عوامل چاقی

یکی از مهم‌ترین عوامل چاقی ، گوشی هوشمند هستند

بر اساس مطالعات جدید، گوشی‌های هوشمند ما می‌توانند یکی از عوامل چاقی ما باشند. استفاده‌ی بیش از حد از تلفن‌های همراه، تحرک را کاهش داده و سبک زندگی را دستخوش تغییرات منفی می‌کند.

مطالعات زیادی وجود دارد که نشان می‌دهند تمام طول روز نشستن پشت میز کامپیوتر برای سلامت ما مضر است. با توجه به تحقیقات تازه‌ی گروه Health Sciences Faculty از دانشگاه سیمون بولیوار روی برخی دانش آموزان، نشان می‌دهد که همین قضیه در مورد گوشی‌های هوشمند ما نیز صدق می‌کند.

میراری مانتیلا مارون، سرپرست این تحقیق که در کنفرانس ACC Latin America شرکت کرده بود، در این مورد این چنین می‌گوید:

این مهم است که عموم مردم بدانند و آگاه باشند، گرچه فناوری موبایل به خاطر اهداف چندگانه‌ای که دارد از جمله قابلیت حمل، راحتی، دسترسی به خدمات بی‌شمار، اطلاعات و مناسبع سرگرمی، جذاب است؛ اما باید آن برای بهبود عادت‌ها و رفتارهای سالم نیز مورد استفاده قرار گیرد.

گوشی‌های هوشمند نه تنها از عوامل چاقی هستند، بلکه باعث ابتلا به بیماری‌های دیگر هم می‌شوند

در این مطالعه دانش آموزانی که بیش از 5 ساعت در یک روز از گوشی هوشمند خود استفاده می‌کردند، 43 درصد بیشتر از دیگر افراد در معرض چاقی قرار گرفته‌اند و همچنین عادت‌های دیگری در سبک زندگی آن‌ها پدیدار خواهد شد که می‌تواند به بیماری‌های قلبی عروقی منجر شود. کسانی که بیش از حد وقت خود را صرف کار با گوشی‌های هوشمند خود می‌کنند، احتمال بیشتری وجود دارد که نوشیدنی‌های شیرین، فست فودها، شیرینی و تنقلات مصرف کنند. مانتیلا مارون همچنین اضافه می‌کند:

گذراندن زمان زیادی با تلفن همراه، رفتارهای کم تحرک را تسهیل می‌بخشد، زمان فعالیت بدنی را کاهش می‌دهد و این باعث افزایش خطر مرگ زودرس، ابتلا به دیابت، بیماری‌های قلبی، انواع مختلف سرطان، ناراحتی در استخوان‌ها و عضلات خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. عوامل درس نخاندن هم هست

  2. بیخود نیست میگن مغز در خمره دکارت

  3. ملت عین گوسفند سرشون تو گوشیه