نسخه پایدار EMUI 9.1

نسخه پایدار EMUI 9.1 برای 10 گوشی هواوی منتشر شد

نسخه پایدار EMUI 9.1 برای 10 گوشی دیگر هواوی منتشر شد. برای آنکه بفهمید نام گوشی شما نیز در این فهرست وجود دارد یا خیر، در ادامه با ما همراه باشید.

نسخه‌ی 9.1 رابط کاربری EMUI هواوی هم اکنون در دسترس بسیاری از گوشی‌های هوشمند این شرکت قرار گرفته است، اما این نسخه نهایی نبوده و به صورت آزمایشی منتشر شده است. هفته‌ی گذشته سرانجام نسخه پایدار EMUI 9.1 برای گوشی‌های خانواده هواوی میت 20 منتشر شد. حالا این به‌روزرسانی برای 10 گوشی دیگر غول چینی نیز منتشر شده است.

این گوشی‌ها شامل میت 10، میت 10 پرو، میت 10 پورشه دیزاین، میت آر اس پورشه دیزاین، پی 20، پی 20 پرو، نوا 3، آنر 10، آنر وی 10 و آنر پلی می‌شود. لازم به ذکر است که تمام این گوشی‌ها از تراشه‌ی کایرین 970 قدرت می‌گیرند. این به‌روزرسانی کامپایلر Ark، فایل سیستمی EROFS و قابلیت GPU Turbo 3.0 را با خود به همراه دارد. از دیگر قابلیت‌هایی که با این به‌روزرسانی ارائه می‌شود می‌توان به زوم 30 برابری و بهینه‌سازی ژست‌های حرکتی تمام صفحه اشاره کرد.

با نصب این به‌روزرسانی هیچ یک از اطلاعات شخصی شما حذف نخواهد شد. در حال حاضر کاربران چینی دریافت آن را گزارش داده‌اند. آیا این به‌روزرسانی برای گوشی شما نیز منتشر شده است؟

ویژگی‌های نسخه پایدار EMUI 9.1

از برجسته‌ترین ویژگی‌های نسخه پایدار EMUI 9.1 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اضافه شدن کامپایلر Ark هواوی برای بهبود پاسخگویی و سلامت سیستم
  • اضافه شدن فناوری نوآورانه‌ی فایل سیستمی EROFS به منظور بهبود سرعت اپلیکیشن‌ها و همچنین عملکرد روان آن‌‌ها
  • Smart Video: استخراج هوشمند از چکیده‌ی ویدیوها، تطبیق خودکار الگوی جلوه‌های ویژه و غیره
  • Caller ID: شما می‌توانید مشخص کنید ویدیوی خاصی هنگام تماس افراد خاص پخش شود
  • Voice Assistant: شما می‌توانید با این دستیار صوتی به وسیله‌ی یک تایمر از خواب بیدار شوید، ویدیوی اسلوموشن بگیرید، کالری‌های مصرفی را شناسایی کنید، دانشنامه‌ی خود را داشته باشید، کدها را اسکن کنید،‌ جستجو کنید و خیلی کارهای دیگر فقط با فرامین صوتی خود انجام دهید
  • GPU Turbo 3.0: اضافه شدن پشتیبانی از این تقویت کننده‌ی گرافیکی به بازی‌های بیشتر
  • Huawei Share Messenger: پس از ارتباط با هواوی میت بوک، می‌توانید فایل‌هایتان را بین دو دستگاه به اشتراک بگذارید
  • Setting Simplification: تنظیمات برخی ویژگی‌های اضافی آسان‌تر می‌شود، در حالی که رابط‌های کاربری پیچیده نیز ساده خواهند شد.

کامپایلر ARK چیست؟

اندروید یک سیستم بر پایه‌ی لینوکس است و اکثر اپلیکیشن‌های آن با زبان جاوا توسعه پیدا می‌کنند. این اپلیکیشن‌ها برای اجرا نیازمند یک ماشین مجازی جاوا هستند. به همین خاطر است که پردازنده نمی‌تواند دستورالعمل‌های ماشین مجازی جاوا را شناسایی کند. سیستم اندروید از +AOT+JIT برای استخراج کدهای جاوا و وارد تبدیل آن‌ها به کد ماشینی استفاده می‌کند. با این حال کامپایل برنامه روی سیستم اندروید بسیار کارآمد است. اپلیکیشن همیشه از کدهای جاوا استفاده می‌کند، حتی در صورتی که با پسوند apk عرضه می‌شود.

کامپایلر ARK مستقیما اپلیکیشن را با تبدیل مستقیم زبان جاوا به کد ماشینی،‌ کامپایل می‌کند. بنابراین ماشین مجازی از بین می‌رود و در نتیجه کاربر اپلیکیشن کامپایل شده را پس از دانلود در اختیار می‌گیرد.

EROFS چیست؟

EROFS که مخفف Extendable Read-Only File System است، عملکرد بهتری از سایر فایل‌های سیستم فقط خواندنی را ارائه می‌کند و فضای ذخیره‌ی بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

EROFS همچنین طراحی حالت فشرده سازی متفاوتی را ارائه می‌کند. به نقل از هواوی، عملکرد خواندن این فایل سیستمی جدید به طور متوسط 20 درصد افزایش پیدا کرده، در فضای ذخیره سازی صرفه جویی می‌کند و خواندن را روان‌تر می‌کند