مقایسه آنر بند 5 با می بند 4 شیائومی

مقایسه آنر بند 5 با می بند 4 شیائومی ؛ کدام مچ بند را بخریم؟

اگر به دنبال خرید یک مچ بند جدید در سال 2019 هستید٬ در این مقاله ما به مقایسه آنر بند 5 با شیائومی می بند 4 (Honor Band 5 vs Xiaomi Mi Band 4) به عنوان دو مچ بند سلامت خوش قیمت تازه عرضه شده خواهیم پرداخت تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

شرکت هواوی آنر در رویداد تابستانی که که از دو گوشی خانواده آنر 9 ایکس پرده برداری کرد، جدیدترین مچ بند سلامت خود به نام آنر بند 5 را نیز معرفی کرد. نسل جدید آنر بند 4 پیشرفت‌های خوبی را در بخش‌های مختلف کرده است و به طور مثال اینک قادر به اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون کاربر است. این به‌روزرسانی از بند 5 مچ بند جذابی ساخته است تا بتواند با می بند 4 شرکت شیائومی رقابت کند.

البته ظاهر این دیوایس مشابه نسل پیشین خودش است و تغییرات چشمگیری را نسبت به گذشته نداشته است. قیمت نسخه‌ی استاندارد این دیوایس 28 دلار است و نسخه‌ی مجهز به NFC آن با قیمتی در حدود 32 دلار عرضه می‌شود.

مقایسه آنر بند 5 با می بند 4 شیائومی

آنر بند 5

یک نمایشگر رنگی 0.95 اینچی از نوع OLED در جلوی قاب این گوشی حضور دارد که وضوح 240 در 120 پیکسل را ارائه می‌کند. این دیوایس همچنین تاییدیه‌ی 5ATM‌ را دریافت کرده است تا به لطف آن تا عمق 50 متری آب در برابر نفوذ آن مقاوم باشد. قابلیت‌های مختلفی در این دیوایس وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نمایش ضربان قلب، گام شمار، کالری شمار و همانطور که گفته شد اندازه‌گیر سطح اکسیژن خود اشاره کرد. این قابلیت بیش از هر زمان دیگری، در هنگام پیاده‌روی سودمند است. آنر بند جدید همچنین می‌تواند پیام متنی، پیام‌های WeChat و QQ را از گوشی شما به نمایش بگذارد.

این دیوایس دارای ده حالت ورزشی مختلف شامل شنا، دویدن و غیره است. همچنین نسخه‌ی ویژه‌ای از آن وجود دارد که از سیستم ارتباطی NFC‌ نیز پشتیبانی می‌کند. یک باتری 100 میلی‌آمپر ساعتی نیز در زیر آن است که می‌تواند تا 14 روز شما را از شارژ مجدد دیوایس بی‌نیاز کند. اما در آن سمت باید شیائومی می بند 4 را نیز رقیب سرسختی برای مچ بند شرکت آنر بدانیم. در این بین تفاوت‌هایی نیز وجود دارد. ما می‌خواهیم در این مقاله به مقایسه آنر بند 5 با می بند 4 بپردازیم.

مقایسه آنر بند 5 با می بند 4 شیائومی

آنر بند 5می بند 4
وزن22.7 گرم22.1 گرم
اندازه43 در 17.2 در 11.5 میلی‌متراعلام نشده
نمایشگر0.95 اینچ رنگی AMOLED
120 در 240 پیکسل
0.95 اینچ رنگی AMOLED
120 در 240 پیکسل
مدت زمان شارژ کامل1 ساعتحدود 2 ساعت
جنس بندTPUTPU + TPE
ارتباطاتوای فای، بلوتوث 5، جی پی اس، گلوناس، ان اف سیوای فای، بلوتوث 5، جی پی اس، گلوناس، ان اف سی
تشخیص اکسیژن خونپشتیبانیعدم پشتیبانی
ضدآب5ATM5ATM
باتری100 میلی‌آمپر ساعت135 میلی‌آمپر ساعت
شکل صفحهمستطیلبیضی

فاوت‌هایی بین این دو دیوایس وجود دارد. هر دو کمپانی بهترین قابلیت‌های ممکن را روی مچ بند سلامت خود به کار برده‌اند. مقایسه‌ی این ابزارها بسیار دشوار است، اما با این حال ما در ادامه می‌خواهیم تفاوت‌هایی که بین آن‌ها وجود دارد را برایتان آشکار کنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشیم.

