هیوندای سوناتا هیبریدی 2020

هیوندای سوناتا هیبریدی 2020 با سقف خورشیدی رونمایی شد

هیوندای سوناتا هیبریدی 2020 با سقف خورشیدی به صورت رسمی معرفی شد. هیوندای سوناتا 2020 مدل هیبریدی نسبت به مدل استاندارد از تکنولوژی پیشرفته سیستم کنترل شیف فعال ASC بهره می‌برد. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

اخیرا شرکت خودروسازی هیوندای جزئیات سیستم کنترل شیف فعال ASC برای محصولات هیبریدی خود را معرفی کرد و حالا نیز از نخستین خودرو مجهز به سیستم سیستم کنترل شیف فعال ASC خود به صورت رسمی پرده برداشت. هیوندای سوناتا هیبریدی 2020 طبق جدیدترین نسل سوناتا طراحی شده است که البته از طراحی جدیدی نیز بهره می‌برد. از مهم‌ترین تغییرات آن می‌توان به جلوپنجره متفاوت و اسپویلر یکپارچه با چراغ‌ها اشاره کرد. هیوندای برای این مدل رینگ‌های آلیاژی آیرودینامیک استفاده کرده که وضعیت آیرودینامیکی آن را ارتقا داده است.

مشخصات هیوندای سوناتا هیبریدی 2020

هیوندای سوناتا هیبریدی 2020

هیوندای سوناتا هیبریدی 2020 نسبت به مدل استاندارد خود از سیستم سقف خورشیدی برخوردار شده است که برای نخستین بار این خودرو از چنین سیستمی بهره می‌برد. هیوندای دلیل نصب این سیستم را افزایش شعاع حرکتی و جلوگیری از تخلیه غیر ضروری باتری عنوان کرده است. طبق ادعای هیوندای این خودرو می‌تواند با 6 ساعت شارژ روزانه به حدود 1300 کیلومتر برد بیشتری در هر سال دست پیدا کند. همچنین سیستم کنترل شیف فعال ASC این خودرو باعث می‌شود زمان تعویض دنده‌ها حدود 30 درصد کاهش پیدا کند. در این نرم افزار از کنترل جدیدی استفاده می‌شود که سرعت چرخش موتور و گیربکس را کنترل خواهد کرد و سرانجام تعویض‌هایی با سرعت بیشتر را به همراه خواهد داشت.

هیوندای سوناتا هیبریدی 2020

طبق ادعای هیوندای چنین تکنولوژی باعث خواهد شد مصرف سوخت کاهش پیدا کند، شتاب‌گیری بهبود یافته و دوام گیربکس نیز بیشتر شود؛ چراکه سیستم کنترل شیف فعال ASC استهلاک قطعات در هنگام تعویض دنده را به حداقل خواهد رساند. هیوندای سوناتا هیبریدی 2020 از موتور اسمارت استریم G2.0 GDi HEV بهره می‌برد که در کنار آن یک گیربکس 6 سرعته نیز قرار دارد. البته موتور بنزینی این خودرو می‌تواند قدرتی معادل 152 اسب بخار و گشتاور 188 نیوتن‌متری را تولید کند. همچنین واحد الکتریکی نیز 52 اسب بخار و 205 نیوتن‌متر گشتاور را به این خودرو اضافه خواهد کرد.

هیوندای سوناتا هیبریدی 2020

به طور کلی هیوندای سوناتا هیبریدی 2020 از قدرتی برابر با 195 اسب بخار بهره می‌برد. این خودرو به ازای هر لیتر بنزنین قادر است مسافتی حدود 20.1 کیلومتر را بپیماید که برابر با مصرف سوخت 4.97 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر است. این آمار مصرف سوخت به مدل مجهز به رینگ‌های 16 اینچی مربوط می‌شود که اگر مالکان از رینگ‌های 17 اینچی استفاده کنند مصرف سوخت به 5.2 لیتر افزایش پیدا خواهد کرد. از مهم‌ترین امکانات ایمنی این خودرو می‌توان به دستیار پیشگیری از برخورد جلو با تشخیص عابران پیاده، ترمز خودکار و دستیار حرکت بین خطوط اشاره کرد. این مدل از عملکرد کلید دیجیتالی نیز بهره می‌برد که مالکان می‌توانند با استفاده از یک اپلیکیشن موبایل آن را فعال کرده و خودرو را قفل یا باز کنند. همچنین این برنامه قابلیت روشن کردن موتور از راه دور را نیز فراهم می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*