هایپرکار الکتریکی لوتوس اویا

هایپرکار الکتریکی لوتوس اویا در عرض 9 دقیقه کاملا شارژ می‌شود!

اخیرا لوتوس اویا (Lotus Evija) به عنوان تازه‌ترین محصول خودروساز بریتانیایی رونمایی شد. چیزی که هایپرکار الکتریکی لوتوس را خاص جلوه می‌دهد، این است که شارژ کامل آن تنها 9 دقیقه به طول می‌انجامد.

پر کردن باک یک خودرو با سوخت فسیلی، چند دقیقه‌ای بیشتر زمان نمی‌برد؛ اما این در مورد خودروهای برقی صادق نیست و حتی با وجود تکنولوژی‌های شارژ امروزی، هنوز شارژ کردن آن‌ها زمان زیادی را می‌طلبد. حالا اِویا (Evija) هایپرکار الکتریکی لوتوس می‌خواهد ورق را برگرداند. هرچند شارژ 9 دقیقه‌ای، باز هم وقت‌گیرتر از بنزین زدن است؛ ولی قابل قیاس با آنچه که امروزه در خودروهای برقی می‌بینیم نیست.

هایپرکار الکتریکی لوتوس اویا

البته در این میان یک محدودیت هم وجود دارد و آن اینکه برای شارژ کردن سریع لوتوس Evija ، به یک شارژر 800 کیلو واتی نیاز خواهید داشت. متاسفانه فعلا قدرتمندترین شارژرهای صنعت خودرو، 350 کیلو واتی هستند و با این حساب هایپرکار برقی لوتوس، در مدت 18 ساعت به طور کامل شارژ خواهد شد.

اما دیگر نکته قابل توجه در مورد لوتوس اویا، شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت آن است که کمتر از 3 ثانیه زمان می‌برد. البته باید گفت که این خودرو، به تولید انبوه نخواهد رسید و تنها 130 دستگاه از آن ساخته می‌شود. قیمت احتمالی Evija مبلغ نجومی 1.7 میلیون پوند است و خط تولید آن از ابتدای سال 2020 راه‌اندازی خواهد شد.

هایپرکار الکتریکی لوتوس اویا (Lotus Evija)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. تو اسفالت 9 بازیش کردم فک کنم خیلی خفنه خدایی

  2. واو این الگتریکیه ؟؟؟؟

  3. لامصب ما هرچی عقب میریم اینا صد برابر جلو میرن

  4. اوپس نه دقیقه میدونی ینی چی؟؟