پیام رسان گپ

ام‌تی‌ان آفریقای جنوبی در پیام رسان گپ سرمایه‌گذاری کرد

مدیر عامل پیام رسان گپ از سرمایه‌گذاری شرکت ام‌تی‌ان آفریقای جنوبی در این پیام رسان خبر داد و گفت: حضور پیام رسان داخلی گپ در 2 کشوری که ام‌تی‌ان حضور دارد قطعی شده و تا سال آینده در 3 کشور به صورت مستقل حضور خواهیم داشت.

مهدی انجیدنی، مدیر عامل پیام رسان داخلی گپ در حاشیه نمایشگاه الکامپ درباره آخرین وضعیت فعالیت این پیام رسان اعلام کرد: گپ در حال حاضر 3 میلیون کاربر فعال دارد و هدف اصلی این پیام رسان داخلی ارائه زیرساخت کسب و کار به ارائه دهنده یا مشتری کسب و کار است. او گفت: گپ پوشش نیاز خدمات اجتماعی کسب و کارهای بزرگ و سازمانها را در طرح تجاری خود دارد. به گفته وی، اخیراً گیم سنتر گپ راه‌اندازی شده که ارائه خدمات با سرعت بیشتر و هزینه کمتر توسط ارائه دهندگان بازی به کاربران خارجی و داخلی را فراهم می‌کند.

سرمایه گذاری مشترک پیام رسان گپ با شرکت ام‌تی‌ان

انجیدنی از سرمایه گذاری مشترک با اپراتور ایرانسل و شرکت ام‌تی‌ان آفریقای جنوبی خبر داد و بیان کرد: طی تفاهم در دو کشوری که ام‌‌تی‌ان حضور دارد فعالیت را شروع کرده‌ایم. مدیرعامل پیام رسان گپ ادامه داد: نسخه اینترنشنال گپ در سراسر دنیا در دسترس است و بقیه کشورها به دنبال خرید لایسنس هستند که پیام رسان داخلی خود را برای اهداف تجاری خود داشته باشند.

پیام رسان گپ

او افزود: گپ دارای دو برند شامل گپ و ویدا است که هر دو فعال هستند و در کشورهایی که با تحریم‌های ایران مشکل داشته باشند با برند انگلیسی ویدا و در کشورهایی که با تحریم‌های ایران مشکلی نداشته باشند با برند گپ حضور داریم. مدیرعامل گپ گفت: بیش از 12 سال است که در انگلستان دفتر داریم.

انجیدنی اضافه کرد: بیست روز پیش با یک کارت سرقتی از درگاه گپ خرید اینترنتی انجام شده بود و به دلیل این تخلف حساب گپ مسدود شد که این امر کسب و کار‌های فعال روی گپ را با مشکل مواجه کرد، پس از آن طی مذاکراتی مسدودی کامل به مسدودی تا حد مبلغ تخلف کاهش پیدا کرد. اما مشکل هنوز برطرف نشده است. او خاطرنشان کرد: 10 هزار کسب و کار استارت آپی در قالب بات به مشتریان خود روی گپ سرویس می‌دهند.

پیام رسان گپ

مدیرعامل گپ در پاسخ به سوالی درباره اعتماد ایرانی‌ها به پیام رسان های داخلی، گفت: حضور 30 میلیون کاربر ایرانی در پوسته‌های فارسی تلگرام، در حالی که دولت عملاً اعلام کرد این پوسته‌ها متعلق به سازمان‌های امنیتی کشور هستند و حضور بیست میلیون نفر در روبیکا نشان می‌دهد که باید روی این سوال که اساساً سرویس های ایرانی با چالش اعتماد مواجه هستند یا خیر تامل کرد.

انجیدنی گفت: وقتی کار خود را آغاز کردیم که اصلا تلگرامی وجود نداشت و قرار نبود جای کسی بنشینیم، از ابتدا یک زیرساخت تجاری بودیم که نمونه داخلی آن وجود نداشت، بنابراین چه تلگرام یا واتس‌آپ باشند یا نباشد در کشور به یک پلتفرم بومی برای پوشش خدمات اجتماعی کسب و کارها و ارایه زیرساخت به کسب و کارها نیاز داریم.

