هواوی

هواوی تا پایان سال 2019 بیش از 270 میلیون گوشی هوشمند می‌فروشد

طبق تحلیل‌های انجام شده، شرکت چینی هواوی تا پایان سال 2019 میلادی بیش از 270 میلیون گوشی هوشمند خواهد فروخت و در صورت بروز این اتفاق، احتمالا از اپل هم پیشی خواهد گرفت.

با ورود به نیمه دوم سال 2019 و پشت سر گذاشتن تحریم‌های آمریکا، شرکت هواوی همچنان به اهداف بلندمدت خود پایبند بوده و قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی رکورد جدیدی را در زمینه عرضه گوشی های هوشمند در بازار جهانی به ثبت برساند.

هرچند شرکت Huawei در سال 2019 با مشکلاتی نظیر تحریم‌های تجاری آمریکا مواجه شد؛ ولی با وجود این موانع، مدیران هواوی اعلام کردند که این شرکت تا پایان سال 2019 موفق به عرضه 270 میلیون گوشی هوشمند در بازار جهانی خواهد شد. رن ژنگفی، بنیانگذار هواوی در مصاحبه اختصاصی با Yahoo Finance این موضوع را متذکر شد.

آیا هواوی بزرگترین سازنده گوشی در جهان می‌شود؟

در ابتدا Huawei عرضه 250 میلیون گوشی هوشمند تا پایان سال 2019 را برای خود هدف قرار داده بود. با این حال، به نظر می‌رسد که این شرکت اهداف خود را گسترش داده است و قصد دارد تا تعداد گوشی بیشتری تا پایان سال جاری میلادی به بازارهای جهانی عرضه کند. در صورت دستیابی به آن، به احتمال قوی هواوی از اپل پیشی خواهد گرفت، به این معنی که هواوی تبدیل به بزرگترین سازنده گوشی در جهان خواهد شد. در سال گذشته، شکاف بین Huawei و Apple در فروش گوشی های هوشمند به 2.8 میلیون واحد کاهش یافته است، که پایین‌ترین نقطه با توجه به اطلاعات IDC است.

هواوی

مدتی پیش رییس جمهوری ایالات متحده از مواضع خود در خصوص تحریم‌های تجاری هواوی عقب‌نشینی کرد. در همین راستا تجارت شرکت‌های آمریکایی از جمله گوگل با Huawei به حالت عادی برگشت و دیگر محدودیتی برای ثبت لایسنس اندروید بر روی گوشی های هوشمند این برند وجود ندارد.

اطلاعات IDC نشان می دهد که Huawei در سال 2018 حدود 206 میلیون گوشی عرضه می‌کند. این نشان می دهد که با رشد 20 درصد، این شرکت می‌تواند در سال جاری حدود 250 میلیون گوشی تلفن همراه را عرضه کند.

از سوی دیگر، به گفته‌ی گو مینگهو، یکی از تحلیل‌گران معروف بازار جهانی موبایل، پس از آنکه هواوی توانست گواهی سرویس‌های موبایلی گوگل (GMS) را مجددا به دست آورد، با از سرگیری فروش محصولاتش در اروپا، منجر به فروش بیشتر محصولات خواهد شد. مینگهو معتقد است که با توجه به بازگشت حق ثبت لایسنس‌های اندروید بر روی محصولات هواوی، این شرکت تا پایان سال 2019 موفق به عرضه 260 میلیون گوشی هوشمند در بازار جهانی خواهد شد.

به اعتقاد گو مینگهو یکی از دلایل اصلی افزایش عرضه گوشی های هوشمند هواوی در سال 2019 سهم فروش بالای محصولات این شرکت در بازار بزرگ کشور چین است. همچنین بازگشت گوشی های هوشمند میان رده و اقتصادی Huawei به بازار کشورهای خارجی، این شرکت را به اهدافش نزدیک‌تر می‌کند. اعمال تحریم‌ها از سوی دولت آمریکا باعث شد تا هواوی استراتژی فروش قدرتمند‌تری را اجرا کند. از طرفی با توقف روند تحریم‌ها از سوی آمریکا، فروش گوشی های هوشمند این شرکت چینی توسط فروشگاه‌ها و اپراتورها در کشور‌های خارجی از سر گرفته شده است.

هواوی

رن ژنگفی، بنیان‌گذار Huawei

تمام این موارد روی افزایش روزافزون عرضه محصولات هواوی در بازار جهانی تاثیر مستقیم دارد. طبق ادعای گو مینگهو، حتی اگر Huawei در سال جاری میلادی موفق به همکاری مجدد با گوگل نمی‌شد، عرضه جهانی گوشی های هوشمند این برند تا پایان سال جاری میلادی به 230 میلیون دستگاه می‌رسید. البته با توجه به حذف تحریم‌ها این موضوع منتفی شده و شرکت‌های آمریکایی موفق به اخذ یا در حال دریافت مجوز از وزارت بازرگانی این کشور برای از سرگیری روابط تجاری خود با هواوی هستند.

در نتیجه براساس تحلیل های IDC و گو مینگهو، هواوی توانایی ارائه 270 میلیون دستگاه گوشی هوشمند در پایان سال 2019 را خواهد داشت که این شرکت را تبدیل به رقیبی جدی و خطرناک برای کسب مقام بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده گوشی های هوشمند در جهان می‌کند. دستیابی به این جایگاه با توجه به پیشرفت روزافزون این برند در بازار جهانی، غیرممکن به نظر نمی‌رسد.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالت به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. 270 میلیون چقدر میشه واسش؟؟؟

  2. هرچی هم باشه به اندازه سلیبیرتی ها پول در نمیاره