هلیو جی 90

زمان معرفی تراشه هلیو جی 90 ٬ نخستین تراشه متمرکز بر گیمینگ مدیاتک مشخص شد

شرکت مدیاتک به دنبال معرفی یک تراشه‌ی متمرکز بر گیمینگ به نام هلیو جی 90 است. حال تایید شده که Mediatek Helio G90 در هشتم مرداد 98 معرفی خواهد شد.

مدیاتک خودش را آماده‌ی معرفی یک تراشه‌ی متمرکز بر گیمینگ از سری G تراشه‌های خود می‌کند. این تولیدکننده قصد دارد تراشه هلیو جی 90 خود را 30 جولای (8 مرداد ماه) در شانگهای معرفی کند. خواهیم دید مدیاتک چه عملکردی را از خود ارائه خواهد کرد و شاهد اضافه شدن بخش گوشی‌های گیمینگ اقتصادی به بازار موبایل خواهیم بود.

مشخصات تراشه هلیو جی 90

هرچند ما هیچ اطلاعی از مشخصات فنی تراشه هلیو جی 90 نداریم٬ اما می‌تواند همانند هلیو پی 90 به یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای ساخته شده بر پایه‌ی فناوری 12 نانومتری مجهز باشد. تفاوت اصلی٬ بخش پردازشگر گرافیکی آن است که می‌تواند عملکرد گرافیکی بهتری را ارائه کند. البته هنوز هیچ چیزی تایید نشده است.

مدیاتک معمولا از تراشه‌های PowerVR و Mali برای پردازشگرهای گرافیکی خودش استفاده می‌کند و حالا قدرتمندترین گزینه‌های دو شرکت Mali-G76 و Power-VR GM9446 هستند که می‌توانیم شاهد حضور آن‌ها در تراشه جدید شرکت مدیاتک باشیم. همچنین ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم یک نرم افزار افزایش دهنده‌ی قدرت نظیر GPU Turbo شرکت هواوی نیز برای استفاده در گوشی‌های مجهز به این تراشه طراحی شده باشد.

این‌ها تنها اطلاعاتیست که از تراشه Helio G90 مدیاتک در دست است. برای کسب اطلاعات بیشتر از آن باید تا چند روز آینده صبر کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. هواوی پی 30 مگه گیمینگه ؟؟؟