نمایشگر

آنر بند 5 تازه معرفی شده از یک نمایشگر رنگی 0.95 اینچی AMOED با تراکم پیکسلی 282ppi بهره می‌برد. رابط کاربری آن مناسب بوده و واچ فیس‌های جذابی را برای ارائه دارد. یک شیشه‌ی 2.5D نیز برای مقاومت بیشتر روی آن قرار گرفته است تا نمایشگر را در برابر سقوط حفظ کند. می بند 3 با یک نمایشگر هم انازه و وضوح یکسان مجهز شده است. کاربران به لطف روشنایی 40 نیت می‌توانند حتی زیر نور مستقیم آفتاب نیز بدون مشکل از آن استفاده کنند. شیائومی این نمایشگر را با یک شیشه‌ی 2.5D محافظت می‌کند.

مقایسه آنر بند 5 با می بند 4 شیائومی

شیائومی می بند 4

طراحی

مچ بند جدید آنر از همان زبان طراحی نسل پیشین خود بهره می‌برد. بدون هرگونه تغییر قابل توجهی، این دیوایس همچنان در رنگ‌های تیره عرضه می‌شود. به راحتی آن دور مچ شما بسته می‌شود و ظاهری زیبا دارد. یک نمایشگر تمام لمسی چهارگوش همراه یک دکمه‌ی هوم زیر آن نیز در جلوی دیوایس دیده می‌شود. بند سیلیکونی آن 115 میلی‌متر ضخامت دارد و در دو نسخه‌ی معمولی و NFC عرضه می‌شود که جنس هر دو یکی است. این مچ بند را می‌توانید در سه رنگ مختلف مشکی٬ آبی یا صورتی روشن خریداری کنید.

در سمتی دیگر می بند 4 به یک نمایشگر با لبه‌هایی گرد مجهز شده است. اندازه‌ی این نمایشگر 0.95 اینچ بوده و حالت بیضوی آن با یک دکمه‌ی لمسی در قسمت زیری تکمیل می‌شود. یک درگاه شارژ نیز در قسمت پایین قرار دارد که یک سنسور ضربان قلب و سنسور مجاورتی نیز آن را همراهی می‌کنند. این دیوایس را باید یکی از زیباترین مچ بندهای سلامت حال حاضر بازار بدانیم که نمایشگر آن زیباییش را دوچندان کرده است. یک بند سیلیکونی نیز در اینجا به چشم می‌خورد.

باتری

عمر باتری گجت‌های پوشیدنی٬ نقش مهمی در محبوبیت آن‌ها دارند و یکی از مهم‌ترین المان‌ها برای انتخاب یک دیوایس از سوی کاربران هستند. آنر بند 5 دارای یک باتری 100 میلی‌آمپر ساعتی است که می‌تواند 14 روز از ماه را با یک بار شارژ فعالیت کند. در همین حال باتری 135 میلی‌آمپر ساعتی می بند ۴ با هر بار شارژ 20 روز دوام می‌آورد. این به معنای شش روز فعالیت بیشتر از مچ بند آنر خواهد بود. با این حال شارژ کامل آن در حدود 2 ساعت طول می‌کشد٬ در حالی که مچ بند آنر 1 ساعته به شارژ کامل می‌رسد. تغییرات ظرفیت باتری در حالت آماده باش نیز در دو دیوایس تقریبا مشابه یکدیگر است٬ اما به اعتقاد ما حضور Sp02 در آنر بند ۵ می‌تواند مدیریت بهتری در این زمینه داشته باشد.

