌اند. به عنوان نمونه می‌توان به ماژول دوربین اصلی مربعی شکل آن‌ها اشاره کرد. انتشار تصاویری جدید از گوشی آیفون 11 مکس به عنوان بهترین دستگاه آی او اسی سال جاری سبب شد به اطلاعات بیشتری درباره این گوشی دست پیدا کنیم.

شکل دوربین آیفون 11 مکس

عکس‌های جدیدی از بزرگترین آیفون سال 2019 به دست کانال یوتیوبی Unbox Therapy فاش شدند. بر اساس آن‌ها، به شکل پنل جلویی و همچنین پنل پشتی این گوشی پی برده‌ایم. با توجه به دریافت اطلاعات مشابه از این عکس‌ها در مقایسه با رندرهای اخیر آیفون 11 مکس می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد.

با تماشای پنل پشتی، دوربین سه گانه چشم‌ها را به خود خیره نگه می‌دارد. ماژول دوربین اصلی گوشی به اندازه‌ای که پیشتر تصور می‌کردیم ضخیم نبوده و برآمدگی زیادی ندارد. با این حال، شایعه چینش نامرتب سنسورها روی آن اکنون تایید می‌شود.

طبق اخبار قبلی، رزولوشن هر سه سنسور دوربین 12 مگاپیکسل خواهد بود. یکی از آن‌ها رنگی بوده و از تثبیت‌کنندگی نوری تصویر (OIS) پشتیبانی می‌کند. دومین مورد همانند سنسور ثانویه دوربین دوگانه گوشی های اپل طی چند سال اخیر، از نوع تله فوتو است و قادر به بزرگنمایی 2 برابری اپتیکال است. این سنسور نیز از OIS پشتیبانی می‌کند.

آیفون 11 مکس

سومین سنسور فاقد پشتیبانی از OIS بوده و از نوع اولترا واید است. این سنسور تا سال‌ها، به طور اختصاصی در دوربین‌های موبایل دوگانه گوشی های ال جی مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما از زمان متداول شدن دوربین‌های سه و چهارگانه، شاهد به کار رفتن آن در محصولات سامسونگ و هواوی نیز بوده‌ایم. ویژگی منحصربه‌فرد سنسورهای اولترا واید، پشتیبانی از میدان دیدی وسیع است. به همین دلیل بدون نیاز به دور شدن از سوژه قادر خواهیم بود اشیای بیشتری را در چارچوب تصویر جای بدهیم.

دیگر عناصر قرار گرفته روی ماژول دوربین مربعی شکل آیفون 11 مکس یک فلاش چهارگانه و یک میکروفون هستند.

ناچ بالای نمایشگر آیفون ایکس آی مکس

با تماشای پنل جلویی آیفون 11 مکس با چهره‌ای آشنا رو به رو خواهیم شد. همانطور که طبق شایعات، اخبار و رندرهای قبلی به آن پی برده بودیم، سبک طراحی پنل جلویی سه گوشی آیفون سال 2019 تغییری در مقایسه با زبان طراحی جدید اپل، که با رونمایی آیفون ایکس معرفی شد، نخواهد داشت. به عبارتی اطراف نمایشگر حاشیه‌های بسیار کمی وجود داشته و در بالاترین قسمت آن، یک بریدگی عریض دیده می‌شود.

آیفون 11 مکس

طبق تصاویر ماکت آیفون 11 مکس سنسورهای قرار گرفته روی ناچ آن ابعاد بزرگتری در مقایسه با قبل دارند. دلیل این موضوع، توسعه ورژنی پیبشرفته‌تر از سیستم تشخیص چهره سه بعدی اپل است. فیس آیدی در سه گوشی آیفون 11، آیفون 11 مکس و آیفون ایکس آی آر دارای دقت بیشتری بوده و صورت کاربر را از زاوایای کور و همچنین فاصله‌های نزدیک تشخیص می‌دهد.

تفاوت دیگر عناصر روی ناچ گوشی آیفون 11 مکس در مقایسه با مدل‌های قبلی، جایگزین شدن دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی قدیمی گوشی های آیفون با یک دوربین 12 مگاپیکسلی است.

در مدل مکس آیفون سال 2019، درگاه سیم کارت و همچنین کلید پاور کمی به پایین منتقل شده است. سوئیچ بی‌صدا کردن گوشی به همراه کلیدهای تغییر حجم صدا نیز وضعیت مشابهی داشته‌اند. سوئیچ بی‌صدا کردن گوشی اکنون به جای یک اسلایدر، شکلی دایره‌ای، همانند نمونه آن در آیپد، دارد.