فارم ماینینگ

فارم ماینینگ چیست؟

فارم ماینینگ روشی ایده‌آل برای افزایش شانس خود به منظور استخراج بیت کوین است. فارم یا مزرعه، مجموعه تجهیزاتی است که برای استخراج یا ماینینگ ارزهای دیجتال نظیر بیت کوین استفاده می‌شود.

یکی از بهترین روش‌های به دست آوردن بیت کوین، به جای خرید آن، ماین کردن این ارز دیجیتالی است. ماینرها یا همان استخراج‌کنندگان بیت کوین، به ازای هر مرتبه کامل کردن یک بلاک، 12.5 بیت کوین دریافت می‌کنند. اگر منظور از تکمیل هر بلاک را نمی‌دانید، ابتدا باید مطلب «بیت کوین چیست» و سپس «ماینینگ یا استخراج ارز دیجیتال چیست» را مطالعه کنید.

به خاطر کاهش یافتن سرعت بیت کوین ماینینگ با توجه به نزدیک شدن به حداکثر ظرفیت 21 میلیون بیت کوینی تعریف شده، به مرور زمان پاداش تکمیل هر بلاک از بین کوین کاهش پیدا کرده است. تا پیش از نیمه‌های سال 2016، هر ماینر به ازای تکمیل هر واحد بلاک 25 واحد پولی دریافت می‌کرد. این میزان پاداش تا قبل از سال 2012 برابر 50 بیت کوین بود. با توجه به افزایش رقابت بر سر کسب امتیاز تکمیل یک بلاک در شبکه بیت کوین، که به دریافت هدیه منجر خواهد شد، تنها به وسیله راه‌اندازی فارم ماینینگ شانس موفقیت دارید.

فارم ماینینگ چیست؟

یک فارم ماینینگ اتاق یا انباری بزرگ بوده و به طور کامل به استخراج ارزهای دیجیتالی اختصاص پیدا کرده است. اگر در انباری یا گوشه‌ای از اتاق خود دو ASIC (کامپیوترهای مخصوص ماینینگ ارزهای دیجیتالی) قرار داده‌اید، اکنون یک فارم ماینینگ در اختیار دارید. یک اتاق یا انبار بزرگ متشکل از صدها کارت گرافیک و ASIC نیز یک فارم ماینینگ محسوب می‌شود.

farm mining

در آن‌ها منابع تامین انرژی بزرگی در نظر گرفته شده است، چرا که بر اساس مطالب قبلی دریافتیم یکی از معضلات پیش روی فرآیند استخراج ارزهای دیجیتالی، مصرف بسیار بسیار بالای برق توسط تجهیزات مخصوص به این کار است. از نیاز به استفاده از خنک‌کننده‌های بسیار بزرگ به خاطر فشار بالای روی سخت افزارها نباید غافل شد. روی هم رفته، می‌توان ماینینگ فارم را به یک ماینینگ پول (استخر) کوچک تشبیه کرد که در آن، ماینرها به جای قرارگیری در نقاط مختلف دنیا، در یک منطقه جغرافیایی کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. در مطلب «ماینینگ یا استخراج ارز دیجیتال چیست» به طور مفصل درباره چیستی ماینینگ پول‌ها صحبت کردیم.

مبحث استخراج بیت کوین، اگر به درستی تعریف نشود، بسیار پیچیده به نظر خواهد رسید. به صورت کلی، منظور از ماینینگ، درگیر شدن در فرآیند تایید فرآیندهای انجام شده بر بستر شبکه است. در صورت تایید شدن یک تراکنش، پول به صورت موفقیت‌آمیز جابه‌جا شده و نتیجه در یک دفترچه یادداشت بسیار بزرگ به نام بلاک چین ذخیره خواهد شد. این فایل حدود چند صد گیگابایت حجم داشته و نسخه‌ای از آن در تمامی نودهای شبکه وجود دارد.

کامل کردن یک بلاک نیازمند پردازش بسیار سنگینی است، به طوری که نه تنها یک یا چند ASIC، بلکه ممکن است یک مزرعه بزرگ نیز از پس آن برنیاید. به همین دلیل نیازمند پیوستن به یک استخر خواهیم بود. بدون پیوستن به یک ماینینگ پول، شانس بسیار کمی برای دریافت اجازه تکمیل یک بلاک خواهیم داشت. داخل یک استخرها، ماینرهای زیادی حضور دارند. بعد از تکمیل فرآیند و به اتمام رسیدن یک بلاک، 12.5 بیت کوین اختصاص داده شده به ماینینگ پول، بر اساس میزان پردازش هر ماینر، بین آن‌ها تقسیم خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*