درگاه جک صوتی از گلکسی نوت 10

سامسونگ از حذف درگاه جک صوتی از گلکسی نوت 10 پشیمان خواهد شد!

درگاه جک صوتی از گلکسی نوت 10 سامسونگ (Samsung Galaxy Note 10) احتمالا برای بزرگترین گوشی‌ساز دنیا گران تمام خواهد شد. کاربران از شنیدن حذف عنصری مهم از سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ به شدت عصبانی می‌شوند!

اپل با حذف درگاه جک صوتی 3.5 میلی‌متری از گوشی های آیفون از چند سال قبل، پایه‌گذار یک حرکت انقلابی شد! شرکت‌های زیادی از این روش طراحی پیروی کرده و درگاه یاد شده را از گوشی های هوشمندشان حذف کردند. این کار تا جایی پیش رفت که عدم قرارگیری درگاه جک صوتی در گوشی های پرچمدار تبدیل به یک استاندارد شد. با این حال، سامسونگ، بزرگترین گوشی‌ساز دنیا، هنوز پرچمداران خود را مجهز به این درگاه ارائه می‌کند. این روال با حذف درگاه جک صوتی از گلکسی نوت 10 تغییر پیدا خواهد کرد.

سامسونگ همانند همیشه، اعمال تغییرات اساسی و مهم را از گوشی های سری A آغاز کرد. بعد از حذف درگاه جک صوتی از چند میان‌رده این سری، نوبت به یک پرچمدار رسید. بر اساس رندرهای رسمی که تا امروز از گلکسی نوت 10 مشاهده کرده‌ایم، از حذف این درگاه از پرچمدار بعدی سری Note تقریبا اطمینان داریم.

درگاه جک صوتی از گلکسی نوت 10

گوشی‌سازان درگاه یاد شده را به بهانه‌های مختلفی از گوشی خود حذف کردند. یکی از مهم‌ترین دلایل، باز شدن دست آن‌ها به منظور طراحی بدنه گوشی بوده است. دلیل دوم، کاهش دردسرهای ناشی از پیاده‌سازی پیش نیازهای استانداردهای مقاومتی، برای جلوگیری از ورود آب به دستگاه، محسوب می‌شود. گفتنی است عدم استفاده از باتری‌های قابل تعویض در گوشی های هوشمند نیز درست به همین دو دلیل اتفاق افتاد. امیدواریم سامسونگ نیز برای اقدام خود، توضیحات قابل قبولی ارائه کند، چرا که کاربران به کاهش دردسرهای سازنده در طراحی دستگاه اهمیت نداده و به اجبار برای خرید هدفون‌های گران قیمت مبتنی بر درگاه یو اس بی C فکر می‌کنند!

دردسرهای بعد از حذف درگاه جک صوتی از گلکسی نوت 10

کاربران، گوشی های سری Note سامسونگ را جزو قدرتمندترین محصولات اندرویدی، مجهز به ویژگی‌های نرم افزاری و سخت افزاری متعدد، می‌دانند. به عبارتی آن‌ها گوشی های هوشمند سری نوت را به خاطر برآورده شدن تمام نیازهایشان خریداری می‌کنند، هر چند مجبور به پرداخت هزینه‌‌ای گزاف به این خاطر باشند.

سامسونگ برای راضی کردن کاربران، تنها یک راه پیش رو خواهد داشت، راهکاری که متاسفانه کاربران را بیش از پیش عصبانی می‌کند! قرار دادن یک جفت ایرباد گلکسی بادز داخل جعبه سامسونگ گلکسی نوت 10 اگرچه بسیار جذاب به نظر رسیده و اتفاق ناگوار حذف درگاه جک صوتی 3.5 میلی‌متری از گوشی را از یادها می‌برد، اما به خاطر افزایش قیمت نهایی، تیر دیگری به قلب کاربران فرو می‌کند. در حال حاضر می‌دانیم پرچمداران سری نوت سال 2019 دارای قیمت‌هایی فضایی خواهند بود. افزودن یک جفت ایرباد گلکسی بادز به پکیج گوشی، به این مشکل دامن می‌زند.