پنتاگون حشرات سلاح جنگی

آیا پنتاگون از حشرات به عنوان سلاح‌های جنگی استفاده می‌کند؟

برخی کارشناسان معتقدند که پنتاگون از حشرات به عنوان سلاح‌های جنگی استفاده می‌کند. آیا واقعا پنتاگون این کار غیراخلاقی را انجام می‌دهد؟ اعضای کنگره آمریکا نیز می‌خواهند این را بدانند.

چندی پیش کاخ سفید به طور پنهانی به بازرس کل وزارت دفاع آمریکا دستور داد تا مسئله‌ی استفاده از حشرات به عنوان سلاح توسط پنتاگون را مورد بررسی قرار دهد. همچنین اعضای کنگره آمریکا می‌خواهند بدانند که آیا کنه‌ها به صورت تصادفی در فضای عمومی پخش شده‌اند یا عمدی؟

روز جمعه، کریستوفر اسمیت (نماینده جمهوری‌خواه ایالت نیوجرسی در مجلس نمایندگان آمریکا) در صحن مجلس گفت: «اصلاحیه من، بازرسی کل وزارت دفاع را به پاسخ به سوالات و جمع آوری گزارش‌هایی در رابطه با این موضوع ملزم می‌کند.

موضوعاتی که اسمیت خواستار بررسی و تحقیق درباره‌ی آن‌ها شد:

  1. در این اقدام چه پارامترهایی در نظر گرفته شده بودند؟

  2. آیا این کنه‌ها به صورت عمدی پخش شده بودند؟

  3. چه کسی دستور این کار را داده است؟

  4. آیا این حشرات به صورت اتفاقی آزاد شده بودند؟

  5. آیا در قالب این برنامه هیچ حشره‌ای تکثیر نشده است؟

  6. آیا می‌توان از این اطلاعات برای کمک به محققان امروزی برای یافتن راهی برای کاهش بیماری‌ها استفاده کرد؟

متخصصان تسلیحات بیولوژیکی زمانی پاتوژن‌های این بیماری را در بدن کنه‌ها قرار دادند که می‌توانسته منجر به فلج و حتی مرگ افراد شود و تصمیم داشتند آن‌ها را در میان دشمنان احتمالی آزاد کنند.

اسمیت گفت:

او تصمیم دارد که بعد از خواندن یک سری از کتاب‌ها و مقالات از اثبات این موضوع دفاع کند. این آزمایشات و اقدامات در ایالات متحده آمریکا از جمله مناطقی مانند جزیره پلام Plum)) نیویورک و منطقه فورت دیتریک مریلند برای تبدیل کنه یا سایر حشرات به سلاحی بیولوژیکی انجام شده است.

اما برخی از کارشناسان که نظریه‌های توطئه آمیز را بی اعتبار می‌دانند، این کتاب‌ها را که ادعا می‌کنند دولت فدرال شیوع این بیماری‌های کشنده را تسهیل یا برخی از سازمان‌های فدرال مانند CDC به نوعی در پنهان کردن این موضوع شرکت کرده و یافته‌های خود را در مورد گسترش بیماری Lyme پنهان کرده‌اند، مورد تایید قرار می‌دهند.

تاریخچه سری بیماری لایم و سلاح‌های بیولوژیکی اوایل امسال منتشر شد، اما طبق نوشته‌های Jonathan Olivier، مدارک ارائه شده توسط این کتاب تا حدودی متزلزل است. زیرا این نوشته‌ها به اظهارات دانشمند سوئیسی به نام William Burgdorfer کسی که بیماری‌های ناشی از باکتری‌ها را کشف کرد، تکیه دارد. اما مشکل این است که علی‌رغم تمام تحقیقاتی که کریس نیوبی در کتاب خود گنجانده است، برگدورف چنین نظری نداشته و می‌گوید که پنتاگون از خوکچه هندی‌های دست آموز استفاده می‌کند.

پنتاگون حشرات سلاح جنگی

پنتاگون

طبق گزارشات مرکز مبارزه با بیماری، کنه‌ها که از طریق باکتری‌ها، ویرروس‌ها و یا انگل‌ها ایجاد می‌شوند، بیماری‌های بیشماری را می‌توانند گسترش دهند. این بیماری‌ها عبارتند از: بیماری باکتریایی به نام ارلیشیوز، بیماری عفونی انگلی به نام بابزیوز، تب منقوط کوه‌های راکی (این بیماری با ظاهر شدن دانه‌های قرمز رنگ روی پوست همراه است)، بیماری باکتریایی آناپلاسموزیس، تب راجعه، تولارمی (تب خورگوش)، تب کیو، انسفالیت ویروسی (تبخال مغزی) و تب کنه کولورادو.

افرادی که در خارج از خانه کار می‌کنند، به ویژه در مناطق جنگلی نزدیک بوته‌ها یا چمن بلند در معرض خطر قرار دارند. به همین دلیل مرکز کنترل بیماری‌ (CDC) به افراد توصیه می‌کند در فصل‌های بهار و تابستان هنگام خروج از خانه از لباس‌های مناسب استفاده کنند.

کلینیک مایو گزارش می‌دهد که بیماری لایم از 4 نوع باکتری خاص ناشی می‌شود. علائم این بیماری می‌تواند به طور گسترده‌ای در دوحالت خفیف و شدید باشد. برای مثال خارش خفیف، تب، بدن درد، سر درد و التهاب غدد لنفاوی (در صورتی که درمان نشود) می‌تواند بسیار تضعیف کننده باشد. از مثال‌هایی نظیر این می‌توان به دو مثال زیر اشاره کرد:

  • مشکلات عصبی که می‌تواند هفته‌ها، ماه‌ها و یا سال‌ها بعد از عفونت رخ دهد. علائم این گونه از مشکلات شامل: التهاب غشا اطراف مغز (مننژیت)، فلج موقتی یک طرف صورت (فلج مغزی) باشد. مبتلایان به این نوع بیماری ممکن است اعضای سست و یا ضعیف داشته باشند.
  • درد شدید مفصلی که به طور کلی بر زانو تاثیر می گذارد، اما درد می‌تواند بین مفصل‌های مختلف بدن حرکت کند.

علائم رایج کمتری نیز وجود دارند که شامل التهاب کبد (هپاتیت)، مشکلات قلبی، التهاب چشم و خستگی شدید می‌شوند. مرگ ناشی از این بیماری نادر است، اما به ندرت اتفاق می‌افتد.

ارتباط پنتاگون و افزایش بیماری لایم

مدت‌هاست که اسمیت از افزایش آگاهی درمورد بیماری لایم و تلاش برای جلوگیری از آن حمایت کرده است. به همین دلیل او ریاست انجمن بیماری لایم را برعهده دارد. اوایل سال جاری، انجمن حزبی «Ticks»، شناسایی، کنترل و اقدام دفاعی را ارائه داد که استراتژی ملی برای مبارزه با بیماری لایم را ترویج می‌کند. اگر این قانون تصویب شود، این لایحه 180 میلیون دلار دیگر برای تحقیق در مورد این بیماری، پیش گیری آن و برنامه های درمانی ایجاد خواهد کرد. طبق برآوردها، مرکز کنترل بیماری بیش از 11 میلیون دلار برای تحقیقات در مورد بیماری لایم هزینه می‌کند که حدود 300000 نفر از آمریکایی‌ها را تحت تاثیر قرار داده است. این مرکز گزارش می‌دهد که هر سال، 30000 مورد اضافی گزارش شده است. اسمیت و دیگر حامیان امیدوارند که مطالعات گذشته، در آینده اطلاعات حیاتی برای مبارزه با این بیماری ارائه دهد.

پت اسمیت، رئیس اتحادیه بیماری‌های لایم می‌گوید امیدوار است که گزارش IG، اطلاعاتی حیاتی را فراهم کند که جان مردم را نجات دهد. او می‌گوید: ما باید بفهمیم که آیا در این تحقیق چیزی وجود دارد که بتواند به ما کمک کند تا اطلاعاتی را بیابیم که با سلامت بیمار و مبارزه با شیوع بیماری ارتباط داشته باشد.

قانونگذاران در حال بررسی این موضوع هستند که آیا اصلاحیه اسمیت را در نسخه نهایی بودجه دفاعی ۲۰۲۰ که در نهایت به دونالد ترامپ رئیس جمهور ارائه خواهد شد بگنجانند یا خیر. در حال حاضر، مجلس سنا یک نسخه از لایحه را بدون ضمیمه کردن مقیاس ارائه کرده است. مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا ملزم به تجدید نظر در دو لایحه هستند.

در حالی‌که بحث و جدل سر این است که آیا پنتاگون دست به چنین اقدامی زده یا خیر، بیماری لایم دستخوش تغییرات آب و هوا روز به روز افزایش می‌یابد. مکان‌هایی که اغلب برای این عنکبوتیان  (نه، کنه‌ها حشرات نیستند) خیلی سرد محسوب می‌شوند، جاهای خوب و راحت‌تری برای آنان به شمار می‌روند. خبر امیدوار کننده‌ای که وجود دارد این است که کنگره درحال رسیدگی وتلاش برای از بین بردن این بیماری است. بیاید به از بین بردن این بیماری امیدوار باشیم، زیرا شکست آن امر بسیار ارزشمندی است.