پیام رسان گپ

به گفته او، دسترسی به GSB دولت فقط برای سرویس شاهکار که برای احراز هویت کاربران است باز شد و خدمات دولت که این سرویس هم پولی است در حالیکه خدمات رایگان ارائه می‌دهیم؛ خدمات دولت الکترونیک هم که قرار بود از درگاه پیام رسان‌های بومی ارائه شود طی جلسه‌ای اعلام شد که دیگر این سرویس را ارائه نخواهند نکرد. از این رو به صورت مستقیم وارد مذاکره با سازمان‌ها برای دریافت خدمات عمومی و دولتی شده‌ایم و برای مثال اکنون طی هماهنگی با شهرداری امکان پرداخت هزینه بلیت مترو در گپ فراهم شده است.

انجیدنی با اشاره به جزئیات توافق با ام‌تی‌ان آفریقای جنوبی گفت:

در پی سرمایه گذاری ام‌تی‌ان آفریقای جنوبی در گپ برای ارائه کیف پول و ارزهای دیجیتال با دو کیف پول آفریقایی تفاهم کرده‌ایم که البته به دلیل تحریم‌ها در تبادل پول مشکلاتی وجود دارد اما طی این برنامه درصدد هستیم امکان تبادل بسیار آسان پول بین ایران و 8 کشور از قاره آفریقا را برای توریست‌ها و کسب و کارها فراهم کنیم.

مدیرعامل گپ خاطرنشان کرد: آفریقای جنوبی کشوری رو به توسعه است‌ و‌ کشورهای بزرگ از جمله آلمان، چین و ژاپن در صدد سرمایه‌گذاری در این کشور هستند. وی با اشاره به خدمات گپ برای کسب و کارها گفت: گپ دریافت خدمات سازمانی اجتماعی کاملا رایگان را برای سازمان‌ها فراهم می‌کند و از طریق آن سازمان می‌تواند امکانات و پنلی را برای نیروهای خود فراهم کند. برای مثال نسل جدید خدمات امداد و نجات مبتنی بر مکان هستند که هلال احمر خدمتی در این زمینه را از طریق گپ ارائه می‌کند.

پیام رسان گپ

او درباره خواسته پیام رسان های داخلی از دولت، گفت: منطقی است که وقتی سیم کارت همراه اول، ایرانسل و رایتل در کشور وجود دارد مسئولان از سیم کارت اتصالات امارات استفاده نکند، انتظار است مسئولان حداقل در کارهای خودشان از زیرساخت ارتباطی داخلی استفاده کنند و یکی از معدود کشورهایی هستیم که دولتمردان ما از زیرساخت ارتباطی خارجی استفاده می‌کنند.

انجیدنی کندی در سرویس‌های گپ را رد کرد و گفت: به دلیل زیرساخت توزیع شده در 4 دیتاسنتر بزرگ ایرانی سریع ترین سرویس در پیام رسان های داخلی هستیم و در حال حاضر کمتر از 5 درصد منابع داخلی را استفاده می‌کنیم اما به صورت کلی کاربران ایرانی در هنگام استفاده از سرویس‌های داخلی با وی پی ان مشکل دارند که برای حل این مشکل سرویس نود اروپایی را در نظر گرفته‌ایم و این بخش از کاربران می‌توانند سرویس خود را از نوع اروپایی دریافت کنند.

پیام رسان گپ

مدیرعامل گپ برنامه‌های آینده گپ را توسعه کسب و کار استارتاپی و گسترش بین المللی عنوان کرد و گفت: در هدف گذاری می‌بینیم که سال آینده در سه کشور دیگر حضور مستقر شده باشیم. وی میزان تحقق حمایت‌های دولتی از گپ را توضیح داد و گفت: 5 گیگ اینترنت حمایتی داریم و 5 میلیارد تومان وام وجوه اداره شده از وزارت ارتباطات دریافت کردیم که البته هر شرکتی که متقاضی باشد می‌تواند این وام را دریافت کند و فقط مراحل تخصیص وام برای ما کوتاه‌تر بود؛ علاوه بر این ده سرور به ما تخصیص داده شد که پس از شش ماه پس گرفتند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. خخخ بیکاره مگه اونم حالیشون نبوده

  2. واقعا گپ عالیه از همه پیام رسان های داخلی بهتره سرعت باور نکردنی در دانلود داره یعنی یک فایل 10 مگابایتی در 4 ثانیه دانلود میشه

  3. مگه فقط اینا بیان سرمایهگذاری کنن

  4. خخخخ خودشونم نمیدونن چیکار کردن بدبختا

  5. بدبختا دیگه نمیدونن چیکار کنن تمومه .. 😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  6. 😂😂😂😂😂😂😂