چیپست های کایرین هواوی

هواوی استفاده از چیپست های کایرین را در محصولات خود افزایش خواهد داد

هواوی نیز مانند سامسونگ و اپل، تراشه های موبایلی خود را می‌سازد. البته چیپست های کایرین (Kirin) در شمار نسبتا کمی از دستگاه‌های هواوی یافت می‌شوند و کمپانی چینی، از تراشه های اسنپدراگون کوالکام هم استفاده می‌کند. حالا اما هواوی قصد تغییر این روند را دارد.

بر اساس آنچه که تامین کنندگان سخت افزاری هواوی گفته‌اند، این کمپانی می‌خواهد از شدت وابستگی خود به سایر سازندگان تراشه؛ از جمله کوالکام و مدیاتک بکاهد. بد نیست بدانید که طبق برآوردها، در نیمه دوم سال 2018 کمتر از 40 درصد گوشی های هواوی به چیپست های کایرین مجهز بودند. این رقم با اندکی رشد در نیمه نخست سال 2019، به 45 درصد رسید.

چیپست های کایرین

ولی سران کمپانی به این هم راضی نیستند و انتظار دارند در نیمه دوم سال جاری، 60 درصد از گوشی های هوشمند خود را به تراشه های کایرین تجهیز کنند. با توجه به تحریم هواوی از سوی آمریکا (که البته فعلا از شدت آن کاسته شده است)، این تصمیم چندان هم غافلگیر کننده نیست.

در اثر تحریم‌ها، هواوی از داشتن روابط تجاری با شرکت‌های آمریکایی نظیر کوالکام، منع شده بود. حالا با اتکای بیشتر روی چیپست های کایرین ، کمپانی چینی می‌تواند آمادگی خود را برای مواجهه با بدترین سناریوهای احتمالی در آینده، افزایش دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*