نرم افزار

مچ بند آنر با یک تم هشت دایال همراه است٬ در حالی که می بند 4 با تم چهار دایال عرضه می‌شود. این مچ بند سلامت از 11 فعالیت مختلف شامل دویدن روی تریدمیل٬ در بیرون از منزل٬ دوچرخه سواری٬ پیاده روی٬ شنا و غیره پشتیبانی می‌کند. آن همچنین می‌تواند گام‌های شما را بشمارد٬ مسافت طی شده را مشخص کند و میزان کالری‌های سوخته را به نمایش بگذارد.

درست مانند آنر بند ٬۵ محصول شرکت شیائومی نیز از قابلیت‌هایی نظیر نظارت بر خواب٬ ضربات قلب٬ بررسی ضربان قلب در تمام طول روز٬ نمودار ضربان قلب٬ هشدارهای بی‌فعالیتی و غیره بهره می‌برد. در اینجا حالت‌های دیگری نظیر حالت شب٬ Do not disturb و پخش بلوتوثی نیز به چشم می‌خورد٬ اما خبری از تشخیص اکسیژن خون نیست.

قیمت

قیمت هر دو محصول یکسان است؛ گرچه مدل آنر کمی گران‌تر است٬ اما قابلیت اضافه‌تر تشخیص سطح اکسیژن خون را ارائه می‌کند. نسخه‌ی معمولی آن 28 دلار است٬ درحالی که مدل NFC آن را می‌توانید با 31 دلار خریداری کنید. در آن سمت مدل شیائومی با قیمت 24 دلار فروخته می‌شود.

در مجموع اگر دنبال خرید یک مچ بند با امکاناتی پیشرفته‌تر هستید مچ بند آنر و اگر دیوایسی ارزان قیمت‌تر را می‌خواهید٬ مدل شرکت شیائومی انتخاب بدی نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

16 دیدگاه

  1. یه حسی داره به من میگه اشتباه کردم انر بند ۵ رو خریدم اخه انر فقط یه قابلیت بیشتر داره اونم اکسیژن خون اما شیائومی GPS شتاب سنج و ارتفاع سنج رو داره نظر شما چیه ؟ اگه بگید کپک بزرگی گردید چون میفهمم اشتباه کردم یا کر درست رو کردم

  2. سلام من میبند چهارم رو تو خیابون گم کردم ایا میتونم از طریق لوکیشن پیداش کنم؟

  3. بزرگترین فرق انر ۵ با تمام دستبندهای دیگه نسخه فارسی هستش که ساپورت می کنه هیچ دستبندی مسیجهای فارسی ساپورت نمی کنه

  4. سلام میخواستم بپرسم فرق بین می بند ۴ و انر بند ۵ فقط همین میزان اکسیژن خون هستش؟؟؟
    بعد با انر بند میشه موسیقی رو هم کنترل کرد و….

    • بزرگترین فرق انر ۵ با تمام دستبندهای دیگه نسخه فارسی هستش که ساپورت می کنه هیچ دستبندی مسیجهای فارسی ساپورت نمی کنه

  5. آیا میشه بعد از قطع اتصال می بند چهار به گوشی از می بند استفاده کرد؟کاربرداش بعد از آنپیر شدن چیه؟

  6. اینو نگفتید که از همه مهم تره
    آنر فارسی پشتیبانی میکنه
    شیائومی فارسی رو نشون نمیده

    • سلام دوستان میشه هر دو نسخه رو از شامی هم چینی هم گلوبال به همه زبان ها تغییر داد مهمترین اونها برای ما فارسیه شما میتونید با این شماره در تلگرام به من پیام بدید تا براتون درستش کنم توجه کنید که هم نسخه چینی و هم نسخه گلوبال هر دو میتونن فارسی بشن اما نه منوی اونها فقط توتفیکشنها(پیام ها)من در خدمت شما هستم

  7. آیا با Honor band 5 می توان موسیقی را کنترل کرد؟؟

  8. درود بر نویسنده سایت . شیائومی می بند 4 که من دارم وایفای و جی پی اس به صوت سخت افزاری نداره ولی از جی پی اس گوشی اونم توسظ نرم افزار خود گوشی بهره میبره