گوشی میت ایکس هواوی

گوشی میت ایکس هواوی هنوز آماده‌ی ورود به بازار نیست

مدیران هواوی می‌گویند که هنوز گوشی میت ایکس هواوی (Huawei Mate X) آماده‌ی عرضه به بازار نشده و مشغول بهینه‌سازی و تکمیل آن هستند. این درحالیست که پیشتر زمان عرضه‌ی آن ماه سپتامبر اعلام شده بود.

پنج ماه از معرفی رسمی گوشی منعطف هواوی با نام میت ایکس در نمایشگاه MWC 2019 گذشته است. فارغ از نداشتن مشکلات استحکام و رسوایی رسانه‌ای همانند گوشی رقیب، گلکسی فولد سامسونگ، اما این گوشی هنوز برای عموم کاربران عرضه نشده است. “He Gang”، مدیر بخش تجارت مصرفی موبایل هواوی به تازگی در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که توسعه‌ی گوشی میت ایکس هواوی در مقایسه با گلکسی فولد هنوز تکمیل نشده و با عرضه در بازار فاصله دارد.

به گفته‌ی گانگ، هواوی هنوز مشغول بهینه‌سازی/تکمیل میت X تا رسیدن به الزامان کیفی سختگیرانه‌ی این شرکت است. او همچنین اذعان داشته است که این فرایند به چالش بیش‌تری نسبت به پیش‌بینی‌های گذشته نیاز دارد تا هواوی مطمئن شود این گوشی انعطاف پذیر در طول استفاده‌ی کاربران با هیچ مشکلی مواجه نشود.

برای همگان روشن است که الزامات کیفی هواوی بسیار سختگیرانه است. اگر این الزامان کیفی برآورده نشود، ما اجازه نخواهیم داد محصولمان وارد بازار شود – He Gang

چالش‌های مهمی سر راه تولید گوشی میت ایکس هواوی قرار گرفته است

در یک سمت این بیانیه به وضوح به این موضوع اشاره دارد که اول از هرچیزی برای هواوی بررسی کامل کیفی مهم است تا بتواند مشتریانش را راضی نگه دارد. در سمتی دیگر نشان می‌دهد که هواوی در مسیر توسعه‌ی گوشی منعطف خود با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند. آن‌ها نمی‌خواهند در بازار گوشی‌های هوشمند انعطاف پذیر از رقیب کره‌ای خود عقب بمانند، در حالی که نمی‌خواهند بدون کنترل کیفی مناسب گوشی خود را روانه‌ی بازار کنند تا رسوایی رسانه‌ای به بار آید.

گوشی میت ایکس هواوی در دست مدیرعامل هواوی

گوشی میت ایکس در دست مدیرعامل هواوی

در انتها ما شنیده‌ایم که هواوی این گوشی را در ماه سپتامبر عرضه خواهد کرد؛ این یعنی همزمان با نسخه‌ی بازطراحی شده‌ی گلکسی فولد سامسونگ عرضه خواهد شد. با این اوصاف ما نمی‌توانیم حدس بزنیم کدام گوشی موفق‌تر خواهد بود و می‌تواند فروش بیشتری را کسب کند. Gang در این مورد می‌گوید:

ما سرمایه‌گذاری بزرگی را روی میت ایکس انجام داده‌ایم. برای ما مهم نیست گوشی گلکسی فولد سامسونگ چه زمانی وارد بازار می‌شود. ما امیدواریم مصرف کنندگان بتوانند واقعا آن را در اختیار بگیرند. ما محصولات با کیفیت و تجربه کاربری مناسب را تضمین می‌کنیم.

پس از اینکه اخیرا گوشی میت ایکس هواوی در دستان ریچارد یو، مدیرعامل این شرکت در یک فرودگاه دیده شد، وی پاسخ مبهمی به زمان عرضه‌ی این گوشی داد. او فقط به گفتن عبارت «باید صبر کنیم» اکتفا کرد. بنابراین باید همچنان منتظر بمانیم تا ببینیم چه زمانی هواوی این گوشی منعطف را روانه‌ی بازارها می‌